15:13 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2019
Δεινόσαυρος

Τα υπολείμματα ενός γιγαντιαίου δεινοσαύρου ανακαλύφθηκαν στην Ταϊλάνδη

CC0
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στην ανακάλυψη των υπολειμμάτων ενός γιγαντιαίου δεινοσαύρου, προχώρησε μία διεθνής ερευνητική ομάδα αποτελούμενη από παλαιοντολόγους στην Ταϊλάνδη.

Μια διεθνής ομάδα παλαιοντολόγων πρόσφατα αποκάλυψε τα υπολείμματα ενός γιγαντιαίου αρπακτικού δεινοσαύρου στην Ταϊλάνδη.

Το οκτώ μέτρων πλάσμα  αποτελεί μέλος μιας ευρέως διαδεδομένης ομάδας αρχαίων ερπετών που ονομάζεται Καρχαροδοντοσαυρίδες.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται από την επιστημονική πηγή PLOS, η ανακάλυψη είναι σημαντική καθώς ενισχύει την κατανόηση μας για το περιβάλλον στη Γη κατά την Πρώιμη Κρητιδική περίοδο, ήτοι περίπου 146-100 εκατ. χρόνια πριν.

Το γιγαντιαίο ερπετό είναι τετραπλάσιο σε μήκος από ένα άλλο τεράστιο αρπακτικό της ίδιας εποχής - τον Βελοσιράπτορα. Τα ανακαλυφθέντα υπολείμματα, περιλαμβάνουν το κρανίο, την ραχοκοκαλιά και τα υπολείμματα του ισχίου. Το πλάσμα έχει ονομασθεί σε Siamraptor suwati, προς τιμή της Ταϊλάνδης και Suwat Liptapanlop, προς τιμήν ενός Ταϊλανδού ευεργέτη της ερευνητικής ομάδας που πραγματοποίησε την ανακάλυψη.

Συγκεκριμένα, το Siamraptor suwati είναι το πρώτο απολίθωμα της οικογένειας των Καρχαροδοντοσαυρίδων που βρέθηκε στη Νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με την μελέτη. Συγκεκριμένα, τα απομεινάρια του δεινοσαύρου βρέθηκαν στην επαρχία Nakhon Ratchasima. Σύμφωνα με τους παλαιοντολόγους, το πλάσμα αυτό ανήκε σε μια ομάδα αρπακτικών δεινοσαύρων μεγάλου μεγέθους που κατοικούσαν στον πλανήτη μας κατά τη διάρκεια της Ιουρασικής και της Κρητιδικής Περιόδου.

Οι ερευνητές πιστεύουν ωστόσο, ότι αυτό το πλάσμα εξελίχθηκε νωρίτερα και απέκλινε από άλλα μέλη της ομάδας των Καρχαροδοντοσαυρίδων. Οι παλαιοντολόγοι προτείνουν επίσης ότι το Siamraptor suwati πιθανόν κυνηγούσε μικρότερα ερπετά σε τουλάχιστον τρεις ηπείρους κατά την πρώιμη κρητιδική περίοδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πτερόσαυρος: Tο τεράστιο ιπτάμενο ον που έτρωγε μωρά δεινοσαύρων - Βίντεο