06:50 26 ΙΟΥΝΙΟY 2019
Το λογότυπο της Google σε οθόνη υπολογιστή Apple MacBook

Πώς η Google κέρδισε 4,7 δισ. από τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης - Έξαλλοι στις ΗΠΑ

CC0
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0

Η μελέτη της News Media Alliance, αποκαλύπτει τον βαθμό στον οποίο ο τεχνολογικός κολοσσός αποκομίζει κέρδη από το έργο των δημοσιογράφων του διαδικτύου και των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης, από τις αναζητήσεις στο Google και τις «Ειδήσεις Google».

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η Google αποκόμισε διαφημιστικά έσοδα 4,7 δισ. δολαρίων από διαδικτυακούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς το 2018, τη στιγμή που όλη η αμερικανική βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης εισέπραξε συνολικά 5,1 δισ. δολάρια από ψηφιακή διαφήμιση.

Η μελέτη της News Media Alliance, αποκαλύπτει τον βαθμό στον οποίο ο τεχνολογικός κολοσσός αποκομίζει κέρδη από το έργο των δημοσιογράφων του διαδικτύου και των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης, από τις αναζητήσεις στο Google και τις «Ειδήσεις Google».

«Βγάζουν χρήματα από αυτό», δήλωσε ο πρόεδρος της News Media Alliance, Ντέιβιντ Τσάβερν, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι δημοσιογράφοι και οι δημιουργοί περιεχομένου αξίζουν μέρος αυτών των χρημάτων.

Η Google δεν πληρώνει για το περιεχόμενο, αλλά κερδίζει κλικ από την επισκεψιμότητα και συνεπώς έσοδα, κοινοποιώντας τίτλους και περιλήψεις ειδήσεων από διάφορες πηγές μέσω του «Google News».

Το ποσό των 4,7 δισ. δολαρίων, μάλιστα, είναι συντηρητική εκτίμηση, δεδομένου ότι η ανάλυση δεν αφορούσε τα δεδομένα χρηστών της Alphabet, μητρικής εταιρείας της Google.

Η δημοσιοποίηση της έρευνας προκάλεσε αντιδράσεις σε δημοσιογράφους και εργαζομένους σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι οποίοι στέκονται στα έσοδα της Google, τη στιγμή που ειδησεογραφικοί ιστότοποι μειώνουν το προσωπικό τους.

​Χρήστες του διαδικτύου σχολίασαν πως η Google θα έπρεπε να λαμβάνει άδεια και να καταβάλει ποσά για την προσφορά αυτών των υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τον οργανισμό Save Journalism, 2.400 δημοσιογράφοι έχουν απολυθεί στις ΗΠΑ το 2019, ενώ 32.000 έχουν χάσει τη δουλειά τους τα τελευταία 10 χρόνια. Εκτιμάται ότι το 63% των εσόδων από ψηφιακές διαφημίσεις ελέγχεται από τη Google και το Facebook, ενώ το υπόλοιπο βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Amazon, του Twitter και της Microsoft, μεταξύ άλλων.

Σχετικά:

Η Google προειδοποιεί τον Τραμπ για κινδύνους στην εθνική ασφάλεια λόγω της απαγόρευσης της Huawei
Η Google επιβεβαιώνει ότι κυκλοφόρησαν συσκευές Android με προεγκατεστημένο κακόβουλο λογισμικό
Στα βήματα της Google και η Facebook, φέρεται να γυρίζει την πλάτη στη Huawei
Tags:
έρευνα, διαφημιστικά έσοδα, έσοδα, διαφήμιση, διαδίκτυο, μέσα ενημέρωσης, Google
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK