06:50 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2019
Νίκος Ταχιάος, Σταθμός ΜΕΤΡΟ Αγία Σοφία, Θεσσαλονίκη

Ταχιάος: Δεν θα γίνει επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

© Φωτογραφία : Konstantinos Tsakalidis/SOOC
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
Από
0 0 0
Βρείτε μας

Απέκλεισε το ενδεχόμενο, στο άμεσο μέλλον, να αρχίσουν οι εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Ταχιάος, που ενημέρωσε για το έργο τους δημάρχους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.

Για την πορεία του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης ενημέρωσε τους δημάρχους ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό”, Νίκος Ταχιάος κατά τη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ ΚΜ).

Ο κ. Ταχιάος, νωρίτερα, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, όπου ο σχεδιασμός του έργου με την προηγούμενη κυβέρνηση προέβλεπε την διατήρηση των αρχαιοτήτων (in situ), παράλληλα με τις εργασίες, είπε ότι τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα καταθέσει η «Αττικό Μετρό» τη μελέτη, σύμφωνα με την οποία, τα αρχαία θα αποσπασθούν για να προχωρήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού και όταν τελειώσει το έργο θα επανατοποθετηθούν. 

«Αυτό που θα αιτηθούμε προς την υπουργό Πολιτισμού είναι να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφαση και θα της υποβάλλουμε μια νέα μελέτη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος. 

Παράλληλα, δήλωσε ότι το επόμενο δεκαήμερο θα «παραδοθεί η μία λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Βενιζέλου, η οποία - όπως είχαμε υποσχεθεί - θα δοθεί για να ανοίξει ο δρόμος».

«Θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και οι διαβάσεις των πεζών οι οποίες ότι και να γίνει δεν πρόκειται να ξανακλείσουν. Οι πεζοί θα κατεβαίνουν πάνω από την οδό Εγνατία προς τα κάτω στο ύψος της οδού Βενιζέλου και αντιθέτως χωρίς ποτέ να υπάρξει περικοπή αυτού του δρομολογίου», είπε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό». 

Εντός της συνεδρίασης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Ταχιάος έθεσε αναλυτικά στους δημάρχους τα έργα που έχουν γίνει στο μετρό, αλλά και αυτά που απομένουν να γίνουν, ενώ μίλησε και αναλυτικά για το θέμα του σταθμού της Βενιζέλου.

Επανέλαβε δε, ότι το έργο στο σύνολο του θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023.

«Το τυπικό χρονοδιάγραμμα προφανώς έχει αλλάξει. Το ουσιαστικό χρονοδιάγραμμα και όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά λόγω της προόδου -εντός εισαγωγικών που εμείς έχουμε βρει στο έργο- οδηγεί αναγκαστικά στον Απρίλιο του 2023. Τότε δεσμευόμαστε εμείς ότι θα παραδοθεί το έργο στο σύνολό του. Ούτως ή άλλως αυτή η ιδέα της αποσπασματικής λειτουργίας του έργου χωρίς τη Βενιζέλου είναι προβληματική και μη εφαρμόσιμη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν θα γίνει επέκταση στη δυτική Θεσσαλονίκη

Όσον αφορά την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος την απέκλεισε στην παρούσα φάση.

 «Κανένας δεν αμφισβητεί ότι το μετρό πρέπει να επεκταθεί προς τα δυτικά. Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να γίνει. Δεν είναι όμως ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση. Δεύτερον, δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας. Το να εμφανιστείς αύριο για το έργο με δανεισμό από τράπεζα ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα χωρίς μελέτη σκοπιμότητας δεν είναι βιώσιμο διότι πρέπει τα κυκλοφοριακά στοιχεία να είναι επίκαιρα. Η τελευταία μελέτη έγινε με την γενική κυκλοφοριακή μέλη  ΟΡΘ στα τέλη του ‘90" τόνισε ο κ. Ταχιάος. 

Η πλειονότητα των δημάρχων, κατά τη συνεδρίαση, εξέφρασαν την αγωνία τους να ολοκληρωθεί το έργο και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.

«Εκείνο που θέλουμε να μάθουμε ως αυτοδιοικητικοί είναι το θα γίνει με τις επεκτάσεις δυτικά που πολλοί το είχαν προεξοφλημένο, τι θα γίνει με την επέκταση για το αεροδρόμιο της πόλης -γιατί καμία σοβαρή πόλη στον κόσμο δεν έχει αποκομμένο το αεροδρόμιο της από το μετρό- τι θα γίνει με το χρονοδιάγραμμα, ακόμα και τι θα γίνει με την κεντρική στάση στη Βενιζέλου, καθώς η ΠΕΔ-ΚΜ στηρίζει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, αλλά και του δήμου της Θεσσαλονίκης να προχωρήσει τη στάση της Βενιζέλου να έχουμε και μετρό και αρχαία» είπε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καράογλου στο Sputnik: Έχω στόχο να ανάψω την επενδυτική φλόγα στη Μακεδονία και τη Θράκη

Πόσο κοστίζει το φυσικό χριστουγεννιάτικο δέντρο - Στην αγορά τα έλατα του Ταξιάρχη

Tags:
Νίκος Ταχιάος, Μετρό, Θεσσαλονίκη, Μετρό Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK