15:37 01 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Εταιρία θέλει να κόψει το σκαρί του ναυαγίου του Τιτανικού, ώστε να αποκτήσει τον τηλέγραφο του πλοίου, που βυθίστηκε στο παρθενικό του ταξίδι.

Το ναυάγιο του Τιτανικού και συγκεκριμένα το μηχάνημα του τηλέγραφου, βρέθηκαν στο επίκεντρο δίκης που διεξήχθη στις ΗΠΑ την Πέμπτη, σε δικαστήριο της Βιρτζίνια.

Συγκεκριμένα, η εταιρία RMS Titanic Inc., με έδρα την Τζόρτζια των ΗΠΑ και αντικείμενο την ανάκτηση αντικειμένων από το ναυάγιο του θρυλικού ναυαγίου, επιθυμεί τον τηλέγραφο του πλοίου, αλλά για να το καταφέρει πρέπει να κόψει κομμάτια του ναυαγίου, ώστε να φτάσει στην αίθουσα επικοινωνίας.

Έτσι, η εταιρία απευθύνθηκε στη Δικαιοσύνη, σύμφωνα με το Associated Press, ώστε να λάβει άδεια που θα της επιτρέψει να προχωρήσει στην αποστολή.

Ωστόσο, ο προεδρεύων δικαστής αποφάσισε τελικά πως είναι απαραίτητες και άλλες πληροφορίες ώστε να λάβει την απόφαση του.

Ο τηλέγραφος, μάρκας Marconi, ήταν η συσκευή με την οποία το πλήρωμα του Τιτανικού επικοινωνούσε με τα άλλα πλοία και την στεριά κατά το παρθενικό και τελευταίο του ταξίδι το 1912, ενώ ήταν και η συσκευή με την οποία έστειλε τα τελευταία μηνύματα που ζητούσαν βοήθεια από κοντινά πλοία, την ώρα που βυθιζόταν.

«Πρόκειται για ένα από τα εμβληματικά αντικείμενα του ναυαγίου, όπως οι φωτοβολίδες [που εκτόξευσε το πλήρωμα του πλοίου]» δήλωσε ο Ντέιβιντ Γκάλο, ωκεανογράφος και σύμβουλος της εταιρίας κατά τη διεξαγωγή της δίκης. Όπως υποστήριξε ο Γκάλο, η απόκτηση του τηλέγραφου δεν πρόκειται για «τυμβωρυχία» αλλά για ένα τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα ακουμπήσουν και θα τιμήσουν την ιστορία του πλοίου.

Σύμφωνα με την εταιρία, ο χρόνος είναι σημαντικός παράγοντας στην απόκτηση του τηλέγραφου, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως «η φωνή» του Τιτανικού, καθώς βρίσκεται σε ένα δωμάτιο κάτω από το κατάστρωμα του πλοίου και αν υπάρξει και άλλη καθυστέρηση, το κατάστρωμα ίσως καταρρεύσει, καθιστώντας την απόκτηση αδύνατη.

«Δεν είμαι σίγουρος πως αν πάμε το 2020, η οροφή δεν θα καταρρεύσει πάνω σε όλα» δήλωσε ο Πολ Χένρυ Ναργκολετ, διευθυντής του υποθαλάσσιου προγράμματος της εταιρίας, κατά την δική του κατάθεση.

Τα νομικά εμπόδια

Ήδη όμως υπάρχει ένα εμπόδιο για την εταιρία, εξαιτίας του Γενικού Εισαγγελέα της Βιρτζίνια, ο οποίος εκπροσωπεί την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας, αφού όπως υποστηρίζει, η απόκτηση του μηχανήματος, παραβιάζει δικαστικές αποφάσεις. Το 2003, οι ΗΠΑ και η Μεγάλη Βρετανία είχαν υπογράψει συμφωνία, η οποία και επικυρώθηκε το 2019, σύμφωνα με την οποία μπορούν να αρνηθούν την χορήγηση άδειας ώστε να κοπεί το σκαρί του πλοίου, προκειμένου να αποκτηθούν αντικείμενα.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο Associated Press, ο ομοσπονδιακός δικηγόρος, Κεντ Πόρτερ στην τοποθέτηση του υποστηρίζει «φαίνεται ξεκάθαρα πως δεν πρόκειται για μία απλή πρόταση που αφορά στον τηλέγραφο, αλλά μια παρακαταθήκη για επόμενες αιτήσεις, για παρόμοιες ανακτήσεις αντικειμένων από το εσωτερικό του πλοίου».

Σύμφωνα με την Κάρεν Καμούντα, πρόεδρο του Συλλόγου Ιστορίας του Τιτανικού, ο σύλλογος «είναι εναντίον οποιασδήποτε αναστάτωσης του ναυαγίου από το 1985, καθώς αποτελεί σημείο ταφής». Όπως δήλωσε στο πρακτορείο Associated Press η κυρία Καμούντα, «όπως πάντα, πρόκειται για τα χρήματα».

Ο Τιτανικός ήταν για την εποχή του το μεγαλύτερο επιβατικό πλοίο στον κόσμο και βυθίστηκε κατά το παρθενικό του ταξίδι, στις 14 Απριλίου του 1912, ύστερα από σύγκρουση με παγόβουνο. Το ναυάγιο κόστισε τις ζωές 1.517 ανθρώπων, από τους 2.223 επιβάτες.

Tags:
πρόσκρουση πλοίου, επιβατηγό πλοίο, πλοίο, Τιτανικός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK