15:14 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
ΧΡΗΣΙΜΑ
Λήψη σύντομου url
0 10
Βρείτε μας

Η Black Friday στην Ελλάδα έχει διάρκεια μιας εβδομάδας καθώς οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές!

Μπορεί η φετινή Black Friday να έχει «συμβιβαστεί» και αυτή στις πρωτοφανείς συνθήκες που έχει επιβάλει ο κορονοϊός στην Ελλάδα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως οι καταναλωτές δεν θα έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από τις μεγάλες εκπτώσεις των καταστημάτων και κυρίως των e-shops τους που αναμένεται να σηκώσουν όλο το βάρος εν μέσω lockdown.

Ο χρόνος δεν μετρά απλά αντίστροφα για τη μεγαλύτερη ημέρα προσφορών, «Black Friday 2020», αλλά έχει… τελειώσει, αφού μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έχουν αρχίσει ήδη τις εξίσου μεγάλες προσφορές.

Πότε πέφτει η «Black Friday» 2020

Στις ΗΠΑ, τη «μητέρα» της «Black Friday», η γιορτή του καταναλωτή έχει οριστεί την επομένη των Ευχαριστιών (Thanksgiving). Φέτος, αυτή «πέφτει» στις 27 Νοεμβρίου, ημέρα την οποία περιμένουν πώς και πώς και οι Έλληνες, προκειμένου να ξεχυθούν, όχι στην αγορά, αλλά στο Διαδίκτυο ελέω lockdown.

Οι διαφημίσεις άλλωστε των καταστημάτων έχουν κατακλύσει ήδη το ίντερνετ και υπόσχονται μεγάλες προσφορές.

«Black Friday» στα e-shops

Από τη στιγμή που τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό, η καταναλωτική μανία αναμένεται να εκτονωθεί στο Διαδίκτυο.

Άλλωστε, τον περασμένο μήνα, έγινε και σχετικό webinar, όπως ανέφερε ο Στέλιος Πετρίδης, γενικός διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), στο Sputnik.

Χαρακτηριστικά, ο ίδιος τόνισε πως:

«Είδαμε πολύ γρήγορα ότι, τον περασμένο Μάρτιο, ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών πήρε μια αναπάντεχη και βίαιη αύξηση. Ο κόσμος δεν μπορούσε εξ αντικειμένου να πηγαίνει στα καταστήματα, αφού αυτά έκλεισαν, αλλά ακόμα και όταν είχε την επιλογή να επισκεφτεί το κατάστημα, όπως, για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ, και εκεί ακόμα έδειξε την προτίμησή του στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάμεσα σε άλλα και για να αποφεύγει τον συνωστισμό και τις ουρές. Πρόκειται για μια τάση που υπήρχε, αλλά ο κορονοϊός την έβαλε βίαια στη ζωή μας και τελικά "έμεινε"».

Εβδομαδιαίο «Black Friday» σε Κωτσόβολο

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, όπως ο «Κωτσόβολος», έχουν μάλιστα αρχίσει ήδη τις εκπτώσεις και τις προσφορές ενόψει της «Black Friday» από χθες Πέμπτη (19/11), μια εβδομάδα δηλαδή νωρίτερα.

Στο χορό του Black Friday Πλαίσιο, Γερμανός και Public

Από κοντά και το «Πλαίσιο», το οποίο, όπως κάθε χρόνο αναμένεται να επεξεργαστεί μεγάλο όγκο παραγγελιών, χάρη στις μοναδικές προσφορές του, οι οποίες αρχίζουν από τις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής.

Στο χορό επίσης των προσφορών αναμένεται να μπουν και η αλυσίδα καταστημάτων «Γερμανός», η οποία υπέσχεται μεγάλες εκπτώσεις.

Αλλά και η Public, σε ειδική ιστοσελίδα της οποίας θα μπορείτε να βρείτε όλες τις προσφορές, επιλέγοντας προϊόντα από περίπου 30 κατηγορίες.

Ειδική σελίδα από το Skroutz για προσφορές

Από το… πανηγύρι των προσφορών δεν θα μπορούσε να λείψει και το skroutz.gr, στο οποίο υπάρχει ειδική σελίδα όπου μπορείτε να βρείτε όλες τις μεγάλες προσφορές και ακόμα… μεγαλύτερες.

Τι πρέπει να προσέξετε στις αγορές σας την Black Friday 2020

Ιδιαίτερα προσεκτικοί συστήνει να είναι στους καταναλωτές η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές.

Παράλληλα, τους προτρέπει να ελέγχουν αν παρέχονται συγκεκριμένες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Συγκεκριμένα, ενόψει των προσφορών της Black Friday, τονίζεται ότι πρέπει να αναφέρονται τα εξής:

  • Ταυτότητα προμηθευτή. Απαιτείται η πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ.
  • Κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Συνολική τιμή, στην οποία συμπεριλαμβάνονται φόροι, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα επιστροφής και άλλα.
  • Τιμή. Αυτή που καλείστε να πληρώσετε να είναι ίδια με αυτή που αναγράφεται στην ιστοσελίδα.
  • Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή. Να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.

Οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν επίσης υπόψιν:

  • Διαθεσιμότητα, τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Οι συναλλαγές μέσω πιστωτικής και χρεωστικής δίνουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος σε μία περίοδο 14 ημέρων από την ημέρα της παραλαβής. Προσοχή απαιτείται στην πολιτική επιστροφής των προϊόντων.
  • Σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Οι πληροφορίες ασφαλείας του εκάστοτε ιστότοπου. Σημαντική είναι η εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας – πρόκειται για μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser και το να ξεκινά η ηλεκτρονική διεύθυνση με το «https://».

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά, επίσης, στους καταναλωτές να:

  • Μην παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Προτιμούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία γνωρίζουν.
  • Διερευνούν άγνωστα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα οποία επιθυμούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν.
  • Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Τέλος, σημειώνεται πως όποιος επιθυμεί να κάνει κάποια καταγγελία μπορεί να απευθύνεται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Tags:
καραντίνα, lockdown, κορονοϊός, πανδημία, COVID-19, e-shop, ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφορές, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK