03:09 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2018
Παλαιοντολόγος εργάζεται στην αποκατάσταση σκελετού ενός στεγόσαυρου

Τεράστιος σκελετός δεινοσαύρου ανακαλύφθηκε στην έρημο Γκόμπι

© Sputnik / Alexander Paniotov
ΚΟΣΜΟΣ

Τον απολιθωμένο σκελετό ενός δεινοσαύρου ηλικίας 70 εκατομμυρίων ετών ανακάλυψαν ερευνητές στην έρημο Γκόμπι. Πιστεύεται πως ανήκει στο είδος των σαυρόποδων, που περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα ζώα που περπάτησαν ποτέ στη Γη.

Ομάδα επιστημόνων από την Ιαπωνία και τη Μογγολία ανακάλυψε τον σκελετό ενός τεράστιου δεινοσαύρου στην έρημο Γκόμπι της Μογγολίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Jiji.

Το απολίθωμα, ηλικίας 70 εκατ. ετών, πιστεύεται πως ανήκει σε δεινόσαυρο του είδους των σαυρόποδων.

Τα σαυρόποδα είχαν τεράστιους λαιμούς και πόδια που έμοιαζαν με κολόνες. Ήταν φυτοφάγα και έζησαν στη Γη κατά την Ιουράσια και Κρητιδική περίοδο. Στο είδος αυτό ανήκαν τα μεγαλύτερα πλάσματα που έχουν περπατήσει ποτέ στον πλανήτη, όπως ο τεράστιος Αργεντινόσαυρος που οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι ξεπερνούσε τα 36 μέτρα σε μήκος και τα 21 μέτρα σε ύψος.

Ο δεινόσαυρος που ανακαλύφθηκε στην έρημο Γκόμπι είναι σαφώς μικρότερος, αλλά εξίσου εντυπωσιακός καθώς οι ερευνητές ανακάλυψαν ένα απολιθωμένο μηριαίο οστό μήκους 1,5 μέτρου! Πιστεύουν ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα δείγματα που έχουν ανακαλυφθεί στο γεωλογικό στρώμα από την Κρητιδική περίοδο, στην έρημο.