07:30 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟY 2019
Ράφια σούπερ-μάρκετ με τρόφιμα.

Πώς θα μειώσετε έως και 20% το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού

CC0 / Tariq786 / retail
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
Εριφύλη Πετράκου
0 20

Οδηγίες για «έξυπνες αγορές» την περίοδο των γιορτών δίνει μέσω του Sputnik, ο υπεύθυνος ερευνών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Στις ίδιες περίπου τιμές με το 2017 θα κυμανθεί το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ της χώρας μας.

Ο υπεύθυνος ερευνών του ΙΕΛΚΑ, δρ. Λευτέρης Κιοσές, εξήγησε μιλώντας στο Sputnik ότι τα στοιχεία των τελευταίων ετών είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι έχει απορροφήσει η φορολογία που επιβλήθηκε στα προϊόντα τα προηγούμενα χρόνια.

«Οι τιμές είναι περίπου στα ίδια επίπεδα από το 2014, κάτι που σημαίνει ότι έχουν απορροφήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αύξηση της φορολογίας σε διάφορα είδη και αυτό βοηθάει αρκετά τον Έλληνα καταναλωτή», τόνισε ο κ. Κιοσές.

Σύγκριση τιμών προϊόντων τυπικού Χριστουγεννιάτικου Καλαθιού στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ 2016-2017 από τον ΙΕΛΚΑ
Σύγκριση τιμών προϊόντων τυπικού Χριστουγεννιάτικου Καλαθιού στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ 2016 - 2017 από τον ΙΕΛΚΑ

Σύμφωνα με την έρευνα, οι σημαντικότερες μειώσεις εντοπίζονται στην τιμή του ρυζιού, του χοιρινού αλλά και της παραδοσιακής βασιλόπιτας. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις έγιναν στην τιμή της πατάτας, που έχει σχεδόν διπλασιαστεί και στο κάστανο.

Οι έξυπνες αγορές για φτηνότερο εορταστικό τραπέζι

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ, σημαντικές ευκαιρίες που προσφέρουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, δίνουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να μειώσει την αξία των προϊόντων που θα αγοράσει κατά μέσο όρο κατά 12%.

Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κιοσές ένας καταναλωτής διατεθειμένος να αφιερώσει χρόνο στην έρευνα αγοράς μπορεί να μειώσει τα έξοδά του πολύ περισσότερο, και πάνω από 20% καθώς ιδιαίτερα την περίοδο των εορτών οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν ακόμη μεγαλύτερες και περισσότερες προσφορές.

«Ο καταναλωτής που θα αφιερώσει χρόνο για να ψάξει τα φυλλάδια των αλυσίδων, τις προσφορές στο ίντερνετ και τα εκπτωτικά κουπόνια, μπορεί να μειώσει τη δαπάνης του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού ακόμα και πάνω από 20%. Η μέση εκτιμώμενη εξοικονόμηση για το μέσο νοικοκυριό είναι περίπου 12%», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος ερευνών του ΙΕΛΚΑ.

Συμβούλευσε τους καταναλωτές, να μην είναι βιαστικοί, σε κάθε περίπτωση να αφιερώνουν χρόνο για να συγκρίνουν τιμές και να επισκεφτούν αρκετά καταστήματα προκειμένου να πετύχουν το μέγιστο όφελος από τις προωθητικές ενέργειες.

Tags:
Χριστούγεννα, τιμές, Σούπερ μάρκετ, Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK