03:27 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
ΧΡΗΣΙΜΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Σε ρυθμούς Black Friday 2020 κινείται η αγορά, με τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων να έχουν αρχίσει ήδη τις μεγάλες προσφορές.

 Τι και αν η επίσημη ημέρα για την Black Friday 2020 απέχει ακόμη μερικά 24ωρα, οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έχουν ήδη προϊδεάσει τους καταναλωτές για το «πάρτι τιμών» που θα ακολουθήσει σε χιλιάδες προϊόντα, τιμώντας έτσι την «ημέρα του καταναλωτή».

Γιατί μπορεί η φετινή Black Friday να έχει προσαρμοστεί, μαζί με τους πολίτες, στις πρωτόγνωρες συνθήκες ελέω κορονοϊού, ωστόσο οι καταναλωτές θα έχουν και φέτος την ευκαιρία να αγοράσουν το προϊόν που έχουν βάλει στο μάτι όλο το χρόνο, σε άκρως ανταγωνιστική τιμή.

Με τα e-shops να σηκώνουν πλέον όλο το βάρος των αγορών, αφού τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά, η άμμος στην κλεψύδρα φαίνεται πως έχει ήδη στερέψει, αφού πολλές αλυσίδες καταστημάτων έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές.

Πότε πέφτει η «Black Friday» 2020

Στις ΗΠΑ, ως «Black Friday» έχει οριστεί η επομένη των Ευχαριστιών (Thanksgiving). Φέτος, αυτή «πέφτει» στις 27 Νοεμβρίου, ημέρα την οποία περιμένουν πώς και πώς οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο. Μόνο που φέτος δεν θα πάρουν «φωτιά» τα πόδια τους, αλλά τα πληκτρολόγια ελέω lockdown.

Οι σχετικές διαφημίσεις εξάλλου των καταστημάτων έχουν κατακλύσει ήδη το Διαδίκτυο και υπόσχονται πάρτι τιμών.

«Black Friday» διαδικτυακά

Στο Διαδίκτυο αναμένεται να εκτονωθεί η μανία των καταναλωτών φέτος, από τη στιγμή που τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Δεν είναι τυχαία άλλωστε, όπως ανέφερε και ο Στέλιος Πετρίδης, γενικός διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), στο Sputnik, η τάση των καταναλωτών να εμπιστεύονται πλέον περισσότερο τα e-shops.

«Είδαμε πολύ γρήγορα ότι, τον περασμένο Μάρτιο, ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών πήρε μια αναπάντεχη και βίαιη αύξηση. Ο κόσμος δεν μπορούσε εξ αντικειμένου να πηγαίνει στα καταστήματα, αφού αυτά έκλεισαν, αλλά ακόμα και όταν είχε την επιλογή να επισκεφτεί το κατάστημα, όπως, για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ, και εκεί ακόμα έδειξε την προτίμησή του στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάμεσα σε άλλα και για να αποφεύγει τον συνωστισμό και τις ουρές. Πρόκειται για μια τάση που υπήρχε, αλλά ο κορονοϊός την έβαλε βίαια στη ζωή μας και τελικά "έμεινε"», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Black Friday» μιας εβδομάδας σε Κωτσόβολο και Πλαίσιο

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, όπως ο «Κωτσόβολος» και το Πλαίσιο, έχουν μάλιστα αρχίσει τις εκπτώσεις και τις προσφορές ενόψει της «Black Friday» μια εβδομάδα νωρίτερα. Την αρχή έκανε ο Κωτσόβολος από το βράδυ της Πέμπτης.

Ακολούθησε το «Πλαίσιο» από τις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής, υποσχόμενο «μαύρη μέρα» στο... inboxing.

Μεγάλες προσφορές και απο Γερμανό, Public 

Στο πάρτι τιμών αναμένεται να ακολουθήσει η αλυσίδα καταστημάτων «Γερμανός», η οποία υπόσχεται επίσης μεγάλες εκπτώσεις.

Αλλά και η Public, σε ειδική ιστοσελίδα της οποίας θα βρείτε όλες τις διαθέσιμες προσφορές σε προϊόντα από περίπου 30 κατηγορίες.

Στο χορό για προσφορές και το Skroutz

Από το Black Friday 2020 δεν θα μπορούσε να λείψει και το skroutz.gr, στο οποίο υπάρχει ειδική σελίδα όπου θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις μεγάλες προσφορές και ακόμα… περισσότερες.

Τι πρέπει να προσέξετε στις αγορές σας ενόψει Black Friday 2020

Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είστε πάντως στις ηλεκτρονικές σας αγορές, σύμφωνα με τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Αρχικά, πρέπει να ελέγχετε αν παρέχονται συγκεκριμένες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ενόψει των προσφορών της Black Friday, τονίζεται λοιπόν ότι στα e-shops πρέπει να αναφέρονται τα εξής:

  • Ταυτότητα προμηθευτή. Απαιτείται η πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ.
  • Κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Συνολική τιμή, στην οποία συμπεριλαμβάνονται φόροι, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα επιστροφής και άλλα.
  • Τιμή. Αυτή που καλείστε να πληρώσετε να είναι ίδια με αυτή που αναγράφεται στην ιστοσελίδα.
  • Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή. Να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.

Οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν επίσης:

  • Διαθεσιμότητα, τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Οι συναλλαγές μέσω πιστωτικής και χρεωστικής δίνουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος σε μία περίοδο 14 ημέρων από την ημέρα της παραλαβής. Προσοχή απαιτείται στην πολιτική επιστροφής των προϊόντων.
  • Σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Οι πληροφορίες ασφαλείας του εκάστοτε ιστότοπου. Σημαντική είναι η εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας – πρόκειται για μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser και το να ξεκινά η ηλεκτρονική διεύθυνση με το «https://».

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά, επίσης, στους καταναλωτές να:

  • Μην παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Προτιμούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία γνωρίζουν.
  • Διερευνούν άγνωστα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα οποία επιθυμούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν.
  • Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Τέλος, σημειώνεται πως όποιος επιθυμεί να κάνει κάποια καταγγελία μπορεί να απευθύνεται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Tags:
καταναλωτές, ηλεκτρονικό εμπόριο, παραγγελία, e-shop, προσφορές, εκπτώσεις, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK