02:20 05 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
Άρση Μέτρων Κυκλοφορίας (565)
0 11
Βρείτε μας

Βήμα βήμα τη διαδικασία πριν την πτήση έως και την άφιξη περιγράφει στις οδηγίες της η IATA. Τι λέει για κενά καθίσματα και διαβατήρια ανοσίας.

Υπέρ της υποχρέωσης της μάσκας προστασίας αλλά και τον διαβατηρίων ανοσίας τάσσεται η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, που περιγράφει τη νέα πραγματικότητα στις πτήσεις και τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να λαμβάνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση ενός αεροπορικού ταξιδιού.

Στην έκθεσή της με τίτλο: «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων» η ΙΑΤΑ απευθύνεται αρχικά στις κυβερνήσεις και ζητά να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την αναγνώριση υγειονομικών κινδύνων όπως έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου. 

Στη συνέχεια απευθύνεται στις αεροπορικές εταιρείες και τους ζητά να υιοθετήσουν διαδικασίες που θα ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο μετάδοσης στο αεροδρόμιο και στα αεροσκάφη και τέλος στους επιβάτες ζητώντας τους να αναλάβουν την προσωπική τους ευθύνη προκειμένου να αξιολογούν την κατάσταση της υγείας τους πριν από κάθε ταξίδι.

Πριν την πτήση

  • Θα πρέπει να συλλέγονται όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς πληροφορίες επικοινωνίας με τους επιβάτες για τις ανάγκες της ιχνηλάτησης.
  • Όπου αυτό είναι δυνατό, οι πληροφορίες θα πρέπει να συλλέγονται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο μέσα από πλατφόρμες όπως η eVisa.
  • Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν ειδικές ιστοσελίδες προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα.

Στο Αεροδρόμιο

  • Η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να είναι περιορισμένη μόνο για εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς τους, π.χ., για άτομα με αναπηρία.
  • Θα πρέπει να υπάρχει θερμομέτρηση στις εισόδους των κτιρίων. Τη θερμομέτρηση θα διεξάγει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί και ποιος δεν μπορεί να ταξιδέψει.
  • Θα πρέπει να εφαρμόζεται το μέτρο των αποστάσεων βάσει όσων ισχύουν σε κάθε κράτος, και γι' αυτό τον λόγο θα πρέπει να υπάρχουν προσαρμογές σε όλους τους χώρους για την ομαλή ροή των επιβατών.

Για τις μάσκες αναφέρει ότι θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των κατά τόπους αρχών, μολονότι η σύσταση της ΙΑΤΑ είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι μάσκες από τους επιβάτες και οι μάσκες ΡΡΕ για τους εργαζόμενους σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια.

Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός θα πρέπει να απολυμαίνεται, ενώ θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση και σε αντισηπτικά. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ θα πρέπει να απολυμαίνονται τρέιλερ, καρότσια, χώροι self service, σκάνερ αποτυπωμάτων, αναπηρικά καρότσια, δίσκοι κτλ. 

Τάσσεται υπέρ των τεστ κορονοϊού σε επιβάτες, με την υποσημείωση ότι αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί όταν θα υπάρξει ένα αποτελεσματικό και ασφαλές τεστ.

Επίσης χαρακτηρίζει σημαντικό τον ρόλο των «διαβατηρίων ανοσίας» εξηγώντας ότι επιβάτης που έχει τέτοιο έγγραφο δεν θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα προστασίας.

Κατά το check-in

Για να μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο, θα πρέπει οι επιβάτες να ολοκληρώνουν σε σημαντικό βαθμό ηλεκτρονικά το check-in πριν φτάσουν στους αερολιμένες. Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ καλεί τις κυβερνήσεις να αφαιρέσουν κάθε πιθανό εμπόδιο για την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Ωστόσο, για όλους όσοι φτάνουν στο αεροδρόμιο για να κάνουν check-in, ο οδηγός της ΙΑΤΑ συστήνει την εφαρμογή του μέτρου των αποστάσεων. Καλεί τους οργανισμούς των αεροδρομίων να προχωρήσουν σε τεχνολογίες που θα απαιτούν τη μικρότερη δυνατή επαφή.

Από την πλευρά τους οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, θα πρέπει να κατευθύνουν τους επιβάτες στην ατομική εναπόθεση των αποσκευών προκειμένου να ελαχιστοποιείται η επαφή με τους υπαλλήλους.

Στην επιβίβαση

  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με τάξη προκειμένου να διασφαλίζονται οι αποστάσεις.
  • Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών.
  • Στην πρώτη φάση της επανέναρξης των πτήσεων θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών εντός των αεροσκαφών.

Κατά την πτήση

Η ΙΑΤΑ στον οδηγό της υποστηρίζει ότι «δεδομένων των πληροφοριών που έχουμε αναλύσει, ο κίνδυνος μετάδοσης της νόσου COVID-19 από τον έναν επιβάτη στον άλλον είναι χαμηλός. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο και όχι ο ένας απέναντι στον άλλο, στην ύπαρξη χερουλιών ανάμεσα στις θέσεις, στην ύπαρξη φίλτρων ΗΕΡΑ, στη διεύθυνση του αέρα από το ταβάνι στο πάτωμα και στον περιορισμό των κινήσεων των επιβατών μόλις κάτσουν στις θέσεις τους».
  • Συστήνει τη χρήση μάσκας όπου δεν μπορεί να υπάρχουν αποστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, η Ένωση ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι απαραίτητη η χρήση κλειστών καθισμάτων.
  • Συστήνονται τα προπαρασκευασμένα γεύματα και οι απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας, αλλά και τα απολυμαντικά μαντηλάκια και η επιβολή περιορισμού στις κινήσεις εντός του αεροπλάνου.

Κατά την άφιξη

  • Να υπάρχουν θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών).
  • Όπου χρειάζεται η διαδικασία βίζας οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν την παροχή ηλεκτρονικών εναλλακτικών με εφαρμογές κινητών και QR codes για να περιορίζονται οι επαφές.
  • Θα πρέπει να υπάρχει επιτάχυνση της διαδικασίας παραλαβής αποσκευών, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής αλλά και να διασφαλίζονται οι αποστάσεις.
Θέμα:
Άρση Μέτρων Κυκλοφορίας (565)
Tags:
μέτρα προστασίας, πτήσεις, πτήση, κορονοϊός, ταξίδι, αεροπλάνο, αεροπορικές εταιρείες, IATA
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK