Μπουκάλια Coca-Cola.

Η Coca-Cola Νορβηγίας άλλαξε το λογότυπό της για να τιμήσει το Ραμαζάνι (εικόνα)

© Sputnik / Maksim Blinov
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0

Ανάμεικτες είναι οι αντιδράσεις για την επιλογή της μεγάλης εταιρίας, να προσθέσει το σύμβολο της ημισελήνου στην Coca-Cola για να τιμήσει την μεγάλη εορτή των μουσουλμάνων.

Προκειμένου να τιμήσει τον ιερό μήνα των μουσουλμάνων, το Ραμαζάνι, η Coca-Cola της Νορβηγίας έβαλε ισλαμικά σύμβολα στο σήμα του δημοφιλές αναψυκτικού. Παρότι δεν υπήρχε καμιά άλλη αλλαγή στο εξωτερικό των δοχείων αλλά και στο περιεχόμενό του, αρκετοί εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, εκφράζοντας τη γνώμη ότι έχει παρατραβήξει η πολιτική ορθότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το γνωστό λογότυπο της Coca-Cola συνοδεύει μια ημισέληνος ένα από τα σημαντικότερα σύμβολα του Ισλάμ.

Η Coca-Cola παραδοσιακά τιμά το Ραμαζάνι στις μουσουλμανικές χώρες. Είναι η πρώτη φορά όμως που έχει δώσει ισλαμικό «άρωμα» σε σκανδιναβική χώρα, όπου οι ειδικές εκδόσεις του αναψυκτικού έβγαιναν μόνο κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

«Θέλουμε να δείξουμε ξεκάθαρα ότι στηρίζουμε την διαφορετικότητα και πόσο σημαντική είναι για την κοινωνία. Η ποικιλομορφία και η ένταξη ήταν πάντα σημαντική για την Coca-Cola. Για παράδειγμα, δεν γνωρίζουν πολλοί ότι την δεκαετία του '50 δραστηριοποιήθηκε έντονα στο κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων. Η Cola ήταν η πρώτη που έβαλε τις γυναίκες σε διαφημιστικές καμπάνιες», δήλωσε η Τζοχάνα Κοσάνοβιτς, υπεύθυνη μάρκετινγκ της Coca-Cola Νορβηγίας, στην νορβηγική εφημερίδα Dagbladet.

 

Η Νίνα Μαριάν Ίβερσεν, καθηγήτρια μάρκετινγκ στη σχολή Norwegian Business School, σχολίασε ότι είναι ξεκάθαρο ότι η Coca-Cola επιχειρεί να προσεγγίσει τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς.

 

«Ένα άλλο κίνητρο της Coca-Cola, είναι ότι θέλει να στείλει το μήνυμα ότι έχει κοινωνική εταιρική ευθύνη συνδέοντας τη φίρμα με την διαφορετικότητα και την ένταξη», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι η εταιρία αμφισβητεί εκείνους που είναι σκεπτικιστές έναντι του Ισλάμ και χαιρέτισε την στάση της εταιρίας που όπως είπε δεν δίστασε να σταθεί απέναντι σε αρνητικά στερεότυπα.

Η Φατιμά Αλμανέα, του αριστερού Εργατικού Κόμματος, η οποία είναι μουσουλμάνα, χαρακτήρισε «πολύ θετική» την κίνηση της εταιρίας και ένα σημαντικό βήμα προς τα μπρος.

Είπε επίσης ότι ήταν «φυσικό» η Coca-Cola να ακολουθήσει αντίστοιχες καμπάνιες με εκείνες των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με την ίδια, θα μπορούσε η καμπάνια αυτή να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση των πολιτών, αν και παραδέχθηκε ότι μπορεί να προκαλέσει και αντιπαραθέσεις.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όντως οι αντιδράσεις είναι ανάμεικτές.

«Δεν είναι ευπρόσδεκτο ούτε επιθυμητό το Ισλάμ στην όμορφη Νορβηγία. Να πάτε σε μια ισλαμική χώρα να κάνετε αυτές τις βλακείες. Για προσπαθήστε να προωθήσετε τις χριστιανικές γιορτές εκεί», σχολίασε κάποιος χρήστης στο Instagram κάτω από την ανάρτηση της Coca-Cola με την οποία εύχεται «καλό Ραμαζάνι».

«Δεν είμαι κατά το Ισλάμ, αλλά δεν είναι αυτός τρόπος για να φέρεται η εταιρία Coca-Cola σε μια χριστιανική χώρα», γράφει ένας άλλος.

Στο Facebook κάποιοι απείλησαν να μποϊκοτάρουν τα προϊόντα της Coca-Cola.

«Τέρμα στην Cola», έγραψε ένας χρήστης. «Από εδώ και πέρα μόνο Pepsi», σχολίασε ένας άλλος.

Η κοινότητα των μουσουλμάνων στην Νορβηγία έχει αυξηθεί σημαντικά από την δεκαετία του '60. Αυτή τη στιγμή, οι μουσουλμάνοι υπολογίζονται ότι είναι το 5,7% του πληθυσμού της χώρας των 5,2 εκατομμυρίων.

Η ημισέληνος, που ονομάζεται Χιλάλ στα αραβικά, είναι ένα σύμβολο που τοποθετείται σε τζαμιά. Έχει θρησκευτική σημασία, καθώς οι φάσεις της Σελήνης, καθορίζουν το ισλαμικό ημερολόγιο και τις θρησκευτικές εορτές.

Σχετικά:

Στην αγορά του καφέ εισέρχεται η Coca-Cola με μια εξαγορά αξίας 5,1 δισ. δολ.
Tags:
ισλάμ, Μουσουλμάνοι, ραμαζάνι, Coca-Cola, Νορβηγία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK