22:28 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
ΚΟΣΜΟΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Οι ΗΠΑ έχουν στρατολογήσει τρία τροποποιημένα πολιτικά αεροσκάφη για κατασκοπευτικές πτήσεις κοντά στην Κίνα σύμφωνα με δεξαμενή σκέψης.

Σε περιοχές κοντά στην Κίνα όπου ήταν προηγουμένως γνωστό ότι πετάνε κατασκοπευτικά αεροπλάνα μεταμφιεσμένα ως πολιτικά αεροσκάφη, για λογαριασμό των ΗΠΑ, τώρα ο αμερικανικός στρατός συνεργάζεται με μη στρατιωτικές εταιρείες για να εκτελέσουν παρόμοιες αποστολές κατασκοπείας στην περιοχή.

Σύμφωνα με νέα έκθεση από think tank, οι ΗΠΑ έχουν αποστείλει τρία τέτοια αεροσκάφη στο δυτικό Ειρηνικό τους τελευταίους μήνες.

Αρχίζοντας τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι ΗΠΑ έχουν χρησιμοποιήσει διάφορα πολιτικά αεροσκάφη που έχουν τροποποιηθεί για στρατιωτικούς σκοπούς, ώστε να παρακολουθούν τις θάλασσες της Νότιας και Ανατολικής Κίνας, την Κίτρινη Θάλασσα και το Στενό της Ταϊβάν, σύμφωνα με έκθεση της Πρωτοβουλίας Έρευνας για τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας (SCSPI), μια κινεζική δεξαμενή σκέψης (think tank), που συνδέεται με το πανεπιστήμιο του Πεκίνου.

Το think tank έχει προηγουμένως καταγράψει εκτεταμένες κατασκοπευτικές πτήσεις των ΗΠΑ στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της αμφισβητήσιμης χρήσης εναλλακτικών κωδικών του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, που κάνουν τις πτήσεις να φαίνονται ως πολιτικά αεροσκάφη καθώς πετούν κοντά στον κινεζικό εναέριο χώρο. Ωστόσο, οι ακαδημαϊκοί πιστεύουν ότι αντί να αυξάνουν περαιτέρω τις εντάσεις, η χρήση πραγματικών πολιτικών εργολάβων θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρού συμβάντος.

«Σε σύγκριση με τις δυνατότητες αεροπορικής αναγνώρισης του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, τα αεροσκάφη αναγνώρισης ιδιωτικών αμυντικών εταιρειών έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην αντιμετώπιση ζητημάτων "γκρίζας περιοχής", μειώνοντας τη διπλωματική πίεση που προκαλείται από την άμεση στρατιωτική αντιπαράθεση» έγραψε το SCSPI.

Έχοντας αυτό υπόψη, αξιολογούν επίσης τη χρήση των μη στρατιωτικών αεροσκαφών, ως ένδειξη έλλειψης αεροσκαφών για την κάλυψη των αναγκών στις πληροφορίες του Πενταγώνου, όσον αφορά στην περιοχή.

Το πρακτορείο Sputnik έχει αναφέρει στο παρελθόν πώς το αεροσκάφος P-8A Poseidon, που εκτελεί θαλάσσιες περιπολίες και που πετάει καθημερινά στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα κινητήρα, που πιθανώς προέρχονται από υπερβολική χρήση

​Τρία τροποποιημένα πολιτικά αεροσκάφη

Ένα από τα εν λόγω αεροσκάφη είναι ένα Bombardier Challenger (CL-604) που λειτουργεί από την Tenax Aerospace Corporation. Το SCSPI περιγράφει το CL-604 ως «απλοποιημένη έκδοση» του Poseidon, το οποίο είναι προσαρμοσμένο από ένα αεροσκάφος Boeing 737. Σύμφωνα με το SCSPI, το CL-604 έφτασε στην αεροπορική βάση Kadena στην Οκινάουα της Ιαπωνίας, στις 31 Μαρτίου.

