06:47 26 ΙΟΥΝΙΟY 2019
Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν

Το Twitter παύει διαφημιστική καμπάνια για να συμμορφωθεί με γαλλικό νόμο περί fake news

© AFP 2019 / Christian Hartmann
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 10

Κανείς στις τάξεις της γαλλικής κυβέρνησης δεν ανέμενε πως μία νομοθεσία για την καταπολέμηση των ψεύτικων ειδήσεων θα έφτανε στο σημείο να μπλοκάρει μία διαφημιστική καμπάνια για την ενίσχυση της συμμετοχής στις ευρωεκλογές.

Μια διαφημιστική καμπάνια που ξεκίνησε από τη γαλλική κυβέρνηση για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ψηφίσουν στις επερχόμενες ευρωεκλογές έχει χτυπήσει σε ένα απροσδόκητο εμπόδιο: το Twitter δεν θα δείξει τις διαφημίσεις, καθώς η εταιρεία φοβάται ότι ενδέχεται να παραβιάζουν τον νέο γαλλικό νόμο που στοχεύει στην καταπολέμηση των fake news.

Η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει να εμπνεύσει τους πολίτες να ψηφίσουν στις ευρωπαϊκές εκλογές πριν από την προσεχή προθεσμία πληρώνοντας για χορηγικά tweets που προωθούν το hashtag #OuiJeVote (ναι, ψηφίζω). Ωστόσο, η φαινομενικά αβλαβής διαφημιστική καμπάνια αντιμετώπισε ένα απροσδόκητο εμπόδιο: την πρόσφατα εγκριθείσα νομοθεσία κατά των ψεύτικων ειδήσεων της Γαλλίας, η οποία θέτει αυστηρούς κανόνες σε διαδικτυακές πολιτικές εκστρατείες. Ο νόμος ορίζει ότι όλες οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να υποδεικνύουν ποιος πληρώνει για αυτές και τι πόσα δαπανήθηκαν.

Φοβούμενο ότι η διαφήμιση ενδέχεται να παραβιάζει τον νόμο που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, το Twitter αρνήθηκε να την προβάλει.

Η απόφαση άφησε άναυδους τους Γάλλους βουλευτές και αξιωματούχους.

«Νόμιζα ότι ήταν μία φάρσα της 1ης Απριλίου!», ανέφερε η βουλευτής Νάιμα Μούτχου.

​Ο υπουργός Εσωτερικών Κριστόφ Κασταντέρ εξέφρασε παρόμοια δυσπιστία.

«Η προτεραιότητα του Twitter πρέπει να είναι η καταπολέμηση του περιεχομένου που υμνεί την τρομοκρατία. Όχι καμπάνιες για εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους μιας δημοκρατίας», έγραψε.

​Ο γαλλικός νόμος, ο οποίος θεσπίστηκε τον Δεκέμβριο, ορίζει ότι οι πληροφορίες σχετικά με το άτομο ή την εταιρεία που πληρώνει για μια διαφήμιση πρέπει να είναι διαθέσιμες σε μια εύκολα προσβάσιμη βάση δεδομένων.

Το Παρίσι υποστηρίζει τώρα ότι η αδυναμία του Twitter να δημοσιοποιήσει τέτοιες πληροφορίες είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να υιοθετήσει μια «σκληρή πολιτική» — η οποία απαγορεύει όλες τις πολιτικές διαφημίσεις.

Οι Γάλλοι χρήστες του Twitter δεν φάνηκαν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τις κραυγές των αξιωματούχων, με πολλούς ωστόσο να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το πώς η σταυροφορία κατά των ψεύτικων ειδήσεων της Γαλλίας στράφηκε κατά της ίδιας της κυβέρνησης.

​Όπως αναφέρει το RT, ο Μακρόν, ο οποίος υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο που πέρασε τον Νοέμβριο, κάλεσε τη ρύθμιση «sine qua non προϋπόθεση για ένα ελεύθερο, ανοιχτό και ασφαλές διαδίκτυο». Η αντιπολίτευση, από την άλλη πλευρά, χαρακτήρισε τον νόμο «κατασταλτικό», υποστηρίζοντας ότι θα καταπατήσει την ελευθερία του λόγου.

Tags:
twitter, νόμος, Κυβέρνηση, Εμανουέλ Μακρόν, Γαλλία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK