07:50 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
ΠΡΟΣΩΠΑ
Λήψη σύντομου url
Από
Lockdown (393)
0 33
Βρείτε μας

Πώς κυλά η ζωή στο lockdown για ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να είναι εκτεθειμένοι στην προβολή λόγω του επαγγέλματός τους; Τι πιστεύουν για την πανδημία και τι τους έχει μάθει ως τώρα αυτή η νέα κατάσταση; Τι τους ενοχλεί περισσσότερο σε όλα όσα μας συμβαίνουν;

Ο Γιώργος Παπαπαύλου είναι αυτός ο ταλαντούχος ηθοποιός –«μεταγραφή» από την Πάτρα- που τα τελευταία επτά χρόνια τον βλέπουμε να ανεβαίνει με σταθερά βήματα τις σκάλες του καλού ελληνικού θεάτρου- συνεργασίες με τον Γιάννη Σκουρλέτη και τους Bijoux de Kant, με Χουβαρδά, Μαστοράκη αλλά και με τη δασκάλα του, τη Ρούλα Πατεράκη. Επίσης είναι αυτός ο καλός ηθοποιός που «σετάρεται» πάντα ιδανικά με στιβαρές γυναικείες παρουσίες στο θέατρο- Λήδα Πρωτοψάλτη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Σοφία Φιλιππίδου.

Μερικές χαρακτηριστικές στιγμές τους στη θεατρική σκηνή είναι οι εξής: «Γιοι κ κόρες» σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού (2012-14), «Γλάρος» στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (2017) και «Η αποθέωση της τρέλας» στο Θέατρο Άλμα (2018). Έχει παίξει σε μεγάλες σκηνές (Εθνικό Θέατρο, Φεστιβάλ Αθηνών, Θέατρο Τέχνης, Μικρή Επίδαυρος, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) αλλά και σε μικρές. Το τηλεοπτικό κοινό τον αναγνωρίζει από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο περσινό σήριαλ «Έρωτας Μετά» στον Alpha.

Στην πρώτη καραντίνα, κατέβηκε, αναγκαστικά, από τη σκηνή ενώ παιζόταν η παράσταση «Οι μάρτυρες των Αθηνών» σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη στο θέατρο «Σταθμός». Το δεύτερο lockdown τον σταμάτησε από το να ανέβει στη Θεσσαλονίκη για να προετοιμαστεί για παράσταση στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας.

Τον επισκεφτήκαμε στο σπίτι του στα Εξάρχεια, ένα ηλιόλουστο πρωινό λίγο αφότου είχε πατηθεί το on στο δεύτερο lockdown. Μέσα σε ένα πολύ ζεστό σκηνικό, σε ένα κλασικό διαμέρισμα αθηναϊκής πολυκατοικίας όπου η ατμόσφαιρα και η διακόσμηση μας έδιναν την αίσθηση ότι είχαμε έρθει βόλτα σε φροντισμένο κήπο, ρωτήσαμε τον Γιώργο Παπαπαύλου για πολλά από όσα αφορούν όλους μας μέσα στην πανδημία αλλά και για όσα αφορούν πιο συγκεκριμένα τον ίδιο ως «μονάδα» και ως καλλιτέχνη.

Αλήθεια Γιώργο, τι πιστεύεις για την πανδημία; Και πως φιλτράρεις όσα συμβαίνουν;

«Είναι τόσο πρωτόγνωρο αυτό που ζούμε με την πανδημία, που θέλω να πηγαίνω βήμα- βήμα, μέρα-μέρα».

«Δεν θέλω να βγάζω εύκολα συμπεράσματα. Γίναμε  ξαφνικά όλοι λοιμωξιολόγοι, στατιστικολόγοι… Φροντίζω να μένω ήρεμος παρακολουθώντας τα γεγονότα. Αποφεύγω να βλέπω πολύ τηλεόραση, αποφεύγω να είμαι πολύ ώρα στα social media. Μπαίνω στοχευμένα να διαβάσω ειδήσεις. Έχω σταματήσει το scroll down. Έχει παραγίνει το κακό με την τρομοκρατία των καναλιών και με τα fake news».

Φοβάσαι τον ιό;

«Δυο φίλοι, μου μικροί σε ηλικία, 40άρηδες, νόσησαν και υπέφεραν πολύ και οι δύο. Με φόβισε αυτό».

Βλέπεις διαφορές ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη καραντίνα;  

«Η διαφορά ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη καραντίνα είναι η κούραση που νιώθει ο κόσμος. Είναι λογικό. Όμως έχουμε την αποστολή να φροντίζουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας να προστατεύουμε τον μικρόκοσμο μας.

Στην πορεία, χάσαμε την ψυχραιμία μας γιατί κουραστήκαμε. Στον δρόμο παντού βλέπω ανθρώπους θυμωμένους- άνθρωποι που έχουν χάσει τις δουλειές τους, τις σταθερές τους, όλη τους την καθημερινότητα. Το βλέπεις όταν οδηγείς με το αυτοκίνητο ή στην ουρά στο super market. Είναι όλοι στην τσίτα.»

Θα μας αφήσει τίποτα καλό ο κορονοϊός φεύγοντας; Μας μαθαίνει κάτι;

«Ο ιός ήρθε για να μας δείξει την φθαρτότητα μας και την θνητότητα μας. Η ανθρωπότητα πάντα πηγαίνει μπροστά με τις μειοψηφίες και υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που θα έχουν αποκτήσουν αυτή τη συνειδητότητα που περιέγραψα όταν όλα αυτά τελειώσουν».

Η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση ήταν σωστή; 

«Η δήλωση της Υπουργού Πολιτισμού για την μαύρη εργασία των καλλιτεχνών είναι αυτό που με εξόργισε περισσότερο από όλα. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτή η κυβέρνηση τα έχει κάνει όλα λάθος. Είναι εύκολο να είσαι απ’ έξω και να κρίνεις. Η καιροσκοπική αντιπολίτευση είναι επίσης πολύ λάθος. Άλλωστε,  το πρώτο κομμάτι της πανδημίας η κυβέρνηση το διαχειρίστηκε σωστά.»

Η δική μας περιβόητη «ατομική ευθύνη»; Τι κάνουμε οι πολίτες λάθος;

«Είμαστε λαός που μας αρέσει να ρίχνουμε την ευθύνη σε ένα κράτος- φάντασμα. Από την άλλη, υπάρχει όντως ένα κράτος που κάνει λάθη.  Άρα, η αλήθεια για την "ατομική ευθύνη" βρίσκεται κάπου στη μέση. Η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει το πολιτικό κόστος για τον χαμό στις εκκλησίες και για το συνωστισμό στα Μέσα μαζικής μεταφοράς. Την ίδια στιγμή, τη μεγαλύτερη ζημιά από όλους την κάνει αυτός που δεν πιστεύει ότι υπάρχει ο ιός».

Πώς έχει επηρεάσει τη δική σου ζωή η πανδημία και είναι ωραίο τελικά το θέατρο σε live streaming;

«Ο κορονοϊός έχει επίδραση στον Γιώργο που είναι φιλόδοξος, στον Γιώργο που τρέχει όλη μέρα, στον Γιώργο που θέλει να κάνει καριέρα στο θέατρο. O κορονοϊός με έκανε να κατεβάσω ρυθμούς, να διαβάσω, να κάνω τα σεμινάρια που ήθελα και να επαναπροσδιορίσω τη σχέση μου με τη δουλειά μου».

«Δεν μπορεί να παιχτεί θέατρο σε live streaming. Η ανθρώπινη επαφή δεν αντικαθίσταται. Το να νιώθουν την ανάσα σου κοντά τους οι θεατές, να βλέπουν το βλέμμα σου, αυτό δεν αντικαθίσταται».

Πώς περνάει η μέρα στο lockdown και πώς δοκιμάζονται οι διαπροσωπικές σχέσεις;

«Μαγειρεύω, βγάζω βόλτα το σκυλάκι μου τη Λάλκα, διαβάζω, τηλεργάζομαι για 3 με 4 ώρες. Mου αρέσει που δεν έχω πρόγραμμα, που δεν χτυπάει το ξυπνητήρι, που έχω κατεβάσει ρυθμούς. Μου λείπει όμως να πάω σε ένα εστιατόριο ή να δω τους φίλους μου».

«Ευτυχώς, οι γονείς μου στην Πάτρα έχουν γίνει tech freaks. Έχουν Instagram, viber, messenger και έτσι μπορούμε να μιλάμε πολύ».

«Όσο για την καραντίνα είναι μια ευκαιρία να συγκατοικήσεις με τον συνάνθρωπό σου σε συνθήκες όπου τόσο πολύ ελεύθερο χρόνο δεν θα ξαναέχεις. Να το κάνουν όσοι δεν το έχουν δοκιμάσει ακόμα!»

Πώς είναι η γειτονιά σου τα Εξάρχεια αλλά και το κέντρο της Αθήνας στο lockdown;

«Θέλω να σταματήσουν να είναι βρώμικα και παρατημένα τα Εξάρχεια. Έχει καλές προοπτικές η γειτονιά μου.  Βγάζω βόλτα τη σκυλίτσα μου τη Λάλκα μέχρι το Σύνταγμα και πιο μακριά, περπατάμε πολύ. Όμως η Αθήνα είναι άδεια και όταν μια πόλη είναι άδεια είναι άγρια και τρομακτική. Ωραίο είναι να τρέχεις στην άδεια Πανεπιστημίου αλλά η αλήθεια είναι ότι οι πόλεις είναι οι άνθρωποί τους».

Θέμα:
Lockdown (393)
Tags:
COVID-19, κορονοϊός, θέατρο, Συνέντευξη, ηθοποιός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK