11:12 30 ΜΑΡΤΙΟY 2020
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Σε υψηλό 12 ετών σκαρφάλωσε ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εκτινάχθηκε σε υψηλό 19 ετών.

Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 ετών εκτινάχθηκε ο δείκτης οικονομικού κλίματος, σε μία ακόμη ένδειξη της βελτίωσης της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, ο σχετικός δείκτης διαμορφώθηκε στις 109,5 μονάδες τον Δεκέμβριο έναντι 108 μονάδων τον Νοέμβριο του 2019, σκαρφαλώνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2007.

Η νέα βελτίωση οφείλεται στην αύξηση των προσδοκιών στον κλάδο των κατασκευών και των υπηρεσιών, αλλά και στον τομέα της βιομηχανίας.

Το λιανικό εμπόριο, αντίθετα, ήταν ο μοναδικός κλάδος, στον οποίο η τάση ήταν πτωτική, παρά τη νέα βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, η οποία εκτινάχθηκε σε ιστορικά υψηλό επίπεδο 19 ετών.

«Μια σειρά από δείκτες της ελληνικής οικονομίας εξακολουθούν να κινούνται ανοδικά παρά την επιδείνωση του εξωτερικού περιβάλλοντος και τα σημεία έντασης στη γεωγραφική περιοχή μας» σχολίασε το ΙΟΒΕ.

Και πρόσθεσε: «Οι πλέον σημαντικές εξελίξεις εγχωρίως αφορούν στην αποκλιμάκωση του κόστους χρηματοδότησης και τη μείωση των φορολογικών βαρών, με επιχειρήσεις και νοικοκυριά να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Η εξέλιξη της προσαρμογής θα εξαρτηθεί από τα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας».

Άλλωστε, όπως υπενθύμισε, «η παραγωγική της βάση είναι συρρικνωμένη από τη χρόνια αποεπένδυση, η αγορά εργασίας είναι πιο ευέλικτη αλλά με αναντιστοιχίες προσφοράς και ζήτησης, ενώ παραμένουν εμπόδια σε επιμέρους οικονομικές δραστηριότητες».

Προειδοποίησε, τέλος, ότι «ι επιλογές της οικονομικής πολιτικής θα είναι καθοριστικές στη σταθεροποίηση της ανάκαμψης και την επιτάχυνσή της και οι όποιες παρεμβάσεις και μέτρα πρέπει να στοχεύουν στην ενίσχυση της οικονομίας μεσοπρόθεσμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σχεδόν 60 δισ. από τον πλούτο των Ελλήνων βρίσκεται εκτός της… Ελλάδας

ΙΟΒΕ: Πού θα κυμανθεί η ανάπτυξη το 2020

Tags:
ΙΟΒΕ, κατανάλωση, καταναλωτές, καταναλωτική εμπιστοσύνη, ελληνική οικονομία, οικονομικό κλίμα, Οικονομική κρίση, οικονομία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK