06:48 05 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΟΜΟΡΦΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Μόνο ο καθένας από εμάς, υπολογίζεται ότι χρησιμοποιεί 10 μπουκάλια σαμπουάν τον χρόνο. Πολλές από τις πλαστικές συσκευασίες καταλήγουν σε χωματερές όπου θα περάσουν χιλιάδες χρόνια μέχρι να αποσυντεθούν.

Η «βιωσιμότητα» είναι μια από τις λέξεις-κλειδιά στη μόδα και την ομορφιά – μεταξύ άλλων, θα απασχολήσει την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές της, που για πρώτη φορά θα προβληθεί online λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Οι συσκευασίες προϊόντων ομορφιάς παραμένουν ένα μεγάλο αγκάθι στη σχέση της βιομηχανίας με τον πλανήτη: σύμφωνα με μια αναφορά της Zero Waste Week (που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων), κάθε χρόνο παράγονται 142 δισεκατομμύρια τεμάχια. Μόνο για το λούσιμο των μαλλιών μας, εκτιμάται ότι κάθε ένας από εμάς χρησιμοποιεί γύρω στα 10 μπουκάλια σαμπουάν το χρόνο. Πολλά από αυτά καταλήγουν σε χωματερές όπου θα χρειαστεί να περιμένουν χιλιάδες χρόνια μέχρι να αποσυντεθούν.

Προϊόντα καθαρισμού

Ανάμεσα στις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει για μείωση των απορριμμάτων, ιδιαίτερα των πλαστικών, είναι η νέα βρετανική επιχείρηση Loop, που ήδη συνεργάζεται με μεγάλα brands όπως τα The Body Shop, Dove και Pantene. Οι πελάτες επιλέγουν τα προϊόντα που θέλουν να τους παραδοθούν χωρίς καμία χρέωση και, μόλις αδειάσουν οι συσκευασίες, τις επιστρέφουν για να καθαριστούν, να αποστειρωθούν και να ξαναγεμίσουν.

Για όσους, πάλι, προτιμούν το «παραδοσιακό» shopping, το βρετανικό brand χειροποίητων καλλυντικών Lush άνοιξε το πρώτο φυσικό κατάστημα χωρίς συσκευασίες, όπου ο στόχος της μείωσης των απορριμμάτων ενσωματώνεται στη φιλική προς το περιβάλλον φιλοσοφία της εταιρείας, που δεν δοκιμάζει τα προϊόντα της σε ζώα. Ανάμεσα στις προτάσεις του Lush είναι και σαμπουάν σε μπάρες σαπουνιού ή στερεά σαμπουάν: μια τάση που μπορούμε να δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα μέσα από διαδικτυακές αγορές.

Περιποίηση επιδερμίδας

Στον τομέα της περιποίησης της επιδερμίδας, ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες είναι η Olay, που δοκίμασε ένα πιλοτικό πρόγραμμα πολλαπλών χρήσεων της συσκευασίας της ενυδατικής κρέμας Regenerist Whip. Όταν αδειάζει, απλά τοποθετούμε στο βαζάκι μια ανακυκλώσιμη κάψουλα με νέο περιεχόμενο (περίπου σαν τις κάψουλες που χρησιμοποιούμε στις οικιακές καφετιέρες).

Ακόμα πιο προχωρημένη, ωστόσο, είναι η L’ Occitane, που ήδη από το 2008, σε επιλεγμένα προϊόντα όπως αφρόλουτρα και body scrub, προσφέρει σακουλάκια για ξαναγέμισμα της αρχικής συσκευασίας, όπως κάνουν πολλές εταιρείες με το σαπούνι χεριών. Με αυτή τη φαινομενικά απλή κίνηση «καταναλώνουμε 90% λιγότερο πλαστικό από ό,τι αν χρησιμοποιούσαμε ένα κανονικό μπουκάλι» όπως υποστηρίζει η Κορίν Φιζιέ-Γκαρέλ, διευθύντρια του τομέα σχεδιασμού των συσκευασιών στο brand. Η ίδια προσθέτει: «Παρατηρούμε μια σταθερή αύξηση στη ζήτηση για ξαναγέμισμα των συσκευασιών, γι’ αυτό σκοπεύουμε μέχρι το 2025 να προσφέρουμε 25 διαφορετικές επιλογές».

Μακιγιάζ και αρώματα

Και τι γίνεται στους τομείς του μακιγιάζ και των αρωμάτων; Ονόματα όπως τα Guerlain και Hourglass προτείνουν κραγιόν σε πολυτελείς συσκευασίες που ξαναγεμίζουν στην απόχρωση που αγαπάμε, ώστε να εξοικονομούμε χρήματα χωρίς να στερούμαστε προϊόντα ομορφιάς-φετίχ. Ενώ το παριζιάνικο brand La Bouche Rouge έχτισε το όνομά του ακριβώς πάνω στα κραγιόν υψηλής ποιότητας που διαθέτει σε επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες. Στα αρώματα, βλέπουμε εμβληματικά brands όπως τα Jo Malone και Lancome (Idole) να λανσάρουν συσκευασίες που ξαναγεμίζουν, προνοώντας για τις αντίστοιχες γωνιές εξυπηρέτησης σε καταστήματα.

Οι συσκευασίες πολλαπλής χρήσης είναι ένα πρώτο βήμα προς μια πιο «πράσινη» βιομηχανία ομορφιάς, αν και όχι η μοναδική επιλογή, όπως καταλήγει η Φιζιέ-Γκαρέλ: «Τελικά, θα έχουμε έναν συνδυασμό διαφορετικών λύσεων, ανάλογα με τη χώρα, την κατηγορία προϊόντων και την ανταπόκριση των καταναλωτών. Όπως κατάργηση των περιττών πλαστικών, χρήση ανακυκλώσιμων πλαστικών, αλλά και περισσότερες επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες και σημεία πώλησης για να τις ξαναγεμίζουμε».

Σχετικά:

Αληθινή ομορφιά: Νέα καμπάνια της Dove με επαγγελματίες υγείας ως μοντέλα - Βίντεο
Αρωματοθεραπεία: Τα πιο ευωδιαστά γαλακτώματα σώματος για ενυδάτωση και ηρεμία στην καραντίνα
Πώς θα φτιάξεις face scrub στην καραντίνα από ένα υλικό που διαφορετικά θα κατέληγε στα σκουπίδια
Tags:
ενυδατική κρέμα, απορρίμματα, σκουπίδια, πλαστικό, συσκευασίες, ανακύκλωση, μπάρες σαμπουάν, σαμπουάν, κραγιόν, μακιγιάζ, άρωμα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK