22:24 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας για το 2020 συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχαν σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την ηγεσία του υπουργείου.

Ο απολογισμός των δράσεων στο υπουργείου Παιδείας κατά το τελευταίο εξάμηνο και ο σχεδιασμός για το 2020 τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση που είχε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Νίκη Κεραμέως και την υπόλοιπη ηγεσία του υπουργείου.

Ο πρωθυπουργός υποδέχτηκε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών.

Κατά τη συνάντηση, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και στις προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος. Συζητήθηκε, παράλληλα, το σχέδιο επέκτασης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και η προσπάθεια για να διευκολυνθεί η εφαρμογή του.

Αναφορικά με τα Πανεπιστήμια, συζητήθηκε η προσπάθεια αναβάθμισης ώστε να γίνουν πιο εξωστρεφή, να αποκτήσουν νέα νοοτροπία και ταυτότητα, να γίνουν πιο αυτόνομα και να βελτιώσουν τη σύνδεση των προγραμμάτων τους με την αγορά εργασίας.

Στη συνάντηση Μητσοτάκη – Κεραμέως συζητήθηκε επίσης η αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και μαθητείας με στόχο τη δημιουργία καταρτισμένων εργαζόμενων με υψηλά ποσοστά απορρόφησης από την αγορά.

Έμφαση δόθηκε, επίσης, στα σχέδια της λεγόμενης «συμπεριληπτικής εκπαίδευσης» ώστε να υποστηρίζονται τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες.

Αποφασίστηκε, τέλος, η διεξαγωγή προ ημερησίας συζήτησης στη Βουλή για τα ζητήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο απολογισμός των δράσεων του υπουργείου Παιδείας και ο σχεδιασμός για το 2020

Ο απολογισμός των δράσεων του υπουργείου Παιδείας για το εξάμηνο Ιουλίου – Δεκεμβρίου περιλαμβάνει:

- Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης

- Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ

- Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021

- Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς

- Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης

- Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

- Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού

- Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους

- Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)

- Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης

- Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

- Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου

- Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών - Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών

- Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας

- Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ

- Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση

- Προώθηση της εξωστρέφειας - Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ

- Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ

- Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα

Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για το 2020 περιλαμβάνει:

- Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού

- Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού

- Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων

- Εντείνεται η στήριξη της ειδικής αγωγής μέσω των διορισμών

- Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων

- Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου

- Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου

- Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες

- ημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση

- Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση

- Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ

- Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης

- Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών

- Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης

- Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών

- Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).

Η δήλωση Μητσοτάκη

Κατά την έναρξη της συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε σε δήλωση, τονίζοντας το έντονο ενδιαφέρον του, όπως είπε, για τις πολιτικές του συγκεκριμένου υπουργείου.

«Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και πιστεύω εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας. Εκεί νομίζω χτυπάει, επί της ουσίας, η καρδιά της Παιδείας, και να υλοποιούμε με μεγαλύτερη ταχύτητα το όραμά μας για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα», δήλωσε.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε ειδική αναφορά στους εκπαιδευτικούς που χαρακτήρισε «συμμάχους».

«Έχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών», είπε.
Tags:
Υπουργείο Παιδείας, παιδεία, Νίκη Κεραμέως, Κυριάκος Μητσοτάκης
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK