14:58 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
Από
0 10
Βρείτε μας

Χρειάστηκαν 15 χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 που χρηματοδοτήθηκε από δημόσια και ευρωπαϊκά κονδύλια, ωστόσο, η χρήση του αργεί, καθώς θα χρειαστούν μήνες δοκιμών. Η Fraport σχεδιάζει το 2020 με τον υπάρχοντα διάδρομο 16/34.

Σε αναμονή βρίσκεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία» για τον διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων 10/28, καθώς, παρότι έχει ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης που ξεκίνησε το 2005, ο διάδρομος βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν αρκετό καιρό.

Το έργο επέκτασης του διαδρόμου 10/28, προκειμένου να φτάσει τα 3,4 χιλιόμετρα, μελετήθηκε και δημοπρατήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγχρηματοδοτήθηκε από το ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έργο έχει ολοκληρωθεί, όμως, πρέπει να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές του διαδρόμου (φωτισμός, σήμανση κ.λπ.) και από τις αεροπορικές εταιρείες. Οι εκτιμήσεις, πάντως, αναφέρουν, ότι οι δοκιμές θα διαρκέσουν από έξι έως οκτώ μήνες.

Το χρονικό της υπόθεσης επέκτασης του 10/28 που ξεκινά από το... 2000

Ο 10/28 είναι ο κεντρικός διάδρομος προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, τον οποίο «βλέπει» το σύστημα ILS II (σ.σ Σύστημα «τυφλής» προσγείωσης λόγω χαμηλής νέφωσης, ομίχλης κ.α.). Η επέκτασή του είχε κριθεί απαραίτητη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, προκειμένου το αεροδρόμιο να αποκτήσει διεθνείς πτήσεις, καθώς τα μεγαλύτερα αεροσκάφη χρειάζονται και μεγαλύτερο διάδρομο. Έτσι, δημοπρατήθηκε η επέκτασή του το 2005 και, μετά από μια σειρά καθυστερήσεων και προϋπολογισμό περίπου 180 εκατ. ευρώ, έφτασε να ολοκληρωθεί το 2019. Να σημειωθεί ότι ο 10/28 τέμνεται με τον 16/34.

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου της Fraport, η οποία δεν εμπλέκεται στο συγκεκριμένο έργο, ο σχεδιασμός της για το 2020 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, βασίζεται στο διάδρομο 16/34, καθώς θεωρεί ότι ο διάδρομος 10/28 θα χρειαστεί έξι έως οκτώ μήνες δοκιμών πριν παραδοθεί προς χρήση.

Νέος τερματικός σταθμός

Τα έργα κατασκευής του νέου τερματικού σταθμού, 34.000 τετραγωνικών μέτρων, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», σύμφωνα με το γραφείο Τύπου της Fraport, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Υπάρχει δε μεγάλη πιθανότητα να παραδοθεί στο τέλος του έτους, παρότι η προθεσμία οριστικής παράδοσης είναι τον Απρίλιο του 2021.

Το έργο της κατασκευής του νέου τερματικού σταθμού έχει ύψος 100.000.000 ευρώ, ενώ, από αυτά, θα δοθεί ένα κονδύλι και για την ανακαίνιση του παλιού τερματικού.

Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί η γέφυρα, που θα συνδέει τον παλιό με το νέο τερματικό σταθμό, έχει ολοκληρωθεί η στέγη και το κάλυμμα του νέου τερματικού σταθμού. Σε φάση ολοκλήρωσης είναι και οι πύλες.

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου της εταιρίας, αναμένεται, πριν την έναρξη της θερινής περιόδου, να δοθούν προς χρήση κάποια κομμάτια του νέου τερματικού. Αξίζει να σημειωθεί πως βρίσκεται, ήδη, υπό κατασκευή και ο νέος υπερσύγχρονος Πυροσβεστικός Σταθμός ο οποίος χρηματοδοτείται από τη Fraport.

Με την ολοκλήρωση του νέου τερματικού, η συνολική επιφάνεια του αεροδρομίου «Μακεδονία» θα φτάνει τα 65.000 τετραγωνικά μέτρα.

Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Αυξημένη κατά 3,1% ήταν το 2019 η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, από το αεροδρόμιο πέρασαν 6.900.000 επιβάτες, ενώ οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού σημείωσαν αύξηση 8,6%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Περιστατικά βίας σε ΕΚΑΒ και νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη: Συνοδοί κατά γιατρών με απειλές και ύβρεις

Δήμαρχος Κατερίνης στο Sputnik: Πώς θα μου πάρουν την Πέτρα για πρόσφυγες, όταν τη θέλει η Google

Tags:
αεροδρόμιο Μακεδονία, Θεσσαλονίκη
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK