02:14 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2021
ΟΜΟΡΦΙΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 40
Βρείτε μας

Η απώλεια των κιλών που προστέθηκαν λόγω των εορτών, αλλά και εξαιτίας της καραντίνας πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας σωστής και εξατομικευμένης διατροφής σε συνδυασμό με άσκηση ακόμα και ήπιας μορφής, λέει στο Sputnik ο αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής του ΑΠΘ Μιχάλης Χουρδάκης. Ποιο είναι το «κλειδί».

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τελείωσε, ωστόσο για πολλούς αρχίζει το… μαρτύριο της δίαιτας για την απώλεια των περιττών κιλών που αποκτήθηκαν λόγω της υπερφαγίας!

Για πολλούς δε, επιπλέον παράγοντας αύξησης του βάρους είναι και η περίοδος της καραντίνας η οποία έχει επιβάλει μια απομάκρυνση από τις φυσικές δραστηριότητες και την άθληση.

Μαγική συνταγή για την απώλεια βάρους δεν υπάρχει όπως είναι γνωστό, και αυτό που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος είναι σωστή διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση.

Η διατροφή για μείωση βάρους

Ποια όμως είναι η ιδανική διατροφή για τη μείωση βάρους; Σύμφωνα με τον αναπληρωτή καθηγητή Βασικής Ιατρικής Διατροφολογίας - Υγιεινής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, Μιχάλη Χουρδάκη, ο οποίος έχει εξειδίκευση σε θέμα διαιτολογίας και διατροφής, «δεν υπάρχει ιδανική διατροφή» για όλους, αλλά η εξατομίκευση για τον καθένα χωριστά.

«Δεν υπάρχει ιδανική διατροφή, διότι το ιδανικό είναι εξατομικευμένο για τον καθένα. Δηλαδή αυτό που μπορεί να ταιριάζει με πολλά, μικρά γεύματα σε κάποιον, για κάποιον άλλο που έχει άλλη δουλειά μπορεί να μην είναι βολικό. Οπότε πρέπει να είμαστε λίγο πιο ευέλικτοι στις επιλογές μας. Κι αυτό σημαίνει να μην προσπαθούν όλοι να κάνουν το ίδιο, ούτε αν είναι κάτι δημοφιλές, ούτε αν ακούγεται πολλά υποσχόμενο. Πρέπει να το εξατομικεύουν στις δικές τους ανάγκες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Χουρδάκης τόνισε ότι «πολύ σημαντικό κομμάτι μιας υγιούς διατροφής, ενός υγιούς τρόπου να διώξουμε κιλά έχει να κάνει με την ισορροπία».

«Δηλαδή οποιαδήποτε υπερφαγία, οποιεσδήποτε παραπάνω θερμίδες ελήφθησαν στο διάστημα των 10 ημερών, δεν έχει νόημα κάποιος να κάνει κάτι υπερβολικό για τις επόμενες 10 ημέρες, αλλά να προσπαθήσει να το προσαρμόσει σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα» εξήγησε και πρόσθεσε ότι σημαντική βοήθεια στο να χαθούν τα κιλά θα προσφέρει μια αυξημένη ή έστω και μια ήπια σωματική άσκηση.

«Γιατί με αυτόν τον τρόπο, από τη μια, αυξάνονται οι θερμίδες που ξοδεύονται, και, από την άλλη, αν έχουμε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας (δηλαδή λαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες από φαγητά, υγρά, γλυκά απ' όσα ξοδεύουμε με οποιαδήποτε τρόπο) και ασκούμαστε, καταφέρνουμε να μην χάσουμε μυϊκή μάζα, αλλά να κινητοποιήσουμε την απώλεια λιπώδους ιστού που είναι το ζητούμενο» επισήμανε.

Το πρόβλημα της καραντίνας

Επιπλέον, σημαντικό πρόβλημα για πολλούς είναι η καραντίνα στην οποία βρίσκεται από τον Νοέμβριο η χώρα και κατά συνέπεια οι χώροι άθλησης, όπως τα γυμναστήρια, παραμένουν κλειστά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αθληθούν.

«Η καραντίνα, από τη μια, μας κρατά περισσότερες ώρες στο σπίτι, από την άλλη, όμως, είναι και μια ευκαιρία γιατί εξαλείφονται οι λοιπές δραστηριότητες που ξοδεύαμε χρόνο. Δεν μπορούμε να πάμε στην αγορά, σε ένα εστιατόριο, σε ένα μπαρ κ.λπ., άρα έχουμε περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μας και για γυμναστική. Οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι κέρδος. Δηλαδή αν κάποιος ήταν μόνο στον καναπέ και δεν έκανε τίποτα, ακόμα και πέντε λεπτά την ημέρα να αφιερώσει στη γυμναστική θα είναι κέρδος. Δεν χρειάζεται να μπορέσει να βρει ιδανικές συνθήκες για 40 λεπτά άσκησης, γιατί τα 10 λεπτά άσκησης είναι καλύτερα από τα μηδέν λεπτά άσκησης» τόνισε ο κ. Χουρδάκης, προτρέποντας τον κόσμο να επωφεληθεί από το απλό περπάτημα το οποίο, όπως είπε, είναι εξίσου αποτελεσματικό όσο και ο διάδρομος σε ένα γυμναστήριο.

«Η δικαιολογία ότι τα γυμναστήρια είναι κλειστά και οι χώροι άθλησης είναι περιορισμένοι ισχύει, αλλά το απλό περπάτημα που επιτρέπεται έχει τα ίδια οφέλη με τον διάδρομο του γυμναστηρίου και υπάρχουν ένα σωρό ασκήσεις που μπορεί να τις κάνει κάποιος στο σπίτι του χωρίς κόστος, χωρίς όργανα ενός γυμναστηρίου, μέσω της τηλεγυμναστικής, αφού υπάρχουν δεκάδες κανάλια στο YouTube που δίνουν δωρεάν ιδέες. Άρα, τελικά, οι ευκαιρίες για άσκηση υπάρχουν, αρκεί κάποιος να τις αρπάξει και να τις εφαρμόσει» επισήμανε.

Ποιο είναι το «κλειδί» για την απώλεια βάρους

Τόνισε, επίσης, ότι η ποσότητα που τρώμε είναι το «κλειδί» για «το χάνω ή βάζω βάρος», ενώ η μεσογειακή διατροφή είναι το «κλειδί» για την ποιότητα.

«Η μεσογειακή διατροφή είναι σημαντική στο κομμάτι του ότι τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά και λιγότερες επεξεργασμένες τροφές» εξήγησε και πρόσθεσε ότι το μεσογειακό πρότυπο διατροφής είναι σημαντικό γιατί βοηθάει «γενικότερα και στη βιωσιμότητα των επιλογών».

Τέλος, όσον αφορά τη μείωση του μεταβολισμού η οποία παρατηρείται με την αύξηση της ηλικίας, ανέφερε ότι αυτό μπορεί να λυθεί με δύο τρόπους: «Πρώτον, να προστεθούν κάποιες θερμίδες με ήπια δραστηριότητα και δεύτερον, να αυξηθεί η μυϊκή μάζα με ασκήσεις αντίστασης. Δηλαδή το περπάτημα διατηρεί τη γενικότερη μυϊκή μάζα, αλλά οι ασκήσεις αντίστασης, δηλαδή ήπια βάρη, θα μπορέσουν να έχουν το αποτέλεσμα αυτό».

Tags:
δίαιτα, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, σωματική άσκηση, γυμναστική, μεσογειακή διατροφή, διατροφή, καραντίνα, Χριστούγεννα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK