04:45 02 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Τέλη κυκλοφορίας στα τρακτέρ πρότεινε το ΙΟΒΕ πριν από λίγες μέρες, διαψεύδει σήμερα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης.

Δεν θα μπουν τέλη κυκλοφορίας στα τρακτέρ διαμηνύει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης, με σημερινή του δήλωση, με αφορμή την πρόταση του ΙΟΒΕ, που είδε το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες.

«Κατόπιν συνεννοήσεώς μου με το υπουργείο οικονομικών, η κυβέρνηση δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο επιβολής τελών κυκλοφορίας στους γεωργικούς ελκυστήρες» τόνισε ο κ. Βορίδης.

Μάλιστα, ο κ. Βορίδης υπογραμμίζει πως τυχόν επιβολή ενός τέτοιου μέτρου θα συνιστούσε εμπόδιο για την αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «την ίδια ώρα μάλιστα που με την απεμπλοκή των Σχεδίων Βελτίωσης συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στην αναβάθμιση των γεωργικών μηχανημάτων, παρέχεται ένα ισχυρό κίνητρο στους αγρότες να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής τους».

Για το λόγο αυτό όπως σημειώνει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχει συγκροτηθεί επιπροσθέτως το Ταμείο Αγροτικών Εγγυήσεων, από το οποίο, όπως επισημαίνει, οι ενδιαφερόμενοι αγρότες θα μπορέσουν να αντλήσουν χαμηλότοκα δάνεια, μακράς αποπληρωμής για να χρηματοδοτήσουν την εκμηχάνιση της καλλιέργειάς τους.

Τέλος ο κ. Βορίδης καταλήγει πως «θα ήταν παράλογο από τη μία το υπουργείο να δημιουργεί όλες εκείνες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν τη μετάβαση του Έλληνα αγρότη στη νέα εποχή και από την άλλη να τίθενται τέτοιου είδους προσκόμματα».

Το ΙΟΒΕ προτείνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ

Σε πρόσφατη έκθεση για την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα, το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) πρότεινε την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ πριν από μερικές ημέρες. 

Πιο συγκεκριμένα, το ΙΟΒΕ προέκρινε την επιβολή τελών κυκλοφορίας, τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τρακτέρ, τονίζοντας πως το καταβαλλόμενο ποσό θα καθορίζεται από την ιπποδύναμη των τροχοφόρων αγροτικών μηχανημάτων: Όσο μεγαλύτερη η ιπποδύναμη, τόσο υψηλότερο το ποσό των τελών κυκλοφορίας.

Το ΙΟΒΕ μάλιστα, εκτιμά ότι εξαιτίας των παραπάνω μέτρων (τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ από τις πωλήσεις νέων τρακτέρ) τα δημοσιονομικά έσοδα θα αυξηθούν σημαντικά και θα ανέρχονται σε 59,26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος θα κυμαίνεται σε 44,17 εκατ. ευρώ.

Το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδος (ΑΚΚΕΛ) αντιδρώντας σε αυτή την πρόταση εξέδωσε οργισμένη ανακοίνωση, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως τα τέλη κυκλοφορίας στα τρακτέρ (!!!) χτυπούν τους φτωχούς γεωργούς που δε μπορούν να αλλάξουν τα οχήματά τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι αγρότες ζεσταίνουν τα τρακτέρ για κινητοποιήσεις μετά τις γιορτές

Tags:
τρακτέρ, τέλη κυκλοφορίας, αγρότες, Μάκης Βορίδης
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK