08:47 02 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
Από
Απαγόρευση κυκλοφορίας (251)
0 10
Βρείτε μας

Μια πρωτοφανή κρίση βιώνει ο κλάδος των καυσίμων εν μέσω της επέλασης της πανδημίας του κορονοϊού. Τι εκτιμούν εκπρόσωποι του κλάδου, μιλώντας στο Sputnik.

Ο νέος φονικός ιός που δημιούργησε ντόμινο στην παγκόσμια και στην ελληνική οικονομία δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρρέαστο τον τομέα των καυσίμων.

«Βουτιά» σημειώνουν οι τιμές και η ζήτηση της βενζίνης, κάτι που συνέβη μόλις μέσα σε 15 μέρες.

«Μέχρι την απαγόρευση της κυκλοφορίας, με το που έκλεισαν τα μαγαζιά, είχαμε περίπου 50% πτώση. Μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας είχαμε πτώση κατά περιπτώσεις από 75% έως 85%. Πρόκειται για τεράστια πτώση», επισημαίνει στο Sputnik ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχαήλ Κιούσης.

«Πανελλαδικά κατά μέσο όρο είμαστε περίπου στο μείον 80%», εκτιμά από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, Άγγελος Τούντας και προσθέτει: «Τις πρώτες τρεις μέρες που έκλεισαν τα μαγαζία υπήρξε μια αυξημένη ζήτηση, μετά σταμάτησε καθώς ο κόσμος είχε προμηθευτεί τα απαραίτητα καύσιμα, ωστόσο η καραντίνα το αποτελείωσε».

Πλέον, τα πρατήρια δουλεύουν, πλέον, με περιορισμένο ωράριο, με κλειστά τα πλυντήρια.

«Μειώσαμε το ωράριο κατά περιπτώσεις. Μετά από τις 7-8 το βράδυ δεν υπάρχει νόημα να δουλεύει κανείς, καθότι δεν κινείται κανένα όχημα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων έχουν κλείσει τα πλυντήρια, καθώς μπορεί να γίνουν εστίες μετάδοσης του ιού», τονίζει ο Μ. Κιούσης.

Την ίδια στιγμή, κάποια πρατήρια έχουν κλείσει και, ειδικά, σε περιοχές που έχουν ενταχθεί σε καραντίνα.

Το πρόβλημα για τους βενζινοπώλες αναμένεται μεγαλύτερο κατά την πασχαλινή περίοδο, καθώς οι εκδρομείς δεν θα ταξιδέψουν φέτος.

«Εκτιμώ ότι μέχρι το Πάσχα θα έχουν επιβληθεί ακόμα πιο αυστηρά μέτρα, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή μετακίνηση στις εθνικές Οδούς», τονίζει ο Μ. Κιούσης.

Όσοι υπάλληλοι πρατηρίων έχουν σταματήσει να δουλεύουν για τον προβλεπόμενο αριθμό ημερών, θα πάρουν το επίδομα των 800 ευρώ, καθώς και κάποιοι μικροπρατηριούχοι.

«Εξακολουθούμε να ζητάμε λύσεις για τον κλάδο, αναφορικά με τα ενοίκια και τα φορολογικά ζητήματα, στο πρότυπο άλλων επαγγελμάτων», προσθέτει ο Μ. Κιούσης.

«Έχουμε ζητήσει μειώσεις ενοικίων και μεταθέσεις πληρωμών. Το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει για καιρό», συμπληρώνει από την πλευρά του ο Α. Τούντας.

Παράλληλα, πέρα από τη βενζίνη, πτώση παρουσιάζει και το πετρέλαιο κίνησης. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 20% περίπου για τον μήνα Μάρτιο.

Κάποια πρατήρια επιβιώνουν σε ένα βαθμό, πουλώντας πετρέλαιο θέρμανσης.

«Ορισμένοι αγοράζουν πετρέλαιο θέρμανσης αυτήν την εποχή, καθότι είναι φθηνότερο από τον Ιανουάριο. Η επιωβίωση πρατηρίων που πωλούν και πετρέλαιο θέρμανσης, εξαρτάται αποκλειστικά από αυτό», αναφέρει ο Α. Τούντας.

Πέρα από τις δυσκολίες που βιώνουν, οι εκπρόσωποι της αγοράς βάζουν πάνω από όλα την υγεία και ελπίζουν να μην έρθει μια νέα παγκόσμια οικονομική κρίση.

Θέμα:
Απαγόρευση κυκλοφορίας (251)
Tags:
κορονοϊός, πρατήριο, Βενζίνη, καύσιμα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK