18:09 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2019
Νοσοκομείο

Επιστήμονες θεράπευσαν για πρώτη φορά τον HIV σε ποντίκια με νέα πρωτοποριακή μέθοδο

CC0
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μια ομάδα επιστημόνων έχουν για πρώτη φορά εξαλείψει τον ιό HIV από το DNA των ζώων, σε αυτό που περιγράφεται ως ένα κρίσιμο βήμα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης μιας θεραπείας για τον ιό του AIDS.

Η πρωτοποριακή επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications, αποκάλυψε ότι η θεραπεία για την αναστολή της επέκτασης του ιού σε νέα κύτταρα σε συνδυασμό με τη θεραπεία γονιδιακής επεξεργασίας μπορεί να εξαλείψει τον ιό HIV από μολυσμένα κύτταρα και όργανα.

Ο Δρ. Κάμελ Χαλίλι, ανώτερος ερευνητής της μελέτης, είχε βρει σε προηγούμενη εργασία ότι με τη χρήση της τεχνολογίας CRISPR-Cas9 που επεξεργάζεται τα γονίδια, θα μπορούσαν να απομακρυνθούν μεγάλα τμήματα του DNA του ιού από τα μολυσμένα κύτταρα.

Για τη νέα μελέτη, ο Χαλίλ και οι συνάδελφοί του συνένωσαν το σύστημα επεξεργασίας γονιδίων με μια πρόσφατα αναπτυγμένη θεραπευτική στρατηγική γνωστή ως μακράς δράσης βραδεία αποτελεσματική απελευθέρωση (LASER) ART.

Σύμφωνα με το RT, το LASER περιορίζει την επέκταση του HIV για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, παρέχοντας πιθανώς χρόνο που επιτρέπει την εκκίνηση της φάσης επεξεργασίας των γονιδίων.

Το πρόσφατα τροποποιημένο φάρμακο συσκευάστηκε σε νανοκρυστάλλους, οι οποίοι μπορούν να χορηγηθούν στους μολυσμένους με HIV ιστούς.

Οι ερευνητές στη συνέχεια χρησιμοποίησαν συνδυασμό LASER ART και CRISPR-Cas9 για θεραπεία σε ποντίκια ειδικά σχεδιασμένη για την παραγωγή ανθρώπινων κυττάρων που είναι ευάλωτα στον ιό HIV. Αξιοσημείωτα, τα αποτελέσματα έδειξαν πλήρη εξάλειψη του HIV από το DNA σε περίπου ένα τρίτο των μολυσμένων ποντικών, σύμφωνα με την ομάδα.

Ο Δρ Χάουαρντ Τζέντλμαν, επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε ότι οι ερευνητές έχουν τώρα μια «σαφή πορεία για να προχωρήσουν σε δοκιμές σε πρωτεύοντα πλην του ανθρώπου και ενδεχομένως σε κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους ασθενείς εντός του έτους».