20:50 02 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Αποκαλυπτικά για τις συνθήκες συντριβής της πτήσης MH17 είναι έγγραφα που διέρρευσαν και προέρχονται από την κοινή επιτροπή διερεύνησης του περιστατικού.

Σύμφωνα με νέα στοιχεία από μη δημοσιευμένα έγγραφα της Κοινής Ομάδας Έρευνας (JIT) για τη συντριβή της πτήσης MH17 που ελήφθησαν και αναλύθηκαν από τον ερευνητή δημοσιογράφου των Bonanza Media Μαξ βαν ντερ Βερφ, δεν υπήρχαν πυραυλικά συστήματα Buk κοντά στην περιοχή όπου έπεσε το αεροσκάφος στην ανατολική Ουκρανία στις 17 Ιουλίου 2014.

Ο δημοσιογράφος συμπεραίνει, επικαλούμενος επιστολή των Ολλανδικών Υπηρεσιών Πληροφοριών του Στρατού, ότι «γίνεται φανερό ότι η πτήση MH17 πετούσε πέρα από το εύρος όλων των ταυτοποιημένων και λειτουργικών ουκρανικών και ρωσικών τοποθεσιών όπου έχουν αναπτυχθεί τα συστήματα MK Buk 9K37M1 Buk».

Η επιστολή, με ημερομηνία 21 Σεπτεμβρίου 2016, ακριβώς μία εβδομάδα πριν από τη συνέντευξη Τύπου της JIT στις 28 Σεπτεμβρίου, αποδεικνύει ότι η ολλανδική ομάδα έλαβε στοιχεία ότι κανένα ρωσικό σύστημα Buk δεν είχε περάσει στην Ουκρανία από τη Ρωσία λίγες μόνο ημέρες πριν από τη συνέντευξη τύπου, αναφέρει ο δημοσιογράφος.

Ακούγονταν μαχητικά αεροσκάφη

Μια άλλη διαρροή που έχει στα χέρια του ο δημοσιογράφος είναι το κείμενο μιας ανάκρισης που διενεργήθηκε από Ολλανδό αστυνομικό στις 28 Ιουλίου 2015 σε έναν άνδρα  μάρτυρα από την Ουκρανία, καθώς και το εμπεριστατωμένο email ου στο οποίο περιγράφει το χρονοδιάγραμμα των γεγονότων.

Ο άνδρας φέρεται να θυμάται δύο μαχητικά στον ουρανό να κάνουν κύκλους πάνω από την πόλη λίγα λεπτά πριν το Boeing 777 πέσει κάνοντας έναν εκκωφαντικό ήχο αλλά και λευκά ίχνη στον ουρανό.

«Δύο αεροπλάνα ακούγονταν, όχι το μεγάλο, το Boeing, αλλά τα μαχητικά αεροσκάφη μπορούσαν να ακουστούν, καθώς τα αεροσκάφη αυτά πετούσαν διαρκώς από πάνω, ο θόρυβος φαινόταν ήδη οικείος», σημείωσε ο δημοσιογράφος.

Σύμφωνα με τον κάτοικο των προαστίων του Τόρες, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Χράμποβ, όπου το Boeing συνετρίβη, δεν εκτοξεύθηκαν πύραυλοι από κοντινό έδαφος.

Επίσης, εκτίμησε ότι οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν από το περιστατικό περιείχαν ανακρίβειες.

«Αυτή η φωτογραφία που χρησίμευε ως απόδειξη του πυραύλου είναι λανθασμένη, καθώς η φωτογραφία έδειχνε διαφορετικές καιρικές συνθήκες», εξηγεί ο άντρας, προσθέτοντας:

«Επειδή εκείνη την ώρα ο ουρανός ήταν μάλλον έντονα συννεφιασμένος. Η θέση του ήλιου σε αυτή τη φωτογραφία δεν είναι σαν τον ήλιο που βλέπετε στις 17:00».

Αλλοιωμένα τα μεταδεδομένα της φωτογραφίας;

Μια άλλη διαρροή δείχνει ότι περίπου ένα χρόνο μετά τη συντριβή, μεταξύ 22 Απριλίου 2015 και 2 Ιουλίου 2015, ο ειδικός φωτογραφίας Σον Έλις και ο  αναλυτής γεωλογικών δεδομένων Τιμ Τζονς από την Αυστραλία εξακολουθούσαν να εξετάζουν τις πρωταρχικές εικόνες που χρονολογούνται από τη στιγμή της συντριβής και δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά από το Paris Match. 

Τρεις από τις τέσσερις εικόνες που αναλύθηκαν βρέθηκαν να έχουν μεταχρονολογηθεί έτσι ώστε η ημέρα της δημιουργίας να πέφτει μετά και όχι πριν από την ημερομηνία τροποποίησης.

Περισσότερα στοιχεία μαρτύρων

Η τελευταία αλλά όχι ασήμαντη διαρροή είναι η «Καταγραφή μιας Ανάκρισης» (ROI) μεταξύ αξιωματικού της Αυστραλιανής Ομοσπονδιακής Αστυνομίας και του Γερμανού δημοσιογράφου Μπίλι Σιξ.

Στην έκθεση, ο Σιξ μιλάει, μεταξύ άλλων, γι΄ αυτούς τους μάρτυρες που είδαν τα ουκρανικά μαχητικά στον ουρανό την ημέρα της πτώσης του MH17.

Ο Ολλανδός δημοσιογράφος τονίζει ότι γνωρίζει προσωπικά τον συνάδελφό του Σιξ.

«Ο τελευταίος μου επιβεβαίωσε ότι είχε ανακριθεί μια ημέρα πριν το Ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας πραγματοποιήσει τη συνέντευξη Τύπου στις 13 Οκτωβρίου 2015», δήλωσε ο ντε Βερφ σημειώνοντας ότι η πληροφορία αυτή ταιριάζει με το αντίγραφο που αναφέρει ως ημερομηνία της ROI την 12η Οκτωβρίου 2015.

Ο δημοσιογράφος είπε είναι «μια ισχυρή ένδειξη ότι η παρτίδα των εγγράφων της JIT που έχει διαρρεύσει σε μας είναι αυθεντική».

Ωστόσο, αρνήθηκε να προσδιορίσει την πηγή που του είχε παράσχει τα έγγραφα της JIT.

Η πτήση MH17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που έκανε το δρομολόγιο από το Άμστερνταμ προς την Κουάλα Λουμπούρ καταρρίφθηκε στην ανατολική Ουκρανία στις 17 Ιουλίου 2014 .

Ως αποτέλεσμα, και οι 298 επιβάτες, στην πλειονότητά τους Ολλανδοί  και το πλήρωμα σκοτώθηκαν κατά τη συντριβή.

Tags:
συντριβή, πτώση, αεροσκάφος, Ουκρανία, Ρωσία, Ολλανδία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK