20:29 31 ΜΑΡΤΙΟY 2020
ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Το ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας «ορθοπόδησε» και πλέον θα παρακολουθείται στενά από τους επιστήμονες καθώς «ξεκινά το μεγάλο crash test».

Όρθιο ξανά είναι το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων, το γεφύρι της Πλάκας στον ποταμό Άραχθο που ενώνει τα Τζουμέρκα με τα Κατσανοχώρια και είχε καταρρεύσει πριν περίπου πέντε χρόνια.

«Είναι έτοιμο, "δοκιμάζεται" πια από τον χειμωνιάτικο Άραχθο, θα δοκιμαστεί στις πιο δύσκολες συνθήκες, ώστε να μπορεί, μετά το καλοκαίρι, να παραδοθεί στο κοινό», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΜΠΕ ο καθηγητής της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων- Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, συντονιστής Διεπιστημονικής Ομάδας Έργου του ΕΜΠ για την Αναστήλωση της Γέφυρας Πλάκας, Δημήτρης Καλιαμπάκος.

«Ολοκληρώθηκε πια η διαδικασία της αφαψίδωσης, αφαιρέθηκε δηλαδή ο μεταλλικός σκελετός που στήριξε κατά τη διάρκεια των εργασιών την ιστορική γέφυρα της Πλάκας», εξήγησε. Πλέον το έργο θα παρακολουθείται στενά από τους επιστήμονες και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής, «ξεκινά το μεγάλο crash test».

Ο ίδιος έκανε λόγο για την «πιο μεγάλη αποκατάσταση πέτρινου γεφυριού στον κόσμο».

«Τέτοιο γεφύρι έχει να ξεκαλουπωθεί, να σταθεί στα πόδια του πάνω από έναν αιώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλιαμπάκος.

Περιγράφοντας το έργο ανέφερε ότι για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε να εργαστεί ομάδα από το ΕΜΠ συγκροτούμενη από 30 καθηγητές και 40 ερευνητές.

«Είμαι συγκινημένος για τους ανθρώπους, από τα χέρια των οποίων πέρασαν μία προς μία οι πέτρες που έφτιαξαν το γεφύρι. Μιλάμε για 9000 θολίτες, μια πολύ βαριά, σκληρή πέτρα, με διαστάσεις 70x40x10 εκατοστά, πέτρες που πέρασαν από δύο με τρία χέρια η κάθε μία το πολύ, πέτρες που πριν σπάσουν και τοποθετηθούν, έπρεπε πριν να τις... "ακούσει" ο ίδιος ο τεχνίτης, αφού κάθε πέτρα "λαλάει", όπως λένε αυτοί οι άνθρωποι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλιαμπάκος.

Για την αποκατάσταση του εμβληματικού μονότοξου γεφυριού της Ελλάδας οι ερευνητές δεν χρησιμοποίησαν «καμία από τις σύγχρονες τεχνολογίες, καμία κρυφή ενίσχυση, ούτε ένα κιλό μέταλλο από το ελάχιστο που είχαν βάλει στο αρχικό γεφύρι. Εστίασαν, όπως επισημαίνει, στο να ολοκληρώσουν οι τεχνικοί τις εργασίες «διαβάζοντας σωστά αυτό που ο πρωτομάστορας Μπέκας με τους δικούς τους τεχνίτες είχε κάνει πριν από 150 χρόνια».

«Ένα γεφύρι που είναι κάτι παραπάνω από δίδυμο αδερφάκι του αρχικού, είναι ένα γεφύρι με το ίδιο DNΑ...», σημείωσε.
Tags:
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, γέφυρα, ποταμός, Τζουμέρκα, Γεφύρι της Πλάκας
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK