ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 60
Βρείτε μας

Μόνο διαμέσου της νομικής οδού μπορεί να καμφθεί η άρνηση χορήγησης βίζας στους πολίτες της Κριμαίας, εκτίμησε, μιλώντας στο Sputnik o δικηγόρος Γιάννης Ραχιώτης.

Το σκεπτικό που ανέπτυξε, μιλώντας στο πλαίσιο στο 5ου Οικονομικού Φόρουμ της Γιάλτας, για την αντιμετώπιση άρνηση χορήγησης βίζας στους πολίτες της Κριμαίας, εξήγησε στο Spuntik, o δικηγόρος Γιάννης Ραχιώτης.

«Μετά την επανένωση Ρωσίας και Κριμαίας, ξεκίνησε μια ισχυρή αντιρωσική εκστρατεία από τη Δύση. Μέρος αυτής της εκστρατείας είναι οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, για την μη αναγνώριση των ρωσικών διαβατηρίων που εκδίδονται από τις αρχές της Κριμαίας ή από άλλες ρωσικές αρχές για τους πολίτες της Κριμαίας. Εάν ένα κράτος δεν αναγνωρίσει ένα διαβατήριο, δεν εκδίδει θεώρηση γι 'αυτό. Επιπλέον, η ΕΕ αρνείται στους πολίτες της Κριμαίας να ταξιδεύουν στην ΕΕ ή μέσω της ΕΕ», επισήμανε. 

Τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και στην Κριμαία

«Σύμφωνα με τις συνθήκες της ΕΕ, οι συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές δεν είναι υποχρεωτικές για τα κράτη μέλη, ωστόσο 14 από τα 28 κράτη μέλη δήλωσαν επισήμως ότι τις ενστερνίζονται πλήρως και ότι άλλα τρία (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) τις σέβονται σιωπηρά.

Το πολιτικό υπόβαθρο αυτής της δράσης είναι ότι η ΕΕ δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα του λαού της Κριμαίας στην αυτοδιάθεση μέσω δημοψηφίσματος που οργανώθηκε νόμιμα και δημοκρατικά.
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο, π.χ. ο Έλληνας Πρόξενος στη Ρωσία αρνείται να εκδώσει θεωρήσεις για τους πολίτες της Κριμαίας για τουριστική επίσκεψη στην Ελλάδα με το πρόσχημα τοπικής αδυναμίας. Για να γίνει πιο συγκεκριμένο, το προξενείο αρνείται ακόμη και να λάβει την αίτηση θεώρησης και να ζητάει από τον αιτούντα να απευθυνθεί στα ελληνικά προξενεία στην Ουκρανία, εν γνώσει του ότι αυτό είναι αδύνατο για τους πολίτες της Κριμαίας».

Πώς μπορούμε να αμφισβητήσουμε νομικά αυτή την άρνηση

«Η ρητή ή σιωπηρή άρνηση, ενός βασιζόμενου στη Ρωσία προξενείου ενός κράτους της ΕΕ,να εκδώσει θεώρηση αποτελεί διοικητική πράξη. Ακόμη και η άρνηση να υποβληθεί η αναφορά, αν κάποιος μπορεί να αποδείξει ότι έχει υποβάλει αίτηση, είναι μια διοικητική πράξη, επειδή ο εκάστοτε πρόξενος Πρόξενος, εκτελεί την εντολή της διοικητικής Αρχής της χώρας του.

Αυτό δίνει το δικαίωμα στον αιτούντα (τον Ρώσο πολίτη) να ασκήσει αγωγή — εντός συγκεκριμένης προθεσμίας — ενώπιον του διοικητικού δικαστηρίου του αντίστοιχου κράτους της ΕΕ ζητώντας την ακύρωση της άρνησής της αρμόδιας Αρχής. Σε περίπτωση απόρριψης από τα εθνικά δικαστήρια, ο αιτών δικαιούται να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου-ΕΔΔΑ. Η διαδικασία αυτή ισχύει για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, επειδή υπάρχει ένας κανονισμός της ΕΕ που παρέχει το δικαίωμα προσφυγής για απόρριψη αίτησης θεώρησης (άρθρο 32 παρ. 3 του άρθρου 2009/810)».

Τα νομικά επιχειρήματα για την αμφισβήτηση της απόρριψης των θεωρήσεων

«Ο νομικός αξίζει να επικαλεστεί το ακόλουθο: Οι Ουκρανοί πολίτες ρωσικής καταγωγής και, ακόμη περισσότερο, οι Ρώσοι πολίτες, υφίστανται διακρίσεις στην Ουκρανία (απαγόρευση γλώσσας, αντιαρωσική υστερία, δολοφονίες, βομβαρδισμούς ρωσόφωνων περιοχών και ούτω καθεξής). Οι πολίτες της Κριμαίας, ακόμη και αν επιθυμούσαν να υποβάλουν αίτηση για θεώρηση στα Προξενεία της ΕΕ στην ουκρανική επικράτεια, θα ήταν αδύνατο.

Να επικαλεστεί επίσης το γεγονός ότι η ένταξη της Κριμαίας στη Ρωσία, είναι σύμφωνη με το διεθνές δίκαιο. Η άρνηση των αρχών του Προξενείου της ΕΕ, να την αποδεχθεί ως νόμιμη πραγματικότητα αντίκειται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, στο Διεθνές Σύμφωνο για τα Πολιτικά και Πολιτικά Δικαιώματα του 1966 και επίσης σε αντίθεση με την Τελική Πράξη του Ελσίνκι (ειδικότερα, αντίκειται στο δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών και στην αρχή της κρατικής κυριαρχίας). Έτσι, οι πράξεις των αρχών του Προξενείου της ΕΕ που βασίζονται στο πρόσχημα ότι η Κριμαία δεν ανήκει στο ρωσικό έδαφος είναι άκυρες και ανενεργές, σε αντίθεση με τις διεθνείς συνθήκες που δεσμεύουν τα κράτη της ΕΕ».

Οι στόχοι της διαδικασίας

«Πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι δύσκολο να ακυρωθούν οι πολιτικές αποφάσεις μέσω του δικαστικού συστήματος. Αλλά παρατηρούμε επίσης ότι οι δικαστικές διαδικασίες είναι σημαντικές για να δώσουν δημοσιότητα σε ένα πρόβλημα, να καταδείξουν τις αντιφάσεις και τέλος να αναδείξουν μπροστά στον λαό τους την υποκριτική συμπεριφορά των Δυτικών Δυνάμεων. Οι δικαστικές διαδικασίες στις δυτικές χώρες, μερικές φορές, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην κινητοποίηση των απλών ανθρώπων ή των συνδικάτων και άλλων πολιτικών οντοτήτων, προκειμένου να ασκήσουν πίεση στις κυβερνήσεις».

Tags:
θεωρήσεις εισόδου, βίζα, δικαστήριο, κυρώσεις, Γιάννης Ραχιώτης, Γιάλτα, Κριμαία, Ευρώπη
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK