14:48 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2019
Concorde της Air France

Ο «γιος» του Concorde θα πετάξει το 2019 μετά από επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων

© AFP 2018 /
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0

Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι μόλις εκκινήσει τη λειτουργία της, διαδρομές όπως από Λονδίνο - Βομβάη, Μάντσεστερ - Ντάλλας-Φορτ Γουόρθ θα διαρκούν περίπου τέσσερις ώρες - το ήμισυ του χρόνου που χρειάζονται σήμερα τα συμβατικά αεροπλάνα.

Η Boom Supersonic έχει συγκεντρώσει επιπλέον 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση για το επόμενο στάδιο του έργου δημιουργίας ενός υπερηχητικού εμπορικού αεροσκάφος το οποίο σχεδιάζεται να πετά πάνω από το διπλάσιο της ταχύτητας του ήχου, με ένα εύρος 5.180 μιλίων.

Ένα πρωτότυπο του αεροσκάφους — XB-1 — πρόκειται να πετάξει το 2019. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το αεροπλάνο θα γίνει «το πρώτο ανεξάρτητα ανεπτυγμένο υπερηχητικό αεριωθούμενο αεροσκάφος στην ιστορία και το ταχύτερο πολιτικό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ», ανέφερε η Independent.

Το έργο στοχεύει σε ένα αεριωθούμενο αεροπλάνο μόλις το ήμισυ του μεγέθους του Concorde: μόλις 55 θέσεις, σε σύγκριση με το 100 στο αγγλο-γαλλικό αεροπλάνο. Τα αεροσκάφη Boom τριών κινητήρων θα πετάξουν σε μεγαλύτερο ύψος, θα χρησιμοποιήσουν λιγότερα καύσιμα και θα είναι λιγότερο θορυβώδη, ανέφερε η εταιρεία.

«Η υπερηχητική πτήση θα είναι τόσο ομαλή όσο ενός υποηχητικού αεροσκάφος που ταξιδεύει σε παρόμοιες διαδρομές σήμερα», δήλωσε η εταιρεία, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη αεριωθούμενων αεροσκαφών ικανών να ταξιδεύουν με υπερηχητικές ταχύτητες είναι απαραίτητη για την υγεία των επιβατών, καθώς η πολύωρη παραμονή στην ίδια θέση κάνει την κυκλοφορία αργή, οδηγώντας σε προβλήματα όπως η βαθιά φλεβική θρόμβωση.

«Από το 1903 έως το 1976, η ταχύτητα των επιβατικών αεροσκαφών αυξήθηκε αμείλικτα από 7 μίλια / ώρα στον Mach 2. Κατόπιν η τάση αυτή σταμάτησε. Τα τελευταία 40 χρόνια δεν επιτύχαμε περαιτέρω αυξήσεις ταχύτητας. Η υπερηχητική πτήση αφαιρεί ένα κρίσιμο εμπόδιο, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές σχέσεις, νέες πολιτιστικές εμπειρίες και περισσότερο χρόνο με τους αγαπημένους μας», πρόσθεσε η εταιρεία.

Οι επενδυτές της εταιρείας Boom που εδρεύει στο Κολοράντο των ΗΠΑ περιλαμβάνουν την Emerson Collective, που ιδρύθηκε και διευθύνεται από την Λόρεν Πάουελ Τζομπς — χήρα του πρώην CEO της Apple, Στιβ Τζομπς.

«Αυτή η νέα χρηματοδότηση μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στο έργο Overture, το πρώτο οικονομικά βιώσιμο υπερηχητικό αεροσκάφος στον κόσμο», δήλωσε ο Μπλέηκ Σκολ, ιδρυτής της Boom Supersonic.

Η Boom σχεδιάζει να πουλήσει εισιτήρια για την ίδια τιμή με τη «σημερινή business class» και οικονομικότερα από τις πτήσεις της Concorde πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Οι διαδρομές θα είναι κατά κύριο λόγο διηπειρωτικές. Η εταιρεία αναφέρει διαδρομές όπως Σαν Φρανσίσκο — Τόκιο — αν και μετά από 5.115 μίλια ταξιδιού το σκάφος θα απαιτεί μια στάση ανεφοδιασμού, πιθανώς στο Άνκορατζ της Αλάσκα.

«Το ύψιστο όραμά μας είναι να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος για να κάνουμε την υπερηχητική πτήση ακόμα πιο προσιτή» δήλωσε ο Σκολ.

Η Boom ανταγωνίζεται την Aerion Supersonic και την Spike Aerospace στην προσπάθεια της να αναβιώσει τα αεροπορικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας μετά την απαγόρευση τους στις ΗΠΑ το 2003λόγω του υψηλού κόστους και των κανονισμών ασφαλείας.

Tags:
Concorde, ταξίδι, αεροσκάφος, Στιβ Τζομπς, Τόκιο
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK