00:59 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2018
Robotics

Δάσκαλοι ή ρομπότ; «Και τα δύο» λέει ειδικός σε θέματα εκπαίδευσης

© Φωτογραφία : Pixabay
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0

Ακόμα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για πλήρη αντικατάσταση των δασκάλων με υπολογιστές, υποστηρίζει ο Μάθιου Σία, ειδικός στην εξατομικευμένη μάθηση και διευθυντής στο τμήμα Μαθητικών Επιτευγμάτων σε σχολείο του Μέιν στις ΗΠΑ.

Ο Μάθιου Σία, που εργάζεται σε σχολείο στο Μέιν των ΗΠΑ και έχει εντρυφήσει στην εξατομικευμένη μάθηση, συμμετείχε σε μια δημόσια συζήτηση στο πλαίσιο του 5ου παγκοσμίου Συνεδρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και μίλησε για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση.

«Η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσεται όλο και πιο πολύ, μπορούμε να παρατηρήσουμε αυτή τη διαδικασία σε διάφορα κομμάτια της καθημερινής ζωής. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στον τομέα της εκπαίδευσης», ανέφερε, σημειώνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί θα παραμείνουν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο μέλλον.

Ο Σία πιστεύει ότι στην πράξη, κάθε συνηθισμένο σχολείο μπορεί να εισάγει αποτελεσματικά την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημείωσε δε ότι στο σχολείο όπου εργάζεται, όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι εξατομικευμένα ενώ γίνεται ευρεία χρήση των «Big Data», ως μέσο ανάπτυξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς όμως αυτό να γίνεται αυτοσκοπός.

Υπογραμμίζει παράλληλα πως αυτό θα πρέπει να γίνεται και εκτός των σχολείων καθώς βοηθά τα παιδιά να γίνουν συνειδητοί πολίτες και υγιείς άνθρωποι.

Στη μέθοδο που περιγράφει ο Σια, μαθητές, εκπαιδευτικοί και υπολογιστές συμμετέχουν εξίσου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε φοιτητής έχει έναν υπολογιστή, ενώ κάθε τάξη έχει έναν δάσκαλο. Οι υπολογιστές απαλλάσσουν τους εκπαιδευτικούς από το να εξηγούν ορισμένα πράγματα που μπορούν εύκολα να εξηγηθούν από έναν υπολογιστή. Ο δάσκαλος απλά οφείλει να συντονίσει τη διαδικασία.

Ο Σία πιστεύει ότι τα «ψηφιακά σχολεία» έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

«Εχουμε πολλές θετικές κριτικές από πρώην μαθητές μας. Μας λένε ότι αυτός ο τρόπος μάθησης τους έκανε πιο οργανωμένους, έκανε πιο εύκολη τη διαδικασία επιλογής της μετέπειτα εκπαίδευσης τους και τους δίδαξε τη διαχείριση του χρόνου».

Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα μειονεκτήματα, εξηγεί. Μερικοί μαθητές αποτυγχάνουν να συμβαδίσουν με το πρόγραμμα και στη συνέχεια επιλέγουν να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ο αριθμός αυτών των παιδιών μειώνεται, αλλά αυτό συμβαίνει και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως τους λόγους για την αποτυχία αυτή, αναφέρει.

Επίσης οι υπολογιστές μπορούν να είναι γρήγοροι στο να εμφανίσουν κάποια αποτελέσματα, αλλά δεν μπορούν να εντοπίσουν τον λόγο πίσω από τις κακές επιδόσεις των μαθητών, όπου χρειάζεται η βοήθεια των δασκάλων.

Tags:
ρομπότ, computer, μάθηση, σχολείο
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK