TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Κορονοϊός (2116)

Κινέζοι επιστήμονες χρησιμοποιώντας μαϊμούδες, υποστηρίζουν πως έκαναν ανακαλύψεις που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη εμβολίου για τον κορονοϊό.

Σε μία μάλλον σημαντική ανακάλυψη για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, έφτασαν Κινέζοι επιστήμονες της Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών της χώρας, που αφορά πειράματα σε μαϊμούδες του γένους των μακάκων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως τέσσερις μακάκοι που είχαν μολυνθεί με τον Covid-19, αν και στην αρχή είχαν συμπτώματα πυρετού και αναπνευστικών προβλημάτων, με το ιικό φορτίο να είναι στα υψηλότερα επίπεδα τρεις ημέρες μετά από τη μόλυνση τους, μετά από 14 ημέρες το ιικό φορτίο ήταν μη ανιχνεύσιμο.

Περίπου ένα μήνα αργότερα, δύο από τις μαϊμούδες που είχαν αναρρώσει τελείως, μολύνθηκαν και πάλι με τον κορονοϊό από τους επιστήμονες, οι οποίοι διαπίστωσαν πως μετά τη δεύτερη μόλυνση, το μόνο σύμπτωμα που παρουσίασαν, ήταν μια ελάχιστη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος τους. Μετά από περίπου δύο εβδομάδες, οι μαϊμούδες είχαν αναπτύξει υψηλά επίπεδα αντισωμάτων προς τον κορονοϊό, σημάδι που υποδεικνύει πως το ανοσοποιητικό τους σύστημα ήταν έτοιμο να καταπολεμήσει εκ νέου τον ιό.

Πειραματόζωα μολύνθηκαν από τα μάτια - Μικρή η προστασία από τις μάσκες

Σε άλλο πείραμα, οι ίδιοι επιστήμονες ανακάλυψαν πως μαϊμούδες είχαν μολυνθεί με τον Covid-19 μέσω των βλεννογόνων στα μάτια τους, που σημαίνει πως απλώς φορώντας μάσκες δεν επαρκεί για την προστασία από τον κορονοϊό.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Κιν Τσουάν, τα αποτελέσματα «έχουν σημαντικές συνέπειες στην αξιολόγηση για την ανάπτυξη εμβολίου» αναφέρει η εφημερίδα South China Morning Post.

«Επομένως, η περαιτέρω βελτίωση των διαγνωστικών τεχνικών, η παρακολούθηση των αντισωμάτων και οι εξετάσεις των δειγμάτων από τη χαμηλή αναπνευστική δίοδο, είναι σημαντικά για τη θεραπεία της μόλυνσης από τον Covid-19» κατέληξε ο επιστήμονας.

Ασθενείς που μολύνθηκαν και πάλι, στο μικροσκόπιο των επιστημόνων

Όπως αναφέρει South China Morning Post, κάποιοι από τους ασθενείς στην Κίνα, έχουν μολυνθεί ξανά από τον κορονοϊό μετά από την ανάρρωση τους, με τις κρατικές αρχές να σημειώνουν πως το ποσοστό αυτών των περιστατικών κυμαίνεται μεταξύ 0,1% έως 1% σε ολόκληρη τη χώρα. Σε κάποιες περιοχές, όπως στην Γκουανγκόγκ, περίπου το 14% των ασθενών που έλαβαν εξιτήριο, επέστρεψαν στα νοσοκομεία, αφού διαγνώστηκαν με τον κορονοϊό και πάλι.

Οι υγειονομικές αρχές της Ιαπωνίας επίσης έχουν αποκαλύψει τις τελευταίες ημέρες, πως 70χρονος ασθενής που είχε αναρρώσει από τον κορονοϊό, νοσηλεύτηκε ξανά αφού μολύνθηκε και πάλι

«Μπορεί να ήταν αποτέλεσμα από λάθος αποτέλεσμα... αποτελέσματα εξετάσεων πριν το εξιτήριο τους ή οι ασθενείς δεν είχαν πλήρη ανάρρωση αν και διέθεταν όλα τα κριτήρια για εξιτήριο» δήλωσαν οι επιστήμονες για τα συγκεκριμένα περιστατικά.

Επομένως, είναι πιθανό πως κάποιοι ασθενείς δεν μολύνθηκαν και πάλι με τον κορονοϊό, αλλά δεν είχαν αναρρώσει πλήρως από την πρώτη μόλυνση.

Ο καθηγητής Ζονγκ Νανσάν, υψηλόβαθμος επιστήμονας της Κίνας, αποκάλυψε την προηγούμενη εβδομάδα πως ασθενείς που είχαν αναρρώσει, εντοπίστηκαν να διαθέτουν υψηλά επίπεδα αντισωμάτων κατά του ιού, κάτι το οποίο θα τους εμπόδιζε από το να μεταφέρουν τον ιό και να μολύνουν άλλους.

«Τώρα η ερώτηση όλων είναι κατά πόσο η στενή επαφή με συγγενείς μπορεί να τους μολύνει, όταν ο ασθενής έχει διαγνωστεί θετικός και πάλι. Μέχρι τώρα, δεν έχω κάποια απόδειξη για αυτό» δήλωσε ο Ζονγκ, στην εφημερίδα South China Morning Post.

Ωστόσο, η κυβέρνηση της Κίνας έχει λάβει μέτρα ώστε να αποτρέψει τη μόλυνση ατόμων από ασθενείς που φαίνεται πως έχουν αναρρώσει. Η κυβέρνηση στις 5 Μαρτίου ανακοίνωσε πως κάθε ασθενής που έχει λάβει εξιτήριο, πρέπει να παραμείνει σε κατ’ οίκον περιορισμό για 14 ημέρες.

Θέμα:
Κορονοϊός (2116)