16:49 03 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
0 12
Βρείτε μας

Οι φωτογραφίες τους από εξωτικά νησιά, trendy μπαρ και επιδείξεις μόδας έχει αντικατασταθεί από καφέδες στο σπίτι και ασκήσεις στο σαλόνι. Πώς επηρεάζει ο COVID-19 τους πιο επιδραστικούς εκπροσώπους του lifestyle;

Τους τελευταίους μήνες, της πανδημίας του νέου κορονοϊού και της καραντίνας, έχει αλλάξει ριζικά και το περιεχόμενο στους λογαριασμούς των influencers στα social media. Τα εξωτικά τοπία, οι λαμπερές εκδηλώσεις, τα δείπνα υψηλής γαστρονομίας σε εστιατόρια πολλών αστέρων έχουν δώσει τη θέση τους σε φωτογραφίες καθαρόαιμων σκύλων και ασκήσεων στο σαλόνι.

Όμως, ακόμα πιο σημαντικές αλλαγές συμβαίνουν στην αγορά που υποστηρίζει οικονομικά τους influencers, σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ του Guardian.

«Καθώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα εποχή στην οικονομία, είναι αβέβαιο το αν το φιλόδοξο lifestyle που προβάλλουν οι influencers θα βγει αλώβητο» σχολιάζει η συντάκτρια θεμάτων τεχνολογίας και social media, Κέιτι Μπίσοπ.

Δισεκατομμύρια και απάτες

Το 2019 η αξία της αγοράς των influencers εκτιμήθηκε στα 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια και σχεδόν οι μισές εταιρείες μάρκετινγκ αφιέρωσαν πάνω από το 20% του budget τους σε αναρτήσεις από influencers. Μερικά από τα ατού των σούπερ σταρ του Instagram και του YouTube, για τα οποία τα brands τούς επέλεγαν μέχρι τώρα για την προβολή τους; Η προσιτή δημόσια εικόνα τους και το γεγονός ότι απευθύνονται σε πολύ στοχευμένο κοινό.

Όμως, ο λαμπερός κόσμος τους άρχισε να κηλιδώνεται τα τελευταία χρόνια από κάποια περιστατικά, μεμονωμένα έστω, όπου για παράδειγμα αποκαλύφθηκε ότι influencers έστηναν «αυθόρμητες» προτάσεις γάμου για λογαριασμό εταιρειών – αυτή ήταν η περίπτωση της fashion blogger Μαρίσα Κέισι Φουκς και του συντρόφου της Γκάμπριελ Γκρόσμαν. Πολλοί ακόμη influencers αμείφθηκαν με χιλιάδες δολάρια για να προβάλουν ένα φεστιβάλ, το διαβόητο Fyre στις Μπαχάμες, που τελικά δεν έγινε ποτέ, αφήνοντας ξεκρέμαστους τους επισκέπτες (κάποιοι από τους οποίους είχαν πληρώσει 1.500 δολάρια για ένα εισιτήριο).

Καμία πρόκληση, ωστόσο, δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο αυτή που καλούνται να αντιμετωπίσουν τώρα με την πανδημία, που ήδη έχει προκαλέσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα σε πολλές εταιρείες, όπως επιβεβαιώνει στη βρετανική εφημερίδα ο σχεδιαστής ψηφιακής στρατηγικής Σέιν Μπάρκερ.

«Συνεπώς, κόβουν όλες τις μη αναγκαίες δαπάνες. Κάποιες εταιρείες είναι οριακά σε θέση να πληρώσουν τους εργαζόμενούς τους, πόσο μάλλον να προσλάβουν influencers».

Η αξία της κοινωνικής ευαισθησίας

Ένας μπόντι μπίλντερ και influencer, o Κρις Ρούντεν, παραδέχεται πως «είχα 28 προγραμματισμένα events και το 95% ακυρώθηκε. Έχω στραφεί σε περιεχόμενο που διασκεδάζει και κινητοποιεί». Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι συμβουλές του Μπάρκερ, που πιστεύει ότι ο μόνος δρόμος για τους influencers είναι προς ένα πιο «ευαίσθητο» περιεχόμενο, που αντικατοπτρίζει την εμπειρία που ζούμε όλοι.

«Δεν εννοώ οι influencers από κάθε τομέα να αρχίσουν να γράφουν και να μιλούν για την πανδημία, αλλά να δημιουργήσουν σχετικό προς το αντικείμενό τους περιεχόμενο, ενώ ταυτόχρονα έχουν κατά νου τι περνάει ο κόσμος».

Η lifestyle influencer Εμ Σέλντον το γνωρίζει ήδη, έχοντας προσαρμόσει ανάλογα τις αναρτήσεις της.

«Ανέκαθεν μου άρεσε να μοιράζομαι ασκήσεις και υγιεινές συνταγές, οπότε έχω κάνει κυρίως προσαρμογές. Ο κόσμος θέλει τώρα να βλέπει περιεχόμενο που έχει να κάνει με το σπίτι, με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί. Με περισσότερα βλέμματα στραμμένα στο διαδίκτυο, σκρολάρει περισσότερο από ποτέ, επομένως εφόσον κάτι είναι ταιριαστό, αυθεντικό και ειλικρινές, είναι μια ιδανική εποχή για συνεργασία με influencers».

Κάποιοι, μάλιστα, πιστεύουν ότι ίσως ωφελήσει τους μετρ των social media η αποσύνδεσή τους από την ασταμάτητη προβολή προϊόντων, που τους έχει κάνει να χάσουν την αντικειμενικότητά τους. Αυτή είναι η άποψη του Μάικλ Σόλομον, καθηγητή Μάρκετινγκ:

«Όπου αυτό είναι εφικτό, οι influencers πρέπει να στραφούν προς ένα πιο αλτρουιστικό μήνυμα και να βρουν τρόπους να βοηθήσουν τον κόσμο να αντιμετωπίσει την κρίση με εποικοδομητικές προτάσεις. Σε περιόδους αστάθειας, ο κόσμος στρέφεται στην αξιοπιστία και όποιος την προσφέρει δεν θα ξεχαστεί μετά το τέλος της κρίσης».

Σχετικά:

Καταστήματα ρούχων: Τι αλλάζει στο πώς και τι θα ψωνίζουμε
Μετά την καραντίνα: «Αρκετοί θα εμφανίσουν μετατραυματικό στρες» λέει ψυχολόγος στο Sputnik
Κορονοϊός: Πόσο διαφορετικά θα είναι τα ταξίδια μας με αεροπλάνο μετά την καραντίνα;
Tags:
κρίση, αγορά, influencer, κορονοϊός, COVID-19, πανδημία, καραντίνα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK