13:50 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2020
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 20
Βρείτε μας

Το μυστικό της επιτυχίας μοιράζεται μέσω του Sputnik ο ιδρυτής της Apivita, Νίκος Κουτσιανάς, ο οποίος δίνει το «παρών» στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Το τρίπτυχο της καταξίωσης, η ρωσική προοπτική και η στήριξη της εγχώριας οικονομίας.

Πώς ένα φαρμακοποιός της δεκαετίας του 70' μπορεί να μετεξελιχθεί σ' έναν από τους κορυφαίους Έλληνες επιχειρηματίες του 21ου αιώνα; Πώς το τρίπτυχο planet-people-profit (σ.σ. πλανήτης, άνθρωπος, κέρδος) δύναται να καταστεί το νέο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο θα μας οδηγήσει στην επόμενη ημέρα; Πώς ο σεβασμός προς τη φύση και τον άνθρωπο συνιστά το… μυστικό της επιτυχίας;

Τις απαντήσεις σ' αυτά, και πολλά άλλα ερωτήματα, δίνει ο ιδρυτής και επικεφαλής της Apivita, Νίκος Κουτσιανάς —μίας ελληνικής εταιρείας, η οποία έχει «κατακτήσει» πάνω από 16 χώρες και πλέον, ανοίγει τα «φτερά» της για ακόμη υψηλότερες πτήσεις.

Ο κ. Κουτσιανάς, μαζί με την γυναίκα του, ξεκίνησε από ένα μικρό φαρμακείο, με εχέγγυο την αγάπη προς την επιστήμη της φαρμακευτικής, το μεράκι για δουλειά, την αγάπη προς τη φύση και το «ζιζάνιο» του επιχειρηματία.

Σήμερα, ετοιμάζεται να κατακτήσει και νέες αγορές, ανάμεσα στις οποίες και τη ρωσική, διατηρώντας όμως αναλλοίωτο το μυστικό, τον οποίο τον οδήγησε στην καταξίωση και την επιτυχία.

Το μήνυμα που επιθυμεί να στείλει σ' έναν νέο, φέρελπι επιχειρηματία; «Να αγαπήσει τον εαυτό του, έχοντας πάντα στο μυαλό του τη ρήση του Αριστοτέλη: Ήθος, πάθος και λόγος».

Και το μήνυμα προς την πολιτική ηγεσία; «Να διδαχθεί από το παράδειγμα της εναλλακτικής επιχειρηματικότητας», η οποία εδράζεται στο «πώς θα δημιουργήσουμε και όχι στο πώς θα οικονομήσουμε».

Το φαρμακείο που «γέννησε» την Apivita

Ο ιδρυτής της Apivita, δίνοντας το «παρών» στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αποφάσισε να μοιράσει μέσω του Sputnik, την προσωπική του ιστορία —μία ιστορία απολύτως επιτυχημένη, που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.

«Όλα ήρθαν μέσα από την επιστήμη που έχω σπουδάσει, και την καταγωγή μου από μια αγροτική περιοχή, όπου μεγαλώναμε μέλισσες και καλλιεργούσαμε σιτηρά, βαμβάκι και αυτοφυή αρωματικά φυτά» εξηγεί, μεταξύ άλλων, στην κάμερα του Sputnik.

Και συνεχίζει: «Τελειώνοντας τη φαρμακευτική και το μεταπτυχιακό στην Ανώτατη Εμπορική Σχολή της εποχής, ξεκίνησα το φαρμακείο και μέσα σ' αυτό τοποθέτησα τα μελισσοκομικά προϊόντα, τα βότανα. Παράλληλα με την κλασική φαρμακευτική, ασκούσα εναλλακτικές θεραπείες, όπως αρωματοθεραπεία, φυτοθεραπεία, ομοιοπαθητική, ενώ έβαλα και προϊόντα κοσμητικής, τα οποία από το 1972 έως το 1979 τα φτιάχναμε στο φαρμακείο και τα πωλούσαμε στους πελάτες μας».

Κάπου εκεί αποφάσισε να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, έχοντας στο πλευρό του και τη γυναίκα του. «Ξεκινήσαμε μία επιχειρηματική δραστηριότητα, μαζί με τη γυναίκα μου, που είναι όλη η κινητήρια δύναμη, έχοντας ως τρίπτυχο το planet, people, profit, που ήταν πολύ σημαντικό εκείνη την εποχή».

Άλλωστε, τόσο το όνομα της εταιρείας (σ.σ. Apis=μέλισσα και Vita=ζωή) όσο και το λόγκο εκπορεύονται από την… αγάπη για τον πλανήτη Γη και τη φύση.

Στροφή στην αειφόρα ανάπτυξη

«Τα φυσικά και βιολογικά προϊόντα, είναι αυτές οι επιχειρήσεις που πιστεύουν στην αειφόρο ανάπτυξη, η οποία είναι το μέλλον. Όλοι μιλούν για ανάπτυξη άνευ όρων και ορίων. Εμείς μιλάμε για την ανάπτυξη την αειφόρο» επισημαίνει, στη συνέχεια.

Στο σημείο αυτό σπεύδει να εξιστορήσει το δίδαγμα που αποκόμισε από την πρόσφατη επίσκεψη στην Αργεντινή, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για το περιβάλλον. «Στην Αργεντινή, λιώνουν τα παγόβουνα και εμείς εδώ πέρα χαιρόμαστε μ' αυτό».

Επικαλείται δε, τις προειδοποιήσεις της διακρατικής επιτροπής για το περιβάλλον, η οποία ισχυρίζεται ότι το 2030, αν δεν λάβουμε μέτρα, η πραγματικότητα θα είναι καταστροφική. «Κοράλλια, σιτηρά και όλα αυτά, τα ψάρια μας, δεν θα επιβιώσουν».

Το μήνυμα προς τους πολιτικούς

Στο πλαίσιο όλων αυτών, ο κ. Κουτσιανάς κάνει ειδική μνεία στην ανάγκη διαμόρφωσης εθνικής συνεννόησης και εθνικής στρατηγικής. «Το κρίσιμο είναι η εθνική συνεννόηση και η εθνική στρατηγική. Πρέπει να έρθουμε πάλι στις ρίζες μας. Χρειαζόμαστε αλλαγή του καταναλωτικού προϊόντος που έχουμε υιοθετήσει όλοι».

Και συμπληρώνει: «Όλοι μιλούν για ανάπτυξη, αλλά κανείς δεν μιλάει για αειφόρο ανάπτυξη, ενώ ο κόσμος πάει στα βράχια. Πρέπει να ξαναδούμε το μέσα μας, το brand "Ελλάδα", την εθνική συνεννόηση και στρατηγική, και μέσα σ' αυτό να λειτουργήσουμε ως επιχειρηματικότητα και στο τέλος, θα είμαστε έχουμε καινοτομία και πρωτοπορία σ' όλο τον κόσμο».

Όσον αφορά την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2017, αφού σημειώνει ότι δεν ήταν η πρώτη πολιτικού προσώπου, καθώς το ίδιο έχουν πράξει και οι κ.κ. Παυλόπουλος, Χατζηδάκης και Κατάινεν, αναγνωρίζει το εξής: «Ήταν μια ηθική επιβράβευση. Εμάς μας ενδιαφέρει όχι μόνο η επιβράβευση, που είναι σίγουρα σημαντική για το brand name, αλλά μας ενδιαφέρει να διδαχθούν οι κύριοι από την "άλλη" επιχειρηματικότητα».

Μάλιστα, απευθύνει μήνυμα, προκειμένου «να διδαχθούμε όλοι απ' αυτό που δεν έχουμε καταλάβει, για την καταστροφή που έχουμε κάνει στο μυαλό». «Γιατί η πραγματικότητα είναι οι σκέψεις μας». Καλεί δε, άπαντες «να δούμε την επανάσταση από μέσα προς τα έξω, να δούμε πώς θα δημιουργήσουμε και όχι πώς θα οικονομήσουμε».

Πρώτες ύλες από την Ελλάδα

Ο κ. Κουτσιάνας, μιλώντας στο Sputnik, προσδίδει ιδιαίτερη σημασία και στην ελληνικότητα των πρώτων υλών, η οποία καθιστά μοναδικά τα παραγόμενα προϊόντα.

«Εμείς χρησιμοποιούμε πρώτες ύλες μόνο από την ελληνική φύση. Υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά».

Κάνει μάλιστα, λόγο για «συμβολαιοποιημένες καλλιέργειες», οι οποίες «θα ακουμπούν θετικά το τρίπτυχο του planet-people-profit». «Δεν είναι μόνο το επιχειρηματικό κέρδος, αλλά και το ηθικό κέρδος. Έχει σημασία να ξαναδούμε το "είναι" της Ελλάδας, το brand της Ελλάδας».

Η πιο ακριβή πρώτη ύλη

Κατά τον ίδιο, η πιο ακριβή ύλη είναι ο βασιλικός πολτός, η τιμή του οποίου κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά γραμμάριο, το οποίο «είναι πολύ σημαντικό στο επίπεδο του τελικού προϊόντος». «Και βεβαίως τα μέλια είναι ακριβές ύλες. Γιατί είναι όλες βιολογικές και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία στην τιμή».

Στήριξη στην ελληνική οικονομία

«Στηρίζουμε την εθνική οικονομία με το προϊόν που παράγουμε και το χρήμα που βγάζουμε. Η εταιρεία είναι πολύ κερδοφόρα και τα επόμενα χρόνια θα "παίξει" διεθνώς» αναφέρει, επιπλέον.

Στο πλαίσιο αυτό, παραπέμπει στην πρόσφατη συνεργασία με την ισπανική εταιρεία Puig, η οποία «θα απλώσει σε όλο τον κόσμο τα προϊόντα μας, καθώς διαθέτει παρουσία σε 150 χώρες, και η ελληνική φύση και τα προϊόντα της θα ταξιδέψουν παντού, όπως φυσικά και ο ελληνικός πολιτισμός που μας συνοδεύει από την αρχή».

Και συμπληρώνει: «Επενδύουμε συνεχώς στην Ελλάδα. Αυξάνονται οι εργαζόμενοι, έχουμε φθάσει στους 345 μαζί με τη θυγατρική στην Ισπανία και είμαστε χαρούμενοι, γιατί παρά την κρίση, η εταιρεία ανεβαίνει κάθε χρόνο κατά 10%-12% στη λογική της αειφόρου ανάπτυξης και όχι της ανάπτυξης».

Επικαλούμενος τον Ιπποκράτη, μάλιστα, επαναφέρει την ηθική και την πειθαρχία στο σημερινό ελληνικό επιχειρείν. «Ο Ιπποκράτης πριν από 2.500 χρόνια, έλεγε τα εξής: Ηθική, όλοι βλέπουμε τι συμβαίνει σήμερα, Πειθαρχία, δηλαδή όχι καταστροφή του περιβάλλοντος, και κυρίως Αποδείξεις».

Επέκταση στη Ρωσία

Περιγράφοντας τα μελλοντικά βήματα της Apivita, ο κ. Κουτσιανάς εστιάζει στην απόφαση επέκτασης στη ρωσική αγορά. «Στη Ρωσία είμαστε έτοιμοι να μπούμε. Πιστεύω μέχρι τον Ιούνιο ή μέχρι τον Οκτώβριο. Είναι ολοκληρωμένο το σχέδιο. Είχαμε κάνει και παλαιότερα απόπειρες, αλλά δεν τα καταφέραμε. Είναι μία αγορά που θέλουμε να είμαστε».

Ερωτηθείς για την ειδοποιό διαφορά μεταξύ της Apivita και των υπόλοιπων εταιρειών cosmetic, ο ίδιος εστιάζει αναπόφευκτα στην… ποιότητα.

«Υπάρχει ένα εργοστάσιο βιοκλιματικό. Είναι μια παραγωγή που την έχω επιμεληθεί εγώ. Ποιότητα στον θεό» σημειώνει με νόημα και παραπέμπει εκ νέου στο τρίπτυχο planet-people-profit.

To ζήτημα της κάνναβης

Όσον αφορά την ανερχόμενη αγορά της κάνναβης, ο κ. Κουτσιανάς εμφανίζεται επιφυλακτικός και προτάσσει πάνω από το κέρδος, την ηθική. «Προς το παρόν δεν έχουμε κάνει. Βεβαίως το βλέπουμε, αλλά πρέπει να ξεκαθαριστούν πολλά πράγματα».

Και σημειώνει με νόημα: «Υπάρχουν κάποιες εταιρείες που έχουν βγάλει καλλυντικά από κάνναβη. Το trend της αγοράς είναι αυτό, αλλά εμείς μιλάμε για το trend της ηθικής».

Ποιότητα, αγάπη και σεβασμός

«Το θέμα είναι πώς θα μπορέσεις να πείσεις τον πελάτη ότι η εταιρεία πέρα από άριστο και αποτελεσματικό προϊόν (…) διαθέτει ποιότητα, αποτελεσματικότητα, αγάπη και σεβασμό για τον άνθρωπο και το περιβάλλον».

«Η φύση μάς καθοδηγεί. Όχι μόνο η εξωτερική, αλλά και η εσωτερική, που καταστρέφουμε και που κάνουμε τα πάντα για το εγώ» καταλήγει και καλεί τους Έλληνες να καταπολεμήσουν το «εγώ» και να αγαπήσουν το «εμείς».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς θα λυθεί το δημογραφικό, το παρελθόν «λύση» για το μέλλον;

Σχετικά:

Σήμερα οι ομιλίες Τσίπρα - Μητσοτάκη στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Ένταση μεταξύ Βενιζέλου και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Πώς θα λυθεί το δημογραφικό, το παρελθόν «λύση» για το μέλλον;
Ξεκινά την Πέμπτη το 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Tags:
φαρμακευτική, επιχειρηματίας, καλλυντικά, 4ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών, Apivita, Νίκος Κουτσιανάς, Δελφοί
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK