03:54 20 ΙΟΥΝΙΟY 2019
Facebook

Το Facebook απαντά στο Sputnik: Αποφασίζουμε αν τα media είναι αξιόπιστα, όχι καλά ή κακά

© Sputnik / Natalia Seliverstova
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 20

O διευθυντής Νέων Συνεργασιών της Facebook για την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, Τζέσπερ Ντουμπ, βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή το «Gen Summit».

Στην ερώτηση του Sputnik για τα κριτήρια που χρησιμοποιεί για να αποφασίσει ποια media είναι καλά και αξιόπιστα, απάντησε ο διευθυντής Νέων Συνεργασιών της Facebook για την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, Τζέσπερ Ντουμπ.

«Δεν αποφασίζουμε αν είστε καλοί ή κακοί δημοσιογράφοι, είστε πάνω απ' όλα επαγγελματίες δημοσιογράφοι και τηρείτε τους δημοσιογραφικούς κανόνες, και αυτό περιλαμβάνει την ύπαρξη ενός ανεξάρτητου newsroom. Και αν έχεις αυτά — και υπάρχουν πολλά κριτήρια, μπορείτε να δείτε τα κριτήρια — μπορείς να κάνεις αίτηση για να μπεις στο ευρετήριο ιστοσελίδων ειδήσεων (news page index» δήλωσε, χαρακτηριστικά, από το βήμα του «Gen Summit», το οποίο διεξάγεται στην Αθήνα.

Και πρόσθεσε: «Μπορείτε να δείτε ότι είναι αρκετά αυτά που χρειάζεται να συμπληρώσετε. Και μόλις το κάνετε, θα σας επιτραπεί η είσοδος στη λίστα. Επομένως, δεν αποφασίζουμε, κακή ή καλή (σ.σ. δημοσιογραφία). Αποφασίσουμε αν είναι επαγγελματική και πραγματικά ανιχνεύσιμη, αξιόπιστη δημοσιογραφία ή όχι».

Πέρυσι, η Facebook ξεκίνησε ένα νέο σύστημα, το οποίο αποφασίζει αν θα συμπεριλαμβάνει μία ιστοσελίδα ειδήσεων στο δίκτυο του αρχείου διαφημίσεων.

Το Sputnik, από την πλευρά του, έχει βιώσει από πρώτο-χέρι ορισμένες από τις πολιτικές της Facebook για τη διαφάνεια. Τον Ιανουάριο, η πλατφόρμα αφαίρεσε πάνω από 500 σελίδες, ομάδες και λογαριασμούς που συνδέονται με το πρακτορείο ειδήσεων Sputnik ή εργαζόμενους του Sputnik, ισχυριζόμενη ότι οι σελίδες αυτές εμπλέκονται σε μία «συντονισμένη μη αυθεντική συμπεριφορά».

Η αρχισυντάκτρια του Sputnik, Μαργκαρίτα Σιμονιάν, κάλεσε τη Facebook να εξηγήσει ποιοι κανόνες παραβιάστηκαν από τις συγκεκριμένες σελίδες και τι έκαναν λάθος, εκτός από το γεγονός ότι χειρίζονταν από εργαζόμενους του Sputnik.

Υπενθυμίζεται ότι η Facebook έχει προχωρήσει σε μικροδιορθώσεις επί της βιβλιοθήκης διαφημίσεων (σ.σ. ad library) ως απάντηση στο αμφιλεγόμενο ζήτημα των προεδρικών εκλογών του 2016 και των πολιτικά υποκινούμενων διαφημίσεων.

Η πλατφόρμα προέβη, χαρακτηριστικά, σε μία ενημέρωση για το ποιος πληρώνει τις διαφημίσεις, σε μία προσπάθεια ενίσχυσης της διαφάνειας. Επιπλέον, έχει προσπαθήσει να καταστήσει πιο ευκρινή τη διάκριση μεταξύ των ειδήσεων και του χορηγούμενου περιεχομένου.

Τέλος, έχει δημιουργήσει έναν ειδικό τομέα (σ.σ. section) για να «τρέχουν» διαφημίσεις από εκδότες και να προωθούνται ιστορίες για τις εκλογές, τους υποψήφιους και σημαντικά εθνικά ζητήματα.

Σχετικά:

Στα βήματα της Google και η Facebook, φέρεται να γυρίζει την πλάτη στη Huawei
Ουκρανή με νεοναζιστικές διασυνδέσεις παίρνει θέση μάνατζερ στο Facebook!
Ξεγυμνώθηκαν μπροστά στη Facebook για τη λογοκρισία στη γυναικεία θηλή (φωτογραφίες)
Το Facebook διέγραψε πάνω από 50 λογαριασμούς που συνδέονται με το Ιράν
EURACTIV: Η Ελλάδα απειλεί να θέσει θέμα στην ΕΕ για τη συνεργασία Facebook με Greek Hoaxes
Ellinika Hoaxes: Οι ελεγκτές του Facebook με πιστοποίηση από τις ΗΠΑ
Tags:
δημοσιογραφία, δημοσιογράφοι, GEN Summit 2019, Sputnik, Facebook
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK