21:11 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY 2020
VIRAL
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Θυμάστε τον χαρακτηριστικό ήχο που παίζει όταν ανοίγετε το Netflix; Για να μπορέσει να εντυπωθεί και να σας θυμίζει μόνο το Netflix και τίποτε άλλο, χρειάστηκε ένας χρόνος δουλειάς. Διαβάστε όλη την ιστορία της «γέννησης» του γνωστού σήματος και μάθετε πώς εμπλέκεται μια κατσίκα και μια 10χρονη.

Το σήμα έναρξης κάθε εταιρίας που σέβεται τον εαυτό της είναι από τα πιο καθοριστικά κομμάτια. Όπως η MGM με τον Λίο το λιοντάρι που βρυχάται πριν την έναρξη της ταινίας; Αυτό ήθελαν και οι ιθύνοντες του Netflix. Και κάτι καλύτερο από αυτό αν ήταν δυνατόν. Και μπορεί και να το πέτυχαν, μιας και το σήμα της έναρξης του Netflix θα το αναγνώριζες ανάμεσα σε πολλούς ήχους και εκεί βρίσκεται και η επιτυχία του.

Πώς όμως κατέληξαν σε αυτή την επιλογή; Και πόσο δύσκολο ήταν. Τα παρασκηνιακά αποκαλύπτει ο Τοντ Γέλιν, στέλεχος της Netflix και υπεύθυνος για το περίφημο «ta-dum» -έτσι το ονομάζουν- αλλά και ο sound designer Λον Μπέντερ που κλήθηκε να κάνει το όραμα πραγματικότητα.

«Έπρεπε να είναι πολύ σύντομο» εξιστορεί ο Γέλιν στο podcast «Ta-dum! It's Netflix». Χαριτολογώντας μάλιστα σχολίασε ότι λιοντάρι της MGM ήταν πολύ μακρόσυρτο.

Για την ιστορία ο Τοντ Γέλιν ήταν ο άνθρωπος που έδωσε το «ok» για το σήμα της έναρξης. Και αυτή η απόφαση ήταν πολύ δύσκολη.

Το σκεπτικό του Netflix ήταν λοιπόν το εξής: Είσαι σπίτι σου, έχεις πληρώσει, πατάς του κουμπί του Netflix και έχεις αυτή την αγωνία να μπεις γρήγορα για να ξεκινήσεις την εμπειρία σχεδόν αμέσως. Άρα το βέβαιο ήταν ότι το σήμα της έναρξης έπρεπε να είναι σύντομο.

Πέρα από αυτό, ο Γέλιν εξηγεί ότι δεν ήθελε έναν ηλεκτρονικό ήχο που να θύμιζε πλατφόρμα βιντεοπαιχνιδιού, ή να θύμιζε το Xbox, ή τον ήχο έναρξης της Apple. «Είμαστε στον τομέα της ψυχαγωγίας, έπρεπε να εξασφαλίσουμε ότι θα ακούγεται πιο κινηματογραφικό από ηλεκτρονικό ή που θα θυμίζει ηλεκτρονικούς υπολογιστές».

«Έπρεπε με το που το ακούς να θυμίζει Netflix»

Πόσο δύσκολο είναι να ξεκινάς να βρεις ένα ηχητικό που θα περικλείει ότι το πνεύμα και την καρδιά μιας εταιρείας; «Ήθελα ο ήχος να είναι ως εξής: Να το ακούς και να σκέφτεσαι "α ναι, Netflix"! Κάτι που να ανεβάζει την αγωνία και αμέσως να την απελευθερώνει, όπως ακριβώς και μια ιστορία».

Ο Γέλιν συνεχίζει την αφήγησή του λέγοντας ότι άκουσαν εκατοντάδες δημιουργούς που ανάμεσά τους θα μπορούσε να είναι ο άνθρωπος που θα κατάφερνε το μοναδικό. Αφού έκαναν πολλές μάταιες απόπειρες, το μεγαλοστέλεχος της Netflix αποφάσισε να καλέσει έναν δημιουργό με τον οποίο δούλευε άψογα στο παρελθόν. «Δέχθηκα ένα εντελώς ξαφνικό τηλεφώνημα από τον Τοντ Γέλιν» θυμάται ο Λον Μπέντερ, ο άνθρωπος που τελικά δημιούργησε το εμβληματικό ηχητικό εφέ.

«Είναι βραβευμένος sound designer» εξηγεί στη συνέχεια ο Yellin. «Και δεν ήξερα αν μπορούσε να το αναλάβει, αλλά τελικά τον ενδιέφερε πολύ». Ο Γέλιν έδωσε λοιπόν στον Μπέντερ όλα τα παραπάνω στοιχεία αλλά και το ελεύθερο να εμπνευστεί.

Από την πλευρά του ο Λον Μπέντερ θυμάται: «Είχαμε πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις στην αρχή. Ένα ρολόι που μετρά αντίστροφα, μια πόρτα που κλείνει, και άλλα. Καταλήξαμε σε περίπου 20-30 εναλλακτικές, τις κατηγοριοποιήσαμε σε ομάδες, η οποία κάθε ομάδα είχε μια διαφορετική αισθητική από άποψη μουσικής και εφέ».

Ο Γέλιν συμπληρώνει:

«Είχαμε μουσικά όργανα, περίεργους ήχους, πράγματα που δεν είχα ξανακούσει ποτέ από κάθε γωνιά του πλανήτη! Μετά επιχειρήσαμε να έχουμε ήχους από τη διαδικασία της κινηματογράφησης μιας ταινίας, από τον παλιό τρόπο που γυριζόταν μια ταινία. Είχαμε ό,τι μπορείς να φανταστείς από διαφορετικά beat».

«Στο τέλος κόλλησα με τον ήχο μιας κατσίκας… Ήταν αστείος και ήταν τελείως μακριά από την εκδοχή του Λίο του λιονταριού (σ.σ. του γνωστού ηχητικού της έναρξης της MGM). Και έτσι για αρκετό καιρό είχαμε κολλήσει στον ήχο της κατσίκας».

Έβαλαν τις υποψηφιότητες σε γκάλοπ

«Πώς στο καλό επιλέγεις ποιο να χρησιμοποιήσεις; Είναι μεγάλη πίεση γιατί θα αυτό το πράγμα θα λάμβανε εκατοντάδες χιλιάδες, εκατομμύρια, δισεκατομμύρια εντυπώσεις» τονίζει ο Γέλιν μεταφέροντας τα επίπεδα του άγχους τότε για να βγει ένα τέλειο αποτέλεσμα.

Έτσι ο ίδιος και η ομάδα του έκαναν μια δημοσκόπηση χωρίς όμως να αποκαλύψουν στους συμμετέχοντες τι θα άκουγαν, για πού, δηλαδή, προοριζόταν αυτός ο ήχος!

Οι εντυπώσεις από τον περίφημο ήχο «ta-dum» ήταν οι εξής:

«Δραματικός τόνος, ενδιαφέρον, έναρξη, σύντομο, καλό».

«Τι σας κάνει να σκέφτεστε;» ρώτησαν στην έρευνα. Οι περισσότεροι απάντησαν «ταινία». «Ήταν αυτό που με οδήγησε στην απόφαση» λέει ο Γέλιν. Έπειτα από έναν χρόνο δουλειάς η τελική επιλογή ήταν πολύ κοντά!

«Επιστρέφω σπίτι και αρχίζω να κάνω λίγη νυχτερινή δουλειά. Η 10χρονη κόρη μου ήταν τριγύρω και της λέω “έλα λίγο εδώ, χρειάζομαι βοήθεια”. Και βάζω τους ήχους να παίξουν».

Η κόρη του έδειξε και εκείνη τον ήχο «ta-dum».

Η κατσίκα ξεχάστηκε και ένα πολύ πολύ επιτυχημένο σήμα ήταν γεγονός...

Tags:
ηχητικό, κινηματογράφος, ταινία, Netflix
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK