14:16 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2020
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Δύο επιστήμονες κατέληξαν σε μια νέα τολμηρή θεωρία σύμφωνα με την οποία το Ηλιακό Σύστημα ήταν χωρισμένο από ένα δακτύλιο σκόνης και αερίου, που επηρέασε τη σύνθεση των πλανητών, κατά το σχηματισμό τους.

Όπως αναφέρει ο ιστότοπος Live Science, οι Στέφεν Μόιζις, καθηγητής γεωχημείας στο πανεπιστήμιο Colorado Boulder και Ραμόν Μπράσερ, ερευνητής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας στο Τόκιο της Ιαπωνίας, δημοσίευσαν την πρότασή τους αναφορικά με τη δράση του πλανήτη Δία ως βαρυτικό «τείχος» που εμπόδιζε την ανάμιξη του εσωτερικού και εξωτερικού δίσκου του «νεογέννητου» Ηλιακού Συστήματος.

«Ο Δίας είναι ένας πολύ αναποτελεσματικός φύλακας. Είναι σαν ένα πορώδες σύνορο (μέσα από το οποίο) “μετανάστες” από το εξώτερο Ηλιακό Σύστημα θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν το εσώτερο Ηλιακό σύστημα», σχολίασε ο καθηγητής Μόιζις.

Η νέα θεωρία των Στέφεν Μόιζις - Ραμόν Μπράσερ

Έτσι, η νέα θεωρία που πρότειναν οι δύο επιστήμονες αναφέρει ότι το Ηλιακό Σύστημα χωρίστηκε από ένα δακτύλιο ή πολλαπλούς δακτυλίους «από εναλλασσόμενες λωρίδες υψηλής και χαμηλής πίεσης αερίου και σκόνης», που περιστρεφόταν γύρω από τον Ήλιο και εμπόδιζε τα θεμελιώδη δομικά στοιχεία του σύμπαντος να κινηθούν προς το εσωτερικό.

Από την άλλη πλευρά, ένας ερευνητής από το παρατηρητήριο Lund στη Σουηδία, που δεν εμπλέκεται στην εν λόγω μελέτη, επιχειρηματολόγησε ότι ενώ η «πρόσφατη δουλειά των Μόιζις και Μπράσερ που παρουσιάζει την πρόκληση του διαχωρισμού του εσωτερικού κι εξωτερικού Ηλιακού Συστήματος με ένα αναπτυσσόμενο Δία, δεν κάνουν εξίσου λεπτομερή ανάλυση ενός μοντέλου δακτυλίων».

Οπότε, μέχρι οι δύο επιστήμονες να καταλήξουν σε ένα μοντέλο που δείχνει πως τα θεμελιώδη δομικά στοιχεία παγιδεύονται και οι πλανήτες αναπτύσσονται σε τέτοιες «παγίδες», «παραμένει δύσκολο να κλίνουμε υπέρ της θεωρίας των δακτυλίων, αντί άλλων πιθανών εξηγήσεων», σχολίασε ο ερευνητής.

Να σημειώσουμε ότι οι επιστήμονες δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στην επιστημονική επιθεώρηση, Nature Astronomy Journal.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό το ρόφημα αυξάνει το προσδόκιμο ζωής λένε οι επιστήμονες

Οι 4 βασικοί τύποι γηρατειών: Πόσο γρήγορα και πώς θα γεράσεις