07:08 05 ΑΥΓΟΥΣΤΟY 2020
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ερώτημα του γιατί κάποιοι άνθρωποι οδηγούνται στον αλκοολισμό, ενώ άλλοι όχι, απασχολεί εδώ και καιρό τους επιστήμονες. Ερευνητές ενδεχομένως να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα εάν η ανακάλυψή τους σε ποντίκια διαπιστωθεί ότι αφορά και τον άνθρωπο.

Οι επιστήμονες βρήκαν πιθανώς τον τρόπο για να δημιουργήσουν μια θεραπεία για το πρόβλημα της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ μετά την ανακάλυψη ενός «κυκλώματος» στον ανθρώπινο εγκέφαλο που ελέγχει την παθολογική κατανάλωση αλκοόλ.

Ενώ μεγάλο μέρος της μέχρι σήμερα επιστημονικής εργασίας εξέταζε τις συνέπειες του αλκοόλ στον εγκέφαλο, μια ομάδα επιστημόνων από το Ινστιτούτο Salk στην Καλιφόρνια προσπάθησε να αποδείξει ότι «κυκλώματα» του εγκεφάλου μπορεί να αυξήσουν την πιθανότητα για κάποιους ανθρώπους να καταλήξουν αλκοολικοί.

Αυτή η έρευνα γεφυρώνει το κενό μεταξύ της ανάλυσης του εγκεφάλου και της έρευνας για τον αλκοολισμό, δίνοντας μια πρώτη εικόνα στο πώς οι αναπαραστάσεις της παθολογικής κατανάλωσης αλκοόλ αναπτύσσονται διαχρονικά στον εγκέφαλο.

Η ομάδα πραγματοποίησε ένα πείραμα για να εξετάσει πώς η ευαισθησία στην κατανάλωση αλκοόλ αλληλεπιδρά με την εμπειρία για να δημιουργήσει ποντίκια με προβλήματα κατανάλωσης, αναφέρει το RT.

Μέσα από μια σειρά δοκιμών, παρατήρησαν ότι τα ποντίκια θα μπορούσαν να ταξινομηθούν σε τρεις ομάδες ανάλογα με την κατανάλωση αλκοόλ: μικρή κατανάλωση, υψηλή κατανάλωση και παθολογική κατανάλωση. Σε αντίθεση με τις δύο πρώτες ομάδες, οι παθολογικοί καταναλωτές έδειξαν έλλειψη ευαισθησίας στις αρνητικές συνέπειες, όπως όταν οι επιστήμονες τους παρείχαν αλκοόλ με πιο πικρή γεύση.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ειδικές τεχνικές απεικόνισης για να καταγράψουν τα κύτταρα και τις σχετιζόμενες περιοχές του εγκεφάλου πριν από την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης και μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

Δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στη δραστηριότητα των νευρώνων σε δύο περιοχές που εμπλέκονται στον έλεγχο της συμπεριφοράς και ανταποκρίνονται σε ανεπιθύμητες ενέργειες, διαπίστωσαν ότι η ανάπτυξη της παθολογικής κατανάλωσης αλκοόλ συσχετίζεται με τα μοτίβα επικοινωνίας -μέσω νευρώνων- μεταξύ των δύο περιοχών του εγκεφάλου και πως αυτό ήταν ένας βιοδείκτης που θα μπορούσε να προβλέψει την πιθανή παθολογική κατανάλωση αλκοόλ.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν φως για να ελέγξουν τη δραστηριότητα της νευρικής οδού. Όντας πιθανώς κοντά σε μια εκπληκτική ανακάλυψη, διαπίστωσαν ότι ήταν σε θέση είτε να αυξήσουν, είτε να μειώσουν την καταναγκαστική κατανάλωση αλκοόλ ενεργοποιώντας ή απενεργοποιώντας αυτό το «κύκλωμα» του εγκεφάλου.

Το επόμενο βήμα των ερευνητών είναι να ταξινομήσουν αυτούς τους νευρώνες προκειμένου να εντοπίσουν εκείνους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία ατόμων με προβλήματα αλκοολισμού. Τα πλήρη ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Science.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βόλος: Εξιτήριο για τον μαθητή που διακομίσθηκε στο νοσοκομείο λόγω αλκοόλ

Φονικό στην Καβάλα: Μέθυσε, καβγάδισε και μετά πυροβόλησε τον 59χρονο ιδιοκτήτη καντίνας