16:39 03 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
0 10
Βρείτε μας

Οι επιλογές που εξετάζουν οι αεροπορικές εταιρείες, για να τηρήσουν τον κανόνα της κοινωνικής απόστασης, και τα μεγάλα πρακτικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην εποχή του κορονοϊού.

Ενώ διάφορες χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, ετοιμάζονται να χαλαρώσουν τα περιοριστικά μέτρα ασφαλείας κατά της πανδημίας του COVID-19, οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν τρόπους να εφαρμόσουν τον κανόνα της κοινωνικής απόστασης χωρίς να καταστραφούν οικονομικά.

Ανάμεσα στις λύσεις που εξετάζουν εταιρείες σαν τις Easy Jet και Wizz Air, όπως γράφει ο ειδικός συντάκτης Τζον Γουόλτον σε σχετικό άρθρο του BBC, είναι να αφήνουν κενά τα ενδιάμεσα καθίσματα. Αδειάζοντας αυτή τη θέση -που ούτως ή άλλως κανένας επιβάτης δεν προτιμά- θα έδιναν, επιπλέον, στους ταξιδιώτες περισσότερο χώρο για ξεκούραση και τέντωμα των στριμωγμένων άκρων τους, αλλά και για μετακινήσεις στην τουαλέτα στη διάρκεια της πτήσης.

Είναι μια αναγκαία επιλογή για να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας, όπως εξηγεί στο BBC ο Ντάνιελ Μπάρον, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας LIFT Aero Design, αλλά μη βιώσιμη οικονομικά σε βάθος χρόνου. Ιδιαίτερα για τις εταιρείες που επιθυμούν να συνεχίσουν να προσφέρουν εισιτήρια σε προσιτές τιμές.

Δημόσια υγεία εναντίον βιωσιμότητας

Ο κανόνας που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στο εσωτερικό των αεροπλάνων είναι το ακριβώς αντίθετο από την κοινωνική απόσταση: βασικό ζητούμενο, να χωρέσουν σε μια καμπίνα όσο το δυνατόν περισσότερα καθίσματα. Έτσι, ακόμα και αν μείνει κενό το ενδιάμεσο κάθισμα, ο επιβάτης στο παράθυρο θα απέχει μόλις 45 εκατοστά από εκείνον στο διάδρομο και όχι 2 μέτρα όπως συνιστούν οι ειδικοί. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη και την κοντινή απόσταση ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων ο αρθρογράφος του BBC εξηγεί ότι «θα έπρεπε να αφήνουμε δύο σειρές ελεύθερες ανάμεσα σε κάθε επιβάτη, δηλαδή να έχουμε 4 επιβάτες ανά 26 θέσεις ή τα αεροπλάνα να πετούν με πληρότητα 15%».

Αλλά ακόμα και αν οι εταιρείες εφάρμοζαν τον πιο χαλαρό κανόνα του κενού μεσαίου καθίσματος, θα πετούσαν με μέγιστη πληρότητα 66,7% και, απλά, «αυτό δεν θα ήταν αρκετό να τους επιτρέπει να λειτουργούν χωρίς οικονομικές απώλειες». Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, η ζήτηση για αεροπορικά εισιτήρια παραμένει τόσο χαμηλή -όπως λέει ο Τζέισον Ραμπίνοβιτς, επικεφαλής της Airline Tariff Publishing Company, εταιρείας που προμηθεύει αερομεταφορείς με δεδομένα σχετικά με τις τιμές- που τα αεροπλάνα πετούν άνετα με κενές τις ενδιάμεσες θέσεις. Ο λόγος που συνεχίζονται αυτές οι πτήσεις είναι γιατί έχει ζητηθεί από τα ίδια τα κράτη, ώστε να παραμένουν εφικτές οι απολύτως απαραίτητες, ελάχιστες μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών στη διάρκεια της καραντίνας.

Περισσότερα μέτρα στο τραπέζι

Ο Ραμπίνοβιτς πιστεύει ότι «καθώς η βιομηχανία αρχίσει να αναρρώνει και επιστρέψει σε ένα κατά κάποιον τρόπο φυσιολογικό πρόγραμμα πτήσεων, αν η πληρότητα αυξηθεί οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να διαθέσουν και τα ενδιάμεσα καθίσματα. Πιθανότατα όμως χρειαστεί να αλλάξουν τη διαρρύθμισή τους για να επιτρέψουν να τηρείται η κοινωνική απόσταση».

Μάλλον, όμως, τα μέτρα ασφαλείας δεν θα περιοριστούν στην αναδιαμόρφωση της καμπίνας. Ο Μπάρον πιστεύει ότι θα καλύπτουν μια ευρύτερη γκάμα, όπως σχολαστική απολύμανση της καμπίνας και μάσκες. Αλλαγές έχουν αρχίσει, ήδη, να εφαρμόζονται και στην επιβίβαση: για παράδειγμα, στη Delta Air Lines η επιβίβαση πραγματοποιείται τμηματικά, ώστε να υπάρχουν αποστάσεις ανάμεσα στους ταξιδιώτες. Πολλές εταιρείες, επίσης, καταργούν ή περιορίζουν τα σνακ και τα αναψυκτικά εν ώρα πτήσης, ώστε να μειώνονται οι αλληλεπιδράσεις μέσα στην καμπίνα, ή τα διαθέτουν σε σακουλάκια κατά την επιβίβαση.

Όπως καταλήγει ο δημοσιογράφος: «Ο COVID-19 έχει ήδη αλλάξει τον κόσμο μας με πολλούς τρόπους και θα συνεχίσει να το κάνει, ενώ επιστρατεύουμε την ευρηματικότητά μας για να τον αντιμετωπίσουμε. Τα ταξίδια μας είναι κάτι ακόμα που θα αλλάξει, τόσο για αυτούς που τα συνεχίζουν ακόμα και τώρα, όσο και για εκείνους που θα τα ξεκινήσουν μετά το τέλος της πανδημίας».

Σχετικά:

Ταξιδεύοντας στην καραντίνα: Εικονικές ξεναγήσεις σε 8 φυσικά θαύματα του κόσμου
Δικαίωμα στο όνειρο: Έξι προορισμοί που θα επισκεφτούμε (ξανά) μετά την καραντίνα
Γιατί αξίζει να κλείσετε τώρα εισιτήρια για το επόμενο ταξίδι
Tags:
αεροπορικές εταιρείες, μέτρα ασφαλείας, αεροπλάνο, πτήσεις, ταξίδι, COVID-19, πανδημία, καραντίνα, κορονοϊός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK