03:29 18 ΙΟΥΛΙΟY 2019
O Γαλαξίας όπως φαίνεται από τη Γη

Το τηλεσκόπιο Spitzer ανακάλυψε γαλαξίες «κλειδί» για τη γέννηση του σύμπαντος

CC0
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer της NASA επέτρεψε στους αστρονόμους να ρίξου μια ματιά στο σύμπαν, όπως ήταν 13 δισεκατομμύρια χρόνια πριν και να ανακαλύψουν μερικούς από τους πρώτους γαλαξίες.

Νέα ευρήματα από το τηλεσκόπιο Spitzer της NASA βάζουν ένα ακόμα ένα λιθαράκι στο πως δημιουργήθηκε το σύμπαν.

Πρόκειται για ενδείξεις για το πως συνέβη ένα από τα σημαντικότερα κοσμικά γεγονότα στην ιστορία: η λεγόμενη «Εποχή της Επανιόνωσης».

Μετά το Μπιγκ Μπανγκ και τη δημιουργία βαρύτητας, αστέρια, γαλαξίες και αστρόσκονη άρχισαν να δημιουργούνται και να φωτίζουν στο σύμπαν αλλά παρέμενε το ερώτημα πώς και γιατί δημιουργούνταν αυτή η λάμψη.

Ο αστρονόμος Στεφάν Ντε Μπάρος, του Πανεπιστημίου της Γένοβα, υποστηρίζει πως με τα νέα ευρήματα μπορεί να δοθεί μια απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Το Spitzer πέρασε εκατοντάδες ώρες παρατηρώντας, δύο περιοχές του νυχτερινού ουρανού και ανακάλυψε πάνω από 13 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά, 135 γαλαξίες που ήταν πολύ διαφορετικοί από τους κοντινούς μας.

Οι γαλαξίες στο πρώιμο σύμπαν είναι φτωχοί σε βαρέα στοιχεία, τα οποία προκύπτουν από εκρήξεις και επομένως δεν υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες μέχρι αρκετά άστρα να «πεθάνουν».

Αντ 'αυτού, οι γαλαξίες αυτοί που ανακαλύφθηκαν είχαν κυρίως μικρά, θερμά αστέρια αποτελούμενα κυρίως από υδρογόνο και ήλιο που παράγονται μέσω της αλληλεπίδρασης ιονίζουσας ακτινοβολίας και αερίων υδρογόνου και οξυγόνου.

Και ήταν αυτοί οι γαλαξίες που συνέβαλαν πιθανότατα στην «Εποχή της Επανιόνωσης», κάτι που μπορεί να οδηγήσει στο πως γεννήθηκε ο γαλαξίας μας.

Σχετικά:

Διαμονή από άλλον γαλαξία: Αυτό είναι το «διαστημικό» ξενοδοχείο στην Κριμαία
Μυστηριώδης μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας
Αστρονόμοι απέδειξαν τη θεωρία της σχετικότητας σε άλλο γαλαξία