13:38 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2019
O Παρθενώνας στον βράχο της Ακρόπολης

Τέλος η διδασκαλία της Αρχαίας Ιστορίας στα σχολεία της Σουηδίας

CC0
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Ριζικές αλλαγές στο πρόγραμμα διδασκαλίας της Ιστορίας προωθούνται στη Σουηδία. «Κόβονται» Κλασική Αρχαιότητα και Μεσαίωνας και έμφαση δίνεται σε πολιτικοποιημένα θέματα.

Το νέο πρόγραμμα για τα δημόσια σχολεία στη Σουηδία προτείνει δραστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διδάσκεται η Ιστορία και οι ανθρωπιστικές επιστήμες.

Το πιο εντυπωσιακό μέρος του προγράμματος είναι ότι η Κλασική Αρχαιότητα και ο Μεσαίωνας θα εξαφανιστούν από το σχολικό πρόγραμμα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Svenska Dagbladet, οι «αρχαίοι πολιτισμοί, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι το 1700» θα αφαιρεθούν από το πρόγραμμα εξ 'αιτίας των «ανεπαρκών ωρών διδασκαλίας». Αντ’ αυτού, θα δοθεί έμφαση στη μεταπολεμική περίοδο και στη μεταμοντέρνα θεώρηση της κοινωνίας και της Ιστορίας αντί για την κλασσική φιλοσοφική προοπτική που διαμορφώθηκε από αρχαίους Έλληνες στοχαστές όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.

Λόγω της πρόσφατης τάσης εστίασης στην κοινωνική γνώση και την πρόσφατη Ιστορία, η αρχαία Ιστορία έχει σταδιακά υποχωρήσει σε προτεραιότητα μέσω «εκτεταμένων αφαιρέσεων». Τώρα, μεγάλα τμήματα Ιστορίας, συμπεριλαμβανομένης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της Εποχής των Βίκινγκ και ακόμη και της Σουηδικής Αυτοκρατορικής Εποχής, θα αφαιρεθούν εντελώς.

Αντίθετα, η προτεινόμενη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ιδιαίτερα πολιτικοποιημένα θέματα όπως είναι ο ρόλος των φύλων, η μετανάστευση, το περιβάλλον, το κλίμα, οι δημοκρατικές αξίες και η κριτική θεωρία. Αναφορικά με την Ιστορία, θα δοθεί έμφαση στη δυτική αποικιοκρατία, στο εμπόριο σκλάβων και στον εθνικισμό.

Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση αναγνώρισε ότι η απόφαση να κοπούν οι δεσμοί με τόσο σημαντικούς ακρογωνιαίους λίθους στην Ιστορία της Σουηδίας και της Ευρώπης είναι αμφιλεγόμενη.

«Βλάπτει και εμάς», δήλωσε στη Svenska Dagbladet η Άννα Βέστερμολμ, επικεφαλής του τμήματος σπουδών της Σουηδικής Εθνικής Υπηρεσίας Εκπαίδευσης. «Έχουμε κάνει μια αρκετά εμπεριστατωμένη εξέταση του τρόπου με τον οποίο ταιριάζει το περιεχόμενο με τις ώρες και γνωρίζουμε ότι το θέμα της Ιστορίας πρέπει να συμπιεστεί συμπεριλάβει πάρα πολύ. Το έχουμε συμπιέσει πάρα πολύ. Οι ώρες δεν αρκούν».

Οι αλλαγές προκάλεσαν αντιδράσεις. Ενδεικτικά, η Τζένι Βαλενστίν, ερευνήτρια στο Σουηδικό Ινστιτούτο στην Αθήνα χαρακτήρισε την πρόταση «παράλογη».

«Η αρχαιότητα, η οποία έχει ένα μοναδικό ιστορικό και αρχαιολογικό υλικό, είναι πραγματικά το σημείο εκκίνησης που μπορεί να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη προοπτική», δήλωσε στη Svenska Dagbladet. «Εάν δεν γνωρίζετε την αρχαιότητα, δεν μπορείτε να έχετε κανένα σεβασμό για το μέλλον», τόνισε.

Tags:
Ιστορία, σχολείο, σχολεία, Σουηδία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK