07:38 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2019
Μυρμήγκι

Γιατί τα μυρμήγκια δεν πέφτουν ποτέ σε... «μποτιλιάρισμα» - Βίντεο

© Φωτογραφία: YouTube/Blade
ΚΟΣΜΟΣ

Τα μυρμήγκια φαίνεται πως είναι καλύτεροι «τροχονόμοι» από τους ανθρώπους. Τουλάχιστον, αυτά δεν κολλούν ποτέ σε μποτιλιάρισμα, ακόμα και κατά την περίοδο της συγκομιδής των σπόρων, που δεκάδες χιλιάδες μυρμήγκια σπεύδουν ταυτόχρονα να μεταφέρουν την τροφή στη μυρμηγκοφωλιά.

Συγκεκριμένα, μια ομάδα επιστημόνων από το Κέντρο Έρευνας της Ζωικής Αντίληψης στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι τα συμπαθή έντομα δεν αντιμετωπίζουν ποτέ «κυκλοφοριακή συμφόρηση». Η μελέτη δημοσιεύτηκε την Τρίτη, 22 Οκτωβρίου στο περιοδικό eLife.

Για να καταλήξουν στο συγκεκριμένο συμπέρασμα, οι επιστήμονες πραγματοποίησαν 170 βιντεοσκοπημένα πειράματα για να παρατηρήσουν τη ροή των μυρμηγκιών από τη φωλιά στην τροφή, ενώ μεσολαβούσε και μια γέφυρα.

Σε κάθε πείραμα, άλλαζε το πλάτος του μονοπατιού και ο αριθμός των μυρμηγκιών, ώστε να αλλάζει και η πυκνότητα ροή των εντόμων. Στην περίπτωση των μποτιλιαρισμάτων των αυτοκινήτων ή των πεζών, η ροή μειώνεται όταν ο ρυθμός πλήρωσης ανά μονάδα έκτασης φτάσει το 40%. Αλλά στην περίπτωση των μυρμηγκιών, δεν παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση και ελάττωση ροής ακόμη κι αν ο ρυθμός πλήρωσης ξεπεράσει το 80%.

«Τα μυρμήγκια δεν πέφτουν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση γιατί διαρκώς προσαρμόζουν την κίνησή τους, ανάλογα με την τοπική πύκνωση της ροής», ανέφεραν οι εντομολόγοι.

Εξάλλου, σύμφωνα με τους ερευνητές, ο ισχυρός εξωσκελετός των μυρμηγκιών δεν παίρνει χαμπάρι από συγκρούσεις, οπότε τα μυρμήγκια δε φοβούνται μην τρακάρουν και συνεχίζουν να προχωρούν, εκεί που ένα αυτοκίνητο ή ένας μοτοσικλετιστής θα σταματούσε.

Δείτε το βίντεο: