11:40 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2020
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Λήψη σύντομου url
Από
0 30
Βρείτε μας

Είναι μια από τις πιο δημοφιλείς παραγωγές του Netflix στην Ελλάδα, αυτή την περίοδο, καθώς το ντοκιμαντέρ με τίτλο «Το κοινωνικό δίλημμα» αποκαλύπτει πώς τα social media επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, τις πολιτικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και όσοι δημιούργησαν τις διαδικτυακές πλατφόρμες φωτίζουν τη... σκοτεινή πλευρά τους.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχουν φτάσει να ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μας, επηρεάζοντας ακόμα και την ψυχολογική κατάστασή μας.

Έτσι, φως στον... σκοτεινό τομέα των social media ρίχνει το ντοκιμαντέρ του Netflix με τίτλο «Το κοινωνικό δίλημμα» («The Social Dilemma»), στο οποίο παλιά στελέχη της Google, του Facebook, του Twitter και του Pinterest αποκαλύπτουν πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος των διαδικτυακών εφαρμογών τους.

«Αν ένα προϊόν διατίθεται δωρεάν, τότε το τελικό προϊόν δεν είναι άλλο από τους χρήστες του»

Κοινός τόπος των δηλώσεών τους δεν είναι άλλος από το ότι οι δημιουργοί των social media στοχεύουν να κρατούν τον χρήστη συνεχώς στην οθόνη, παρουσιάζοντάς του περιεχόμενο, το οποίο είναι ανάλογο της δραστηριότητάς του. 

Άλλωστε, όπως επισημαίνουν, τίποτα δεν μένει κρυφό στον κόσμο του διαδικτύου και, δη, των social media αφού τα πάντα παρακολουθούνται από τους δεκάδες υπερυπολογιστές των εταιρειών, με σκοπό το κέρδος.

Tο πιο τρομακτικό, εντούτοις, είναι πως δεν διστάζουν να ομολογήσουν πως «αν ένα προϊόν διατίθεται δωρεάν, τότε το τελικό προϊόν δεν είναι άλλο από τους ίδιους τους χρήστες του» οπότε στόχος των social media είναι το κέρδος από τις διαφημίσεις, γιατί μεγαλύτερος χρόνος ενασχόλησης με τις διαδικτυακές πλατφόρμες συνεπάγεται περισσότερα έσοδα.

Έφηβοι έρμαιοι του like

Φυσικά, ο... σκοτεινός ρόλος των social media δεν τελειώνει εκεί, αφού ιδίως όσοι έχουν γεννηθεί από το 1996 και μετά («γενιά Ζ»), έχουν περάσει τα παιδικά και τα εφηβικά χρόνια τους στο διαδίκτυο.

Ως εκ τούτου, τα παιδιά και οι έφηβοι ασυνείδητα μπορεί να γίνουν έρμαια του αριθμού των likes που έχουν λάβει, γιατί -όπως τονίζεται στο ντοκιμαντέρ- θεωρείται ως μέσο αποδοχής πια.

Σοκαριστικό, δε, είναι το γεγονός πως -σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζονται στο ντοκιμαντέρ από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων- οι αυτοκτονίες των κοριτσιών σε προ-εφηβική ηλικία, σε σχέση με τις αρχές του 21ου αιώνα, έχουν αυξηθεί κατά 151% στις ΗΠΑ, ιδίως από το 2009 και μετά, δηλαδή από τότε που τα social media άρχισαν να καθιερώνονται στη ζωή μας.

Το ανάλογο ποσοστό, ανά ένα εκατομμύριο θανάτους, σε κορίτσια εφηβικής ηλικίας (15-19 ετών) έχει αυξηθεί κατά 70%.

«Η Δημοκρατία μας δέχεται επίθεση»

Οι ειδικοί του τομέα της Τεχνολογίας επισημαίνουν στο ντοκιμαντέρ του Netflix πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν διαδραματίσει καίριο ρόλο ως προς τις κοινωνικές αναταραχές.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα «Κίτρινα Γιλέκα» στο Παρίσι, αλλά και οι διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ, κινήσεις που άρχισαν να οργανώνονται, να διαδίδονται και να επεκτείνονται μέσω των διάφορων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τα παλιά στελέχη της Google, του Facebook, του Twitter και του Pinterest δεν διστάζουν, ακόμα, να πουν πως «η Δημοκρατία μας δέχεται επίθεση».

Άλλωστε, τo Facebook βρέθηκε, τη διετία 2018-2019, αντιμέτωπο με ομαδικές αγωγές στις ΗΠΑ, καθώς κατηγορήθηκε ότι επέτρεψε σε τρίτους να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών, μεταξύ των οποίων και στη συμβουλευτική εταιρεία Cambridge Analytica, η οποία τα χρησιμοποίησε για να ασκήσει επιρροή κατά τη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016.

Έτσι, λοιπόν, ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2020, το Twitter ανακοίνωσε την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην πλατφόρμα του.

Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, έγραψε σε ανάρτησή του:

«Έχουμε λάβει την απόφαση να σταματήσουμε όλες τις πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter παγκοσμίως. Πιστεύουμε ότι η επίτευξη πολιτικών μηνυμάτων πρέπει να κερδηθεί, όχι να αγοραστεί. Πιστεύουμε ότι αυτή η απόφαση δεν θα πρέπει να διακυβεύεται από τα χρήματα».

Δείτε το τρέιλερ:

Tags:
Pinterest, Instagram, Twitter, Facebook, Google, social media, ντοκιμαντέρ, Netflix
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK