06:10 04 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΜΟΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Δεν είναι μόνο η χρήση μάσκας και οι περιορισμοί στις δοκιμές. Η συγγραφέας ενός νέου βιβλίου για τη μόδα πιστεύει ότι η πανδημία του COVID-19 θα φέρει μόνιμες αλλαγές στην γκαρνταρόμπα μας.

Ενώ περιμένουμε να ανοίξουν τα πρώτα, μικρά καταστήματα στις 4 Μαΐου, ξέρουμε ήδη ότι οι αγορές μας θα γίνονται πλέον με διαφορετικό τρόπο. Πέρα από τη χρήση μάσκας, που καθίσταται υποχρεωτική, η πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Αθήνας-Πειραιά (ΕΙΝΑΠ), Ματίνα Παγώνη, συμβουλεύει να αποφεύγουμε τις πολλές δοκιμές ρούχων και με την επιστροφή στο σπίτι να κάνουμε μπάνιο και να πλένουμε τις αγορές μας.

Ωστόσο, κάποιοι πιστεύουν ότι η πανδημία θα φέρει μόνιμες αλλαγές στο shopping – που θα διατηρηθούν ακόμη και μετά την ανάπτυξη ενός εμβολίου ή μιας θεραπείας του COVID-19. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η Ντέινα Τόμας, συγγραφέας του βιβλίου «Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes» («Στην πόλη της μόδας: Το κόστος της φτηνής μόδας και το μέλλον των ρούχων»).

Η Τόμας, όπως γράφει σε νέο άρθρο της στη βρετανική Vogue, πιστεύει ότι η καραντίνα μάς έδωσε την ευκαιρία να αναθεωρήσουμε, μεταξύ άλλων, τις αγοραστικές μας συνήθειες, αλλά και το αντίκτυπό τους στο περιβάλλον.

Στη μόδα ειδικότερα, η λέξη-κλειδί αυτή την περίοδο, είναι η «άνεση». Απομονωμένοι στο σπίτι, όπου οι πιτζάμες έγιναν για μεγάλο χρονικό διάστημα το βασικό μας ντύσιμο, αρχίσαμε να διψάμε για άνεση. Αυτή τη διάθεση επιβεβαιώνει και εκπρόσωπος του διαδικτυακού καταστήματος Matchesfashion.com, η Νάταλι Κίνγκαμ, που έχει παρατηρήσει αύξηση πωλήσεων σε «πολυτελή ρούχα γυμναστικής και χαλαρά, ευκολοφόρετα κομμάτια». Τι να περιμένουμε όμως μετά την καραντίνα; Θα επιστρέψουμε στις παλιές μας συνήθειες;

Πιο επιλεκτικές αγορές

Η Κίνγκαμ θεωρεί ότι οι μελλοντικές αγορές μας θα είναι πιο «συνειδητές» και θα εστιάζουν σε κομμάτια που τιμούν «τη χειροτεχνία και τη δεξιοτεχνία». Και παρά τις δυσοίωνες οικονομικές προβλέψεις, κάποιοι πολυτελείς οίκοι, τουλάχιστον για την ώρα, εμφανίζονται κερδισμένοι. Όπως ο Hermès, που την πρώτη μέρα που άνοιξε η ναυαρχίδα του στην Κίνα κατέγραψε πωλήσεις ύψους 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων. «Τα αξεσουάρ-επένδυση θα κυριαρχήσουν, είτε πρόκειται για ένα καλό πανωφόρι είτε για ένα ζευγάρι πολυτελείς μπότες είτε για ένα καλό κόσμημα» προσθέτει η Κίνγκαμ.

Πιο φιλικές προς το περιβάλλον αγορές

Βλέποντας τον πλανήτη να παίρνει μια ανάσα -για παράδειγμα, τα κανάλια της Βενετίας να ξαναγεμίζουν ψάρια- από την αναστολή της ανθρώπινης δραστηριότητας στην έξαρση της πανδημίας, ίσως αρχίσουμε να στρεφόμαστε προς πιο «πράσινες» επιλογές, υποθέτει η Τόμας. Η εκπρόσωπος των βρετανικών καταστημάτων Browns, Άιντα Πίτερσον, φαίνεται να συμφωνεί μαζί της: «Από πριν βλέπαμε μια στροφή των καταναλωτών προς πιο υπεύθυνες αγορές. Νομίζω ότι αυτό θα συνεχίσει να εξελίσσεται». «Ο κόσμος ήδη έχει ζήσει την υπερβολή» προσθέτει ο Κάμερον Σίλβερ, ιδιοκτήτης της πολυτελούς αμερικανικής μπουτίκ Decades, συμπληρώνοντας πως μετά την καραντίνα, θα στραφεί «στην ομορφιά, τη διάρκεια, τη συνέπεια – πράγματα που έχουν ουσία».

Second-hand αγορές

Ωραία όλα αυτά, αλλά πώς θα τα κάνουμε πραγματικότητα με το περιορισμένο budget που προβλέπεται να έχουμε όλοι όταν αρχίσουμε να βγαίνουμε από την παγκόσμια υγειονομική κρίση και υποδεχτούμε την οικονομική κρίση (αν δεν το έχουμε κάνει ήδη); Ο Σίλβερ πιστεύει ότι μπορούμε να συνδυάσουμε την ποιότητα με την οικονομία, αρκεί να αξιοποιήσουμε στο έπακρο την γκαρνταρόμπα μας, φορώντας με διαφορετικό τρόπο ό,τι έχουμε ήδη, μεταπωλώντας ή ανταλλάσσοντάς το. «Το αναλώσιμο, η συνήθεια να φοράμε κάτι μόνο μία ή δύο φορές είναι ξεπερασμένα. Θέλω να πιστεύω ότι τώρα έχει γίνει σαφές στη συνείδηση των ανθρώπων ότι οι αγορές τους πρέπει να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής».

Σχετικά:

Επιστροφή στις κάλτσες: Πώς έγιναν το νούμερο ένα αξεσουάρ μόδας στην καραντίνα
Εβδομάδα Μόδας Λονδίνου: Για πρώτη φορά θα προβληθεί online λόγω κορονοϊού
Oysho: Λάνσαρε σειρά ρούχων για άσκηση στο σπίτι - Live μαθήματα γυμναστικής - Βίντεο
Tags:
ανακύκλωση, βιωσιμότητα, περιβάλλον, πανδημία, καραντίνα, κορονοϊός, αξεσουάρ, ρούχα, καταστήματα, αγορά
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK