04:30 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Την ανακάλυψη ενός πανάρχαιου οργανισμού που ίσως μας αποκαλύψει τα πρώτα στάδια ζωής στον πλανήτη, έκαναν επιστήμονες.

Σε μια σημαντική ανακάλυψη που ίσως αποκαλύψει τα πρώτα στάδια ζωής στον πλανήτη, προχώρησαν επιστήμονες, που κατάφεραν να φέρουν στη ζωή έναν πανάρχαιο οργανισμό.

Ο μέχρι πρότινος άγνωστος οργανισμός βρέθηκε στον πυθμένα του Αρκτικού Ωκεανού το 2010 και βαφτίστηκε Lokiarchaeota, προς τιμήν της υδροθερμικής πηγής όπου εντοπίστηκε και η οποία ονομάζεται Κάστρο του Λόκι.

Αυτό που κάνει τόσο σημαντική την ανακάλυψη είναι το γεγονός πως πρόκειται για ένα μικρόβιο, που ονομάζεται Archaea, αλλά έχει τα χαρακτηριστικά ενός εντελώς ξεχωριστού τύπου πρώιμης ζωικής μορφής, ενός ευκαρυωτικού οργανισμού. Όλα τα ζώα, συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Αν και στην αρχή υπήρξαν κάποιες αμφιβολίες για την ανακάλυψη, με μερικούς να υποστηρίζουν πως πρόκειται για δείγμα το οποίο δεν κρατήθηκε σε συνθήκες απολύμανσης και μολύνθηκε, Ιάπωνες επιστήμονες κατάφεραν να αναδημιουργήσουν τον οργανισμό Lokiarchaeota, σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες.

Ύστερα από μερικά χρόνια και έχοντας πια δημιουργήσει υγιείς πληθυσμούς του οργανισμού, οι επιστήμονες ονόμασαν το μικρόβιο Prometheoarchaeum syntrophicum, προς τιμήν του Προμηθέα.

Στην εργασία τους, που δημοσιεύθηκε στο Nature, οι επιστήμονες υποθέτουν πως ο οργανισμός ίσως συνεργάστηκε με βακτήρια που χρησιμοποιούσαν οξυγόνο, όταν το στοιχείο άρχισε να αυξάνεται στη Γη. Αυτή η καίρια κίνηση θα είχε αυξήσει τις πιθανότητες του για επιβίωση και θα μπορούσε να ξεκινήσει τη ζωή όπως τη γνωρίζουμε.

«Πρόκειται για μια μνημειώδη εργασία που αντανακλά έναν τεράστιο όγκο δουλειάς και επιμονής» ανέφερε στο Nature, ο Θιτς Ετέμα, εξελικτικός μικροβιολόγος, προσθέτοντας «είναι ένα μεγάλο βήμα προς την κατανόηση αυτής της σημαντικής γενεαλογίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα δείχνει πώς να σκοτωθεί το πιο «άφθαρτο» πλάσμα της Γης

Τα πρώτα «ζωντανά» ρομπότ είναι γεγονός: Ζωντανές μηχανές από DNA βατράχου - Βίντεο