Ωστόσο, σε αντίθεση με το μεγαλύτερο Poseidon, το CL-604 δεν έχει δυνατότητα ανεφοδιασμού στη μέση της πτήσης, γεγονός που περιορίζει την ικανότητά του να περιφέρεται σε μια περιοχή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ενώ το αεροσκάφος έχει πετάξει 139 ταξίδια πάνω από τη θάλασσα της Ανατολικής Κίνας και την Κίτρινη Θάλασσα από τον Μάρτιο, έχει ταξιδέψει στην ευρύτερη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μόλις 17 φορές μέχρι τώρα, σταματώντας στην αεροπορική βάση Κλαρκ στη Λουζόν των Φιλιππίνων για ανεφοδιασμό, αναφέρει το SCSPI.

Το αεροπλάνο όμως έχει επίσης τα πλεονεκτήματά του. Σύμφωνα με το think tank, μπορεί εύκολα να πετά κάτω από 1.000 πόδια σε υψόμετρο, του επιτρέπει να εμπλέκεται σε «αναγνώριση υψηλής έντασης» κοντά στην κινεζική ακτογραμμή. Οι συνήθεις πτήσεις του αεροπλάνου προς τη θάλασσα της Ανατολικής Κίνας προς την Κίτρινη Θάλασσα, για παράδειγμα, απέχουν μόλις λίγες δεκάδες μίλια από τα κινεζικά ύδατα έξω από τη Σαγκάη.

​Ένας άλλος τύπος αεροσκάφους που εμφανίστηκε στην Οκινάουα ήταν το Bombardier Challenger 650 (CL-650), δύο από τα οποία έφτασαν στην Kadena στις 29 Ιουλίου και λειτουργούν επίσης από την Tenax.

Σύμφωνα με το The Aviationist, τα δύο τροποποιημένα μικρά επιβατικά αεροσκάφη είναι τα πρώτα επανδρωμένα αεροσκάφη πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR) του αμερικανικού στρατού. Αυτά τα τροποποιημένα αεροπλάνα ονομάζονται Airborne Reconnaissance and Targeting Multi-Mission Intelligence System (ARTEMIS), για να μη συγχέονται με την επανδρωμένη αποστολή της NASA με το ίδιο όνομα.

​Το ARTEMIS φέρει το Σύστημα Ανίχνευσης και Εκμετάλλευσης Υψηλής Ακρίβειας (HADES), το οποίο σύμφωνα με το Forbes, χρησιμοποιεί ισχυρά ραντάρ «βαθιάς ανίχνευσης» για να παρακολουθεί μεμονωμένους στόχους στο έδαφος από εκατοντάδες μίλια μακριά, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το στρατό για μεγάλες αποστάσεις στόχευση με πυραύλους ή πυροβολικό.

Ωστόσο, μετά από μια σύντομη παραμονή στον Ινδο-Ειρηνικό, ένα από τα αεροπλάνα ARTEMIS στάλθηκε αντ' αυτού στην Κωνστάντζα της Ρουμανίας, όπου άρχισε να πραγματοποιεί αποστολές κατασκοπείας σε όλη τη Μαύρη Θάλασσα και πάνω από τη Γεωργία τον Σεπτέμβριο.

Το τρίτο αεροσκάφος που σημείωσε η SCSPI, είναι ένα αεροσκάφος αναγνώρισης χαμηλού υψομέτρου Beechcraft 350, που ανήκει στην Mater Special Aerospace Corporation, έναν πολιτικό εργολάβο που παρέχει πληροφορίες και αναγνώριση για την Αμερικανική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων.

Τα αεροσκάφη κατασκοπείας που λειτουργούν από εργολάβους πολιτικής άμυνας δεν είναι καινούρια για το Πεντάγωνο.

Πάνω από τη Σομαλία, η L3Harris Technologies και η AEVEX Aerospace έχουν πετάξει αεροσκάφη De Havilland Canada Dash 8 και επιχειρηματικό τζετ Gulfstream, με τα δύο να έχουν τροποποιηθεί ώστε να εντοπίσουν στόχους της al-Shabaab για τη Διοίκηση της Αφρικής των ΗΠΑ.

Tags:
κατασκοπευτικά αεροσκάφη, αεροσκάφη, πτήσεις, ΗΠΑ, Κίνα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK