16:59 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY 2020
LIFESTYLE
Λήψη σύντομου url
0 10
Βρείτε μας

Είναι ωραίο να νοιαζόμαστε για τους άλλους και να βοηθάμε όποτε μπορούμε - αλλά όχι εις βάρος του εαυτού μας. Πολλές φορές μια τέτοια συμπεριφορά έχει αρνητικές συνέπειες στην υγεία μας. Πώς μπορείτε όμως να καταλάβετε μια τέτοια συμπεριφορά και τι μπορείτε να κάνετε για τη διορθώσετε;

Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν αρκετά συχνά να κάνουν τους άλλους ευτυχισμένους και προσπαθούν αρκετά να επικρατεί μια θετική αύρα στη ζωή τους - το οποίο είναι καλό μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο.

Εάν προσπαθείτε πολύ σκληρά, μπορεί πολύ εύκολα αυτό να μετατραπεί σε μια δυσάρεστη και καταστροφική συνήθεια. Ίσως κάποια στιγμή βρεθείτε στο σημείο που αφήνετε τις δικές σας ανάγκες στην άκρη και αγχώνεστε για να βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποι γύρω σας αισθάνονται καλά. Αυτή δεν είναι μια υγιής συμπεριφορά και πρέπει να αναγνωρίσετε τα σημάδια και να προσπαθήσετε να το περιορίσετε όσο μπορείτε!

1. Δεν μπορείτε να πείτε όχι

 Μάθετε την δύναμη του «όχι»
© CC0
Μάθετε την δύναμη του «όχι»

Βοηθάτε πάντα τους άλλους, οργανώνετε τα πράγματα για αυτούς ή τους κάνετε χάρες - δεν μπορείτε να πείτε «όχι» στα αιτήματά τους. Το να λέτε «όχι» σας δίνει μια δυσάρεστη αίσθηση ενοχής. Για να το αποφύγετε αυτό, τείνετε να δέχεστε τα πάντα γιατί φοβάστε ότι αν αρνηθείτε, μπορεί να θυμώσουν. Μάθετε τη δύναμη του «όχι». Στην αρχή ίσως σας είναι δύσκολο, αλλά σταδιακά θα καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι να θέτετε τα όριά σας στις απαιτήσεις άλλων.

2. Θέλετε να είστε αρεστοί σε όλους

Φοβάστε ότι αν ο κόσμος δεν σας συμπαθεί, θα μείνετε μόνοι. Έτσι κάνετε τα πάντα που θα σας ζητήσουν, αλλάζοντας τη συμπεριφορά σας ή θυσιάζοντας τον ελεύθερο χρόνο σας για να κάνετε θελήματα άλλων. 

3. Τα αρνητικά συναισθήματα άλλων σας επηρεάζουν

Συνήθως οι άνθρωποι που θέλουν να ευχαριστούν συνέχεια τους άλλους, δεν μπορούν με τίποτα να διαχειριστούν τις διενέξεις και, ακόμα και αν δεν αφορούν αυτούς, παίρνουν πάνω τους το φταίξιμο και προσπαθούν να βρουν λύσεις που θα ευχαριστήσουν τους άλλους. Πρέπει να κατανοήσετε ότι οι συγκρούσεις συχνά είναι αναπόφευκτες και δεν είναι καλό να καταπιέζετε τα αρνητικά σας συναισθήματα.

4. Αισθάνεστε ένοχοι και ζητάτε συγγνώμη για τα πάντα, ακόμη και όταν δεν είναι απαραίτητο

Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι απρόοπτο ή κάτι πάει στραβά η πρώτη σας αντίδραση είναι να ζητήσετε συγνώμη
© CC0
Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι απρόοπτο ή κάτι πάει στραβά η πρώτη σας αντίδραση είναι να ζητήσετε συγνώμη

Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι απρόοπτο ή κάτι πάει στραβά, η πρώτη σας αντίδραση είναι να ζητήσετε συγγνώμη. Αυτό συμβαίνει επειδή έχετε μια εσωτερική επιθυμία να είστε πάντα καλοί και ευγενικοί, αλλά σταδιακά κάτι τέτοιο βλάπτει την αυτοεκτίμησή σας. 

Αφήστε τον εαυτό σας ελεύθερο να το παραλείψει.

5. Παραμελείτε τις δικές σας ανάγκες και επιθυμίες

Επειδή είστε πολύ απασχολημένοι με τις επιθυμίες των άλλων, συχνά ξεχνάτε τις δικές σας. Μπορεί ακόμη και να φτάσει στο σημείο που είναι δύσκολο για εσάς να μιλήσετε για τα συναισθήματά σας γιατί ασχολείστε παραπάνω από όσο πρέπει με τα συναισθήματα των άλλων. Ακούστε περισσότερο τον εαυτό σας: αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθετε τι σας αρέσει και τι θέλετε να κάνετε. Μπορείτε να γράψετε μια λίστα με τις δικές σας προτεραιότητες και τα πράγματα που σας κάνουν ευτυχισμένους.

6. Προτιμάτε να «δίνετε» παρά να «παίρνετε πίσω»

Οι καθημερινές θυσίες για χάρη των άλλων μπορούν στο τέλος να γίνουν συνήθεια, επειδή προσπαθείτε συνεχώς να ευχαριστείτε τους άλλους. Ίσως ελπίζετε ότι οι άλλοι θα το παρατηρήσουν και θα το εκτιμήσουν, αλλά συνήθως, πολύ σπάνια συμβαίνει αυτό. Σκεφτείτε τις προτεραιότητές σας: αποφασίστε τι είναι σημαντικό για εσάς πρώτα, όχι για τους άλλους.

7. Νιώθετε υπεύθυνοι για το πώς αισθάνονται οι άλλοι

Eίναι ότι είναι ατομική ευθύνη του κάθε ατόμου να ελέγχει τα συναισθήματά του
© CC0
Eίναι ότι είναι ατομική ευθύνη του κάθε ατόμου να ελέγχει τα συναισθήματά του

Παρατηρείτε τις διαθέσεις των άλλων και όταν αδυνατείτε να τους βοήθησε ή να τους φτιάξετε τη διάθεση αισθάνεστε ενοχές και κατηγορείτε τον εαυτό σας. Η αλήθεια είναι ότι είναι ατομική ευθύνη του κάθε ατόμου να ελέγχει τα συναισθήματά του.

8. Προσπαθείτε να «μοιάσετε» στους ανθρώπους γύρω σας

Οι άνθρωποι που προσπαθούν να ευχαριστήσουν τους άλλους, φοβούνται να δείξουν τις πραγματικές προσωπικότητες στους άλλους. Αντ' αυτού, αποφασίζουν να «αλλάξουν» τον εαυτό τους και να συμπεριφέρονται όπως οι άλλοι. Μάθετε να είστε ο εαυτός σας. Έχετε τα δικά σας ενδιαφέροντα, τις δικές σας απόψεις και αν αυτές δεν συμβαδίζουν με τις απόψεις των άλλων, δεν πειράζει, δεν γίνετε να συμφωνούμε με όλους, είναι πραγματικά αδύνατο. 

9. Θέλετε οι άλλοι να σας επαινούν

Τις περισσότερες φορές, προέρχεται από μια, μάλλον, χαμηλή αυτοεκτίμηση. Η έγκριση σάς κάνει να νιώθετε καλά και ότι είστε απαραίτητοι και σας εκτιμούν. Ήρθε η ώρα να σταματήσετε να αναζητάτε επιβεβαίωση από τρίτους: προσπαθήστε να ελέγξετε τι κάνετε για να λάβετε επαίνους από άλλους. 

10. Δεν το παραδέχεστε όταν είστε στεναχωρημένοι

Επειδή προσπαθείτε πάντα να κάνετε τους άλλους χαρούμενους, ασκείτε μεγάλη πίεση στον εαυτό σας. Προσπαθείτε να κρύψετε τα αρνητικά σας συναισθήματα, έτσι ώστε οι άλλοι να μην ενοχλούνται από αυτά. Αρνείστε ότι αισθάνεστε λυπημένοι, θυμωμένοι ή απογοητευμένοι από κάτι, και φοράτε μια «ευτυχισμένη» μάσκα. Μάθετε να αναγνωρίζετε τα συναισθήματά σας: η καταπίεση των συναισθημάτων σας θα έχει αργότερα αρνητικές συνέπειες στο σώμα σας, αλλά και σε εσάς. 

Tags:
συμβουλές, σημάδια, συναισθήματα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK