12:21 09 ΑΥΓΟΥΣΤΟY 2020
TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Όλες οι εξελίξεις για τον κορονοϊό (1017)

Μελέτη για την επιβίωση του κορονοϊού στο νερό πραγματοποίησαν Ρώσοι επιστήμονες του κρατικού ερευνητικού κέντρου VECTOR στη Σιβηρία.

Σε σημαντικά ευρήματα όσον αφορά την επιβίωση και την εξουδετέρωση του κορονοϊού στο νερό κατέληξαν επιστήμονες του κρατικού ερευνητικού κέντρου Ιολογίας και Βιοτεχνολογίας VECTOR της Ρωσίας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Κέντρου που βρίσκεται στη Σιβηρία, ο ιός εκτός από το βραστό νερό που τον εξουδετερώνει, αφού στην ουσία τον σκοτώνει, έχει αδυναμίες και κατά του κανονικού νερού, σε θερμοκρασία δωματίου, αφού μπορεί να εξαλειφθεί και σε αυτό το περιβάλλον με την πάροδο του χρόνου.

Κατά τη μελέτη τους, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι περίπου το 90% των σωματιδίων του ιού πεθαίνουν σε νερό σε θερμοκρασία δωματίου κατά τη διάρκεια 24 ωρών, με 99,9% να υποκύπτει εντός 72 ωρών.

Επιπλέον, οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν πως το βραστό νερό που περιέχει κορονοϊό, τον σκοτώνει αμέσως και πλήρως.

Επίσης σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός πως αν και ο ιός δεν πολλαπλασιάζεται σε αποχλωριωμένο και θαλασσινό νερό, μπορεί να επιβιώσει για κάποιο χρονικό διάστημα, με τη διάρκεια της ζωής του να εξαρτάται άμεσα από τη θερμοκρασία του νερού. Το χλωριωμένο νερό επίσης απ' ό,τι φαίνεται, είναι πολύ αποτελεσματικό στην εξουδετέρωση του κορονοϊού.

Τα ευρήματα της μελέτης παρουσιάστηκαν την Πέμπτη από το Rospotrebnadzor, τον φορέα της Ρωσίας για την προστασία των καταναλωτών.

Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του Ρώσου Προέδου, Βλαντίμιρ Πούτιν, από την Άννα Πόποβα, ανώτατο ιατρικό στέλεχος του Rospotrebnadzor, η οποία και του παρουσίασε στοιχεία από έρευνες που γίνονται στο παραθαλάσσιο νερό, στο νερό των πισίνων, των υδάτινων πάρκων καθώς και στο πόσιμο νερό από πηγές, αναφέροντας πως ύστερα από εκατοντάδες αναλύσεις, φαίνεται πως δεν υπάρχει σημαντικός κίνδυνος μόλυνσης από το νερό.

Το ερευνητικό κέντρο VECTOR και η «μάχη» του κατά του κορονοϊού

Το ερευνητικό κέντρο VECTOR βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της έρευνας και της καταπολέμησης του κορονοϊού από την αρχή της πανδημίας.

Αναπτύσσει συσκευές για τον έλεγχο του ιού για τον εντοπισμό αντισωμάτων ενώ έχει λάβει άδεια να ξεκινήσει κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους για ένα από τα πολλά υποσχόμενα εμβόλια.

Οι εγκαταστάσεις της VECTOR βρίσκονται στη Σιβηρία, ενώ έχει πρόσβαση σε έναν από τους πιο ολοκληρωμένους καταλόγους ιών στον κόσμο, ο οποίος δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1970, για την ανάπτυξη τόσο εμβολίων όσο και μέσων προστασίας από βιολογικά όπλα.

Θέμα:
Όλες οι εξελίξεις για τον κορονοϊό (1017)