14:10 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2021
ΧΡΗΣΙΜΑ
Λήψη σύντομου url
0 10
Βρείτε μας

Εκπτωτική ημέρα και η σημερινή καθώς, μετά την Black Friday, ήρθε η Cyber Monday και οι καταναλωτές θα έχουν άλλη μία ευκαιρία να προμηθευτούν όσα επιθυμούν σε χαμηλότερες τιμές.

Μετά την Black Friday, ήρθε η Cyber Monday και οι καταναλωτές θα έχουν ακόμη μία ευκαιρία να προμηθευτούν όσα επιθυμούν σε χαμηλότερες τιμές.

Τι είναι η Cyber Monday

Η Cyber Monday είναι στην ουσία η συνέχεια της προηγούμενης εκπτωτικής ημέρας και δίνει τη δυνατότητα για συνέχεια στις ηλεκτρονικές αγορές, μιας και τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κλειστά λόγω του lockdown.

Όπως μαρτυρά και το όνομά της, η Cyber Monday θεσπίστηκε τη Δευτέρα μετά την Black Friday, με τους καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία να βρουν μέσω διαδικτύου προϊόντα σε χαμηλές τιμές.

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων όπως το Πλαίσιο, τα Public, o Γερμανός, ο Κωτσόβολος και το Media Markt συνεχίζουν τις προσφορές τους.

Συμβουλές για τους καταναλωτές για την Cyber Monday

Η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών για την «Ποιότητα της Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ) Παναγιώτα Καλαποθαράκου, μιλώντας στην ΕΡΤ, έδωσε κάποιες χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές ώστε να αποφύγουν τις «παγίδες».

Αναλυτικά, πρέπει να:

  • Προτιμούν συναλλαγές με εταιρίες που έχουν και φυσικό κατάστημα.
  • Κάνουν έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο.
  • Διαβάζουν τα σχόλια άλλων αγοραστών και να δίνουν βάση στα πολλά αρνητικά.

Σχετικά με τις καταγγελίες που υπάρχουν έχουν να κάνουν με:

  • Μη παραλαβή προϊόντων προϊόντα που είχαν παραγγείλει οι καταναλωτές διαδικτυακά και τα είχαν προπληρώσει.
  • Παραλαβή των προϊόντων με μεγάλη καθυστέρηση.
  • Παραλαβή προϊόντος που δεν ανταποκρινόταν στη διαφήμιση του site και την παραγγελία τους.
  • Μη αποδοχή του δικαιώματος υπαναχώρησης από την αγορά.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά τη Cyber Monday.

Η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή είχε εκδώσει αναλυτικές οδηγίες όσον αφορά στην Black Friday, οι οποίες αφορούν, φυσικά, και τις αγορές στη σημερινή εκπτωτική ημέρα.

Συγκεκριμένα τονίζεται ότι οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν να αναγράφονται τα εξής:

  • Ταυτότητα προμηθευτή. Απαιτείται η πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ.
  • Κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Συνολική τιμή, στην οποία συμπεριλαμβάνονται φόροι, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα επιστροφής και άλλα.
  • Τιμή. Αυτή που καλείστε να πληρώσετε να είναι ίδια με αυτή που αναγράφεται στην ιστοσελίδα.
  • Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή. Να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.

Επίσης, να λαμβάνουν υπόψη τα:

  • Διαθεσιμότητα, τρόπο πληρωμή και αποστολή του προϊόντος. Οι συναλλαγές μέσω πιστωτικής και χρεωστικής δίνουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος σε μία περίοδο 14 ημέρων από την ημέρα της παραλαβής. Προσοχή απαιτείται στην πολιτική επιστροφής των προϊόντων.
  • Σύνδεσμο ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Οι πληροφορίες ασφαλείας του εκάστοτε ιστότοπου. Σημαντική είναι η εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας – πρόκειται για μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser και το να ξεκινά η ηλεκτρονική διεύθυνση με το «https://».

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά, ακόμα, στους καταναλωτές να:

  • Μην παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Προτιμούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία γνωρίζουν.
  • Διερευνούν άγνωστα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα οποία επιθυμούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν.
  • Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Όποιος επιθυμεί να κάνει κάποια καταγγελία μπορεί να απευθύνεται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Tags:
καταναλωτές, εκπτώσεις, Cyber Monday, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